Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opwaardering naar 18.04  (gelezen 802 keer)

Offline tompsy

  • Lid
Opwaardering naar 18.04
« Gepost op: 2020/05/17, 08:45:25 »
Hallo,
Gisteren ben ik begonnen met de opwaardering van versie 16.04 naar 18.04 en al meerdere keren loopt die vast.
Ondertussen ben ik terecht gekomen bij een distributie opwaardering die ook weer vastgelopen is volgens mij op eid.
het venster met het vraagteken staat nog steeds open maar ik weet het commando niet om de opwaardering terug te starten.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen...
Alvast bedankt.

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Opwaardering naar 18.04
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/17, 11:42:08 »
Cold Turkey: zet je data op een apart medium (stick, harde schijf , .....) en doe een verse installatie van 20.04 LTS .

16.04 en 18.04.4 hebben een enorm verschil onder de motorkap en opwaarderen is hier uit den boze. 20.04 heeft minder kinderziektes, zoals vroeger altijd werd gezegd te wachten op de eerste puntuitgave, en is een succesvolle start.

Ook voor je EiD is opwaarderen nu niet meer mogelijk : pakketten verschillen niet een klein beetje, maar enorm veel.

In Ubuntu  is voor thuisgebruik nu pas een LTS die 5 jaren waard is om te volgen. 16.04 was teveel, 'maar een tussenversie' met een LTS ondersteuning. Lees je vooral even in over kernel 5.4 . XXX en HWE in de toevoeging van de kernel. Dit is een mijlpaal voor Ubuntu  én Linux algemeen.