Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sync tussen android en ubuntu  (gelezen 965 keer)

Sync tussen android en ubuntu
« Gepost op: 2011/03/07, 11:41:32 »
(misschien staat dit in het verkeerde forum?)

Ik zit met een punt dat ik graag met jullie wil delen. Ik ben 100% fan van ubuntu. Gebruik het nu al een jaar of 6 en ben er echt heel tevreden van, zou niks anders meer willen. Een van de belangrijke redenen van mijn voorkeur voor Ubuntu is ook het feit dat het open-source is en tegen windows en mac monopolies ingaat. Een ideologische kwestie zeg maar.

Om die zelfde reden gebruik ik bijvoorbeeld niet graag google.

Nu heb ik me onlangs een nieuwe smartphone aangeschaft die op Android draait. Ook open-source, maar tegelijkertijd van Google. Als ik nu wil syncen tussen ubuntu en Android gaat dat uiteraard het makkelijkst met een google-account. Dan bedenk ik me: wat doe ik moeite om me te hoeden voor monopolies en daardoor ideologisch te kiezen voor ubuntu, wanneer me dat ook opzadelt met het feit dat ik indirect moet kiezen voor Monopolie Google.

In die zin is dit een vraag naar jullie mening.

Tegelijkertijd, en misschien belangrijker is dit een vraag naar de mogelijkheid om te syncen tussen ubuntu en android (contacten, calender, mails). Iemand enig idee? Ik gebruik nu Thunderbird, maar zou het zeker zien zitten om hiervoor over te schakelen op een andere mailclient.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Sync tussen android en ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/07, 12:22:08 »
UbuntuOne heeft een (betaalde) app voor android die je contacten kan syncen met je ubuntu one account. Daarmee dus ook in Evolution. Hoe dat verder met thunderbird werkt weet ik helaas niet.
Voor je mails kan je natuulijk (als je email provider dat ondersteunt) een imap acount instellen op je android.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10