Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met administrator en standard accounts  (gelezen 1096 keer)

Offline ritch

  • Lid
probleem met administrator en standard accounts
« Gepost op: 2022/09/26, 22:57:42 »
 Hallo

Ik heb linux al tijd op de pc staan maar de pc was heel lang kapot. Ik heb hem laten maken maar ik ben het wachtwoord vergeten van account [administrator] daardoor heb ik in de roots of reboot een nieuwe user die als [standard] is aangemaakt.
Nu komt het probleem
Ik heb naast mijn harde schijf een tijdelijke ssd schijf erin die ik hoofdzakelijk gebruik. Ik kom normaal via other location -> tijdelijke schijf dan moet ik mijn wachtwoord invullen van [standard] (want daarmee ben ik ingelogd) en dan kom ik in mijn ssd schijf.
Ik heb niks veranderd en toch is er iets veranderd  :o heel vreemd dit. Ik ben ingelogd als [standard] moet mijn wachtwoord ingeven van [administrator] om in mijn tijdelijke schijf te kunnen komen. Maarja ik ben het wachtwoord vergeten [administrator]. Hoe kan ik dit veranderen zodat ik weer terug in mijn tijdelijke schijf kom. Hoe kan dit aangepast zijn?
Daarnaast als ik hier de hulp kan krijgen hoe ik zoiezo mijn administrator kan resetten waardoor ik weer via normale account [administrator] kan inloggen ipv via de reboots stand

 Mijn dank is jullie groot


Offline DeBaas

  • Lid
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline ritch

  • Lid
Re: probleem met administrator en standard accounts
« Reactie #2 Gepost op: 2022/09/27, 09:54:22 »
Ik heb geen live cd of het op usb staan hoe kom ik daaraan? Het heeft me ooit iemand erop gezet omdat het veiliger is dan windows but ik zie en spreek die persoon niet meer

Offline ritch

  • Lid
Re: probleem met administrator en standard accounts
« Reactie #3 Gepost op: 2022/09/27, 10:53:56 »
Het is gelukt nu vraag ik me alleen af. Hoe kan ik begin GRUB scherm veranderen na het gewone opstartscherm? Zodat ik niet telkens de reboot zie te staan. Dat geeft me namelijk geen fijn gevoel

Zijn er nog extra tips die ik kan inzetten bij beveiligen van mijn pc. Mijn standard user was ineens ook de wachtwoord anders.
Ik heb een verleden een stalker gehad die mijn heeft gehackt vandaar ik ook ben overgestapt na Linux
Hij heeft in verleden bestanden weten weg te schrijven via mijn chrome ik zag daardoor allemaal vreemde bestanden in mijn maps staan. Zoals tedst ik weet niet of jou iets zegt.

. Extra tips zijn altijd handig om mijn veiligheid te waarborgen