Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ opgelost ] Option Globesurfer, was : Mobiel internetten met KPN usb-dongle.  (gelezen 41569 keer)

Offline Moob

  • Lid
Nu alles werkt, heb ik toch nog een vraag of probleem(pje).

Als ik met de GlobeSurfer wil gaan internetten opent "Mozilla Firefox" telkens in de mode: <Offline werken>

Hoe en/of waar kan ik dat veranderen of "vast"-instellen zodat ik niet iedere keer opnieuw onder
Bestand> Offline werken> het (V) vinkje hoef je te verwijderen?

Ik heb nu ook tijdelijk een KPN Dongle Huawei E220 / E270 op  Ubuntu 8.10 Bij wat Googlen kwam ik een Blog tegen waarin gezegd werd om de PIN code uit te zetten op de KPN dongle omdat de network manager van 8.10 hier niet mee overweg kan (inmiddels is dit opgelost in een nieuwere versie :) ) Toen ik dit gedaan had kon ik een mobile verbinding aanmaken en direct verbinding maken met KPN  :P

Nu moet ik hem nog op Vista aan de gang krijgen , grin

Groeten
Moob

carbo

  • Gast
Sorry voor het late antwoord. Ben vandaag bezig geweest om mijn vodafone dongle aan de praat te krijgen.
Met de mobile broadband connectie via network options in ubunti 8.10 een no go. Krijg geen verbinding. Verder nog niet uitgezocht.
 
Via de vodafone mobile connect card driver for linux ook een no go, kreeg een foutmelding op gtk+ oude versie en kwam daar (nog) niet uit.

Uiteindelijk weer terug gevallen op mijn 1e oplossing die ook in eerdere versies van ubuntu werktte.


Ik gebruik het programma huaweiAktBbo-i386.out  (ergens op het internet gedownload)
om de dongle te schakelen tussen storage en modem
daarna gebruik ik xhe220stat om statistieken bij te houden  (dit is extra en niet nodig, progje ook ergens op het internet gedownload)
en vervolgens wvdial om de verbinding op te zetten.

Heb het nu ook aan de praat met vodafone dongle.  Het oogt bij opstarten niet allemaal even fraai maar werkt wel, hsdpa en stabiel.

inhoud van mijn scriptje om op te starten
#!/bin/sh
echo -en "\033]0;HSDPA-verbinding\a"
sudo /home/carbo/huawei/huaweiAktBbo-i386.out
sleep 2
xhe220stat &
wvdial e220 pin 0000
sleep 2
wvdial e220


inhoud van /etc/wvdial.conf

[Dialer e220]
Init2 = AT&F
Init3 = ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2 +FCLASS=0
Init4 = AT+CGDCONT=1,"IP","office.vodafone.nl"
ISDN = 0
Modem = /dev/ttyUSB0
Modem Type = Analog Modem
Baud = 460800

[Dialer pin]
Init1 = AT+CPIN=0000

[Dialer Defaults]
Init1 = ATZ
Init2 = ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2 +FCLASS=0
Stupid Mode = 1
Modem Type = Analog Modem
ISDN = 0
Phone = *99#
New PPPD = yes
Modem = /dev/ttyUSB0
Username = vodafone
Dial Command = ATDT
Password = vodafone
Baud = 9600


groeten Carbo

carbo

  • Gast
de oplossing op pincontrole uit te zetten blijkt bij mij ook te werken op de huawei vodafone dongle nu kan ik ook gewoon via de network configuration verbinding maken.
Maar ja, dan is mijn pincode er wel af. Ga nog kijken hoe ik die update moet regelen.

groeten Carbo