Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST - Niet op te lossen] restore homedir na upgrade/installatie  (gelezen 743 keer)

Offline ivo

  • Lid
Ik maak elke dag een backup van mijn home-dir mbv rsync naar een andere PC.
Daar staan dus ook al mijn persoonlijke instellingen in.
Stel het volgende geval, niet zeldzaam denk ik.

Programma ABC heeft instellingen PQR.
Nu upgrade ik mijn systeem naar een nieuwere Ubuntu (of ik doe een fresh install).
Daarmee is ook een nieuwe versie van programma ABC meegekomen, echter deze heeft naast de instellingen PQR nog wat nieuwe, XYZ erbij gekregen.
Als ik dan mijn homedir van backup terughaal, dan kloppen de configuratie bestanden toch niet meer met de dan aanwezige programmatuur?

Hoe brei je dat goed?

« Laatst bewerkt op: 2011/03/24, 22:24:56 door ivo »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Tom

  • Lid
Re: restore homedir na upgrade/installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/24, 21:52:45 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ivo

  • Lid
Re: restore homedir na upgrade/installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/24, 22:23:56 »
Geeft dit u eventueel een antwoord.
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/backup-bij-upgrade/

Jawel, het antwoord dat ik logischerwijs al vermoedde. Namelijk dat nieuwe software wellicht niet goed werkt met oude instellingen.
En alleen je eigen data veilig te stellen en de rest succesievelijk opnieuw te installeren.

OK, helder!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.