Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvd te klein  (gelezen 3966 keer)

Offline maarth

  • Lid
dvd te klein
« Gepost op: 2010/02/14, 23:17:20 »
als ik een dvdtje van 4,7 gb er in gooi kan ik er maar 4,4 op branden ik ben er al een paar x tegenopgelopen dat ik een dvdtje niet kan branden omdat het te groot is ,terwijl hij er wel op hoort te passen.
het is in brasero en k3b,dus hoe kan ik het veranderen dat hij wel gewoon 4,7gb kan branden op dvd.
ik heb verschillende lege dvds gebruikt dus aan,t dvdtje kan het niet liggen.
bij voorbaat dank voor de reakties.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: dvd te klein
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/14, 23:34:12 »
Dat zal niet lukken.
Bij DVD branden wordt aan het eind een overzicht gemaakt wat er op staat. Om altijd voldoende ruimte te hebben wordt een ruime voorraad aangehouden en komt er effectief maar 4,4 GB op. Brandprogramma's houden daar rekening mee. Misschien de content met DVD-Shrink of zo inkorten?

Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2010/02/14, 23:36:33 door Petervdw »

Offline maarth

  • Lid
Re: dvd te klein
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/15, 17:43:16 »
het is misschien wel zo dat het hoort maar ik het gebeurt regelmatig dat ik een avi-tje omzet naar een dvd  met devede en dan kan ik em niet branden ,die progjes houden daar toch rekening mee dan staat er er zit 33mb teveel op en dan is het 33mb boven 4,4gb .
op windows kan ik het wel gewoon branden dus ga mij nou niet vertellen dat het zo hoort.
wie kan mij hiermee helpen wil niet voor elk dvdeetje dat ik moet branden naar windows terug.
ik ben al met ubuntu bezig sinds feisty maar heb dit nog nooit gehad.
heb even gegoogeld maar op suse gaat k3b maar tot 4gb ik ga nero maar even ophalen met een torrentje.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/15, 17:49:08 door maarth »

Offline jan11000

  • Lid
Re: dvd te klein
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/15, 18:01:33 »
Volgens mij is het normaal dat het niet gaat.

Misschien ben je aan het overburnen in windows, dus er meer op aan het zetten dan wat mogelijk is.

Kun je de omschrijf programma niet instellen dat hij de dvd iets kleiner maakt.

Offline maarth

  • Lid
Re: dvd te klein
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/15, 19:05:39 »
ja maar er staat 4,7 op niet 4,4 daar zou je toch geen overburn voor nodig moeten hebben.
ik heb net nero linux erop gezet en nou kan het ineens wel tot wel 4,6 gb kijk dat is andere koek ik vind het wel
jammer dat het met brasero k3b nautilus niet gaat.
nog bedankt voor de reakties.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/15, 19:09:50 door maarth »

Offline Emil

  • Lid
Re: dvd te klein
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/15, 20:05:27 »
Dat komt omdat een dvd 4.7 GB is en je programma het over 4.4 GiB heeft, wat exact hetzelfde is.
De makers van dvd's, hd's ect gebuiken 1.000.000.000 bytes als 1GB (wat volgens het SI-stelsel correct is) en de makers van programma hebben het over 1024x1024x1024 bytes bij 1GB omdat computers met machten van 2 werken. Om die verwarring te voorkomen is er GiB (Giga binair bytes) uitgevonden, maar dit wordt jammer genoeg zelden gebruikt. (K3B en andere KDE applicaties doen het trouwens wel correct met GiB en KiB ect, hoe het met Gnome programma's zit weet ik niet)

Re: dvd te klein
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/15, 20:24:39 »
Een link die hier een tijdje terug is gepasseerd voor het converteren: http://www.alterweb.nl/Bits_Bytes_Converter.php
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline maarth

  • Lid
Re: dvd te klein
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/16, 12:58:31 »
oke ik ben het met je eens maar hoe komt als ik een dvdtje van openftd download die al door dvdshrink of weet ik wat voor programma gehaald zijn,dat het te groot is en die mensen die daar posten houden daar rekening mee.
dus als er dvd5 staat dan kan je em branden op een dvdtje van 4,7gb .
behalve met linux ook als je overburning aanzet,ik loop er regelmatig tegenaan met dvds die ik brand.
dus die mensen van openftd maken de videodvd te groot,meestal is het ook getest op branden ,en volgens u hoort dat
ben er nog niet van overtuigd.

Offline jan11000

  • Lid
Re: dvd te klein
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/16, 13:37:27 »
De opslagcapaciteit van een single layer dvd is 4,7 gigabyte wat overeenkomt met 4,38 gibibyte. Deze dvd kan ongeveer 120 minuten beeld en geluid bevatten afhankelijk van de beeldkwaliteit en het aantal geluidssporen. De eenheidssnelheid (1x) voor het lezen van een dvd is 1,38 megabyte per seconde.

Er kunnen drie typen dvd's worden onderscheiden:

    * voorbespeeld: na productie niet beschrijfbaar (dvd of dvd-rom)
    * beschrijfbaar: één keer beschrijfbaar met een dvd-recorder (dvd-r of dvd+r)
    * herschrijfbaar: meerdere keren beschrijfbaar met een dvd-recorder (dvd-rw, dvd+rw en dvd-ram)

Dvd-ram (bovenkant)

Films worden in Europa in het PAL-formaat op de schijven opgeslagen. Dit houdt in dat de snelheid 25 beelden per seconde is, en het beeldformaat 720 x 576 beeldlijnen heeft. Dit formaat wordt over het algemeen superieur beschouwd aan het Amerikaanse NTSC-formaat. De beeldsnelheid ligt hoger, bij 30 beelden per seconde, maar de resolutie lager: 720 x 480 beeldlijnen.

Sinds 2004 zijn er ook duallayerschijfjes te verkrijgen en schrijvers die dit ondersteunen. Deze schijfjes bevatten twee beschrijfbare lagen, waardoor de capaciteit sterk is toegenomen. De schijfjes kunnen dus twee kanten en twee lagen hebben. De opslagcapaciteit wordt bepaald door het type.

    * DVD-5: single sided (enkelzijdig), single layer (één laag), 4,7 gigabyte (GB), of 4,38 gibibyte (GiB)
    * DVD-9: single sided, dual layer (twee lagen), 8,5 GB (7,92 GiB)
    * DVD-10: double sided (dubbelzijdig), single layer op beide kanten, 9,4 GB (8,75 GiB)
    * DVD-14: double sided, double layer op één kant, single layer op de andere kant, 13,3 GB (12,39 GiB)
    * DVD-18: double sided, double layer op beide kanten, 17,1 GB (15,93 GiB)

Onderscheidende kenmerken van de formaten zijn:

    * De beschrijfbaarheid en herschrijfbaarheid.
    * Het schrijfproces.
    * De wijze van formatteren. Dat wil zeggen: de wijze waarop het opslaggebied is verdeeld in segmenten en partities. De formattering helpt de dvd-speler bij het snel vinden van een specifieke plaats op de dvd en het helpt de dvd-recorder om gegevens zo efficiënt mogelijk op te slaan.
    * De maximale opslagcapaciteit, die kan variëren van 2,6 tot 9,7 gigabyte.

De dvd-rom kan in vrijwel alle spelers worden afgespeeld. De dvd-ram leek een kansrijk formaat voor computertoepassingen, maar lijkt door de ontwikkelingen te zijn ingehaald. De dvd-r/rw en dvd+r/rw vormen twee concurrerende kampen. Dvd's zijn niet zonder meer uitwisselbaar tussen beide kampen, tenzij de speler beide formaten ondersteunt. De dvd+rw is geschikter voor computertoepassingen, terwijl dit formaat net als de andere formaten geschikt is voor films. De dvd+rw leek anno 2005 het meest kansrijke formaat te zijn om de algemeen geaccepteerde standaard voor computertoepassingen te worden. Dit formaat wordt ondersteund door invloedrijke bedrijven als Apple, Dell, Hewlett-Packard, Mitsubishi, Philips, Ricoh, Sony, Thomson en Yamaha.

De capaciteit van een dvd wordt altijd in decimale eenheden weergegeven. Zo heeft een "4,7 GB"-dvd een capaciteit van ongeveer 4,38 GiB. De capaciteit van een CD-ROM daarentegen wordt altijd in binaire eenheden weergegeven, hoewel decimale SI-eenheden gehanteerd worden. Zo heeft een "700 MB"-CD een capaciteit van ongeveer 700 MiB.

Offline maarth

  • Lid
Re: dvd te klein
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/17, 10:55:10 »
ik heb nog eens gekeken maar het was wel een hele lange film van over de 2 uur,die nieuwe sherlock holmes film,maar met  nero ken ik em branden je kan tot 4,6 met overburning.
maar ik ben niet helemaal eerlijk geweest want dit is de eerste x met karmic dat ik hier tegen aan loop,maar wel met eerdere ubuntu-versies problemen met branden gehad.
bedankt voor alle reakties,en ik had nog een vraag je hoe kan je websites het schuine streepje boven een e en andere aparte lettertypen goed weer laten geven.
ik had het wel eens meer gevraagd maar toen werd er een voorbeeld gevraagd.
dus hier een voorbeeldje van vandaag. http://www.telegraaf.nl/prive/columns_prive/evertsantegoeds/article6051990.ece?cid=rss

voor als het bij u wel goed overkomt hier is de tekst geplakt.
 
wo 17 feb 2010, 08:46
Twingly blog zoeken
Jouw blog hier


KAN Joran’s moeder nog langer zwijgen?
Redactie weekblad Privé
AMSTERDAM -  Dit leest u in de Privé van week 7

Neemt JORAN’s vader PAUL VAN DER SLOOT de oplossing van het drama rond NATALEE HOLLOWAY mee in zijn graf? Of is de ontknoping ineens veel dichterbij dan zelfs PETER R. DE VRIES kan vermoeden? Immers… er is er ook nog mama ANITA die, als de ene moeder tegen de andere, bijna niet langer kan blíjven zwijgen…