Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nakijk  (gelezen 4971 keer)

Nakijk
« Gepost op: 2010/08/03, 16:50:49 »
Kijk, ik heb al wat verschillende dingen in de launchpad proberen te vertalen.
Maar het lijkt wel of dat niemand de moeite neemt om ze na te kijken.
Er staat bij zo'n beetje 70% een suggestie maar die blijven dan ook staan.
Mijn vraag is, word er wel nagekeken of is het overbodig om zomaar te gaan vertalen?
http://brainstorm.ubuntu.com/contributor/Doenietwil/solutions/ Bekijk mijn ideën eens, niemand anders neemt de moeite

Re: Nakijk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/03, 17:38:48 »
Kijk, ik heb al wat verschillende dingen in de launchpad proberen te vertalen.
Maar het lijkt wel of dat niemand de moeite neemt om ze na te kijken.
Er staat bij zo'n beetje 70% een suggestie maar die blijven dan ook staan.
Mijn vraag is, word er wel nagekeken of is het overbodig om zomaar te gaan vertalen?
Zo veel mankracht is er niet, hoor.

Re: Nakijk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/03, 17:58:46 »
is het dan niet wat om meer mensen die veel goede suggesties toe te laten?
http://brainstorm.ubuntu.com/contributor/Doenietwil/solutions/ Bekijk mijn ideën eens, niemand anders neemt de moeite

Re: Nakijk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/03, 18:53:51 »
is het dan niet wat om meer mensen die veel goede suggesties toe te laten?
Meld je aan, zou ik zeggen. ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nakijk
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/03, 19:51:01 »
Hier kan je meer informatie vinden:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Vertaalteam


Re: Nakijk
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/03, 20:41:08 »
Kijk, ik heb al wat verschillende dingen in de launchpad proberen te vertalen.
Maar het lijkt wel of dat niemand de moeite neemt om ze na te kijken.
Er staat bij zo'n beetje 70% een suggestie maar die blijven dan ook staan.
Mijn vraag is, word er wel nagekeken of is het overbodig om zomaar te gaan vertalen?
Zo veel mankracht is er niet, hoor.

Kijk, dat snap ik. Maar ik zie soms ook wel suggesties staan die er al een paar jaar staan. Ik zou zeggen: laat eerst die suggesties toe en dan de nieuwere. Is maar een tip.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nakijk
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/03, 23:19:10 »
Heb je een URL ofzo? Ik wil wel meekijken en eventueel goedkeuren/verbeteren. Als ik daar rechten toe heb ten minste....
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Nakijk
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/03, 23:23:14 »
is het dan niet wat om meer mensen die veel goede suggesties toe te laten?
Meld je aan, zou ik zeggen. ;)
zo goed ben ik nog niet, ik wil liever dat iemand het checkt dan spelfouten in ubuntu
Heb je een URL ofzo? Ik wil wel meekijken en eventueel goedkeuren/verbeteren. Als ik daar rechten toe heb ten minste....
https://translations.launchpad.net/ubuntu/maverick/+lang/nl
http://brainstorm.ubuntu.com/contributor/Doenietwil/solutions/ Bekijk mijn ideën eens, niemand anders neemt de moeite

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nakijk
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/03, 23:32:09 »
@DoeNietWil: ik vind het heel positief dat je wil meehelpen. Maar er zitten al de nodige taalfouten in de berichten die je in dit draadje schreef... Foutloos (of bijna foutloos) Nederlands is heel belangrijk voor het imago van Ubuntu in het Nederlandse taalgebied.

Re: Nakijk
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/03, 23:36:14 »
@DoeNietWil: ik vind het heel positief dat je wil meehelpen. Maar er zitten al de nodige taalfouten in de berichten die je in dit draadje schreef... Foutloos (of bijna foutloos) Nederlands is heel belangrijk voor het imago van Ubuntu in het Nederlandse taalgebied.
Daarom probeer ik ook alleen korte stukken te vertalen, daar kun je weinig fout doen. En daarom wil ik ook graag dat er betere controle komt.
http://brainstorm.ubuntu.com/contributor/Doenietwil/solutions/ Bekijk mijn ideën eens, niemand anders neemt de moeite

Re: Nakijk
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/04, 08:28:03 »
Kijk, ik heb al wat verschillende dingen in de launchpad proberen te vertalen.
Maar het lijkt wel of dat niemand de moeite neemt om ze na te kijken.
Er staat bij zo'n beetje 70% een suggestie maar die blijven dan ook staan.
Mijn vraag is, word er wel nagekeken of is het overbodig om zomaar te gaan vertalen?
Zo veel mankracht is er niet, hoor.

Kijk, dat snap ik. Maar ik zie soms ook wel suggesties staan die er al een paar jaar staan. Ik zou zeggen: laat eerst die suggesties toe en dan de nieuwere. Is maar een tip.
We spreken over tienduizenden suggesties, waarvan het merendeel door de computer gegenereerd is, of van zeer slechte kwaliteit is. We hebben eenvoudigweg niet genoeg mankracht om een dergelijke hoeveelheid suggesties na te kijken. De suggesties in pakketten met een hoge prioriteit kijken wij uiteraard wel na, maar niet alle pakketten komen dus aan de beurt.

@Wazzzaaa: Daar heb je geen rechten voor. ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nakijk
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/04, 13:20:44 »
Bedankt voor de URL. Zo te zien kan ik suggesties geven of zeggen dat ik de huidige vertaling prima vind. Maar dit is alleen iets dat dan meegenomen kan worden door de manager van het project of iets dergelijks? Is er nog een URL met wat meer uitleg over hoe dit allemaal te werk gaat?
Ik zou best af en toe willen reviewen/suggesties geven. Vroeger op school was ik ook vaak de taalpurist die het verslag als laatste nog ff moest doorkijken ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Nakijk
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/04, 16:58:25 »
Bedankt voor de URL. Zo te zien kan ik suggesties geven of zeggen dat ik de huidige vertaling prima vind. Maar dit is alleen iets dat dan meegenomen kan worden door de manager van het project of iets dergelijks? Is er nog een URL met wat meer uitleg over hoe dit allemaal te werk gaat?
Ik zou best af en toe willen reviewen/suggesties geven. Vroeger op school was ik ook vaak de taalpurist die het verslag als laatste nog ff moest doorkijken ;)
Alleen personen die lid zijn van het vertaalteam, en hogergeplaatsten die dezelfde rechten hebben, kunnen suggesties goedkeuren. Zo eenvoudig is het. http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Vertaalteam

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nakijk
« Reactie #13 Gepost op: 2010/08/09, 21:16:05 »
Nice! Ik heb me gelijk aangemeld.
Nog iets anders Cumulus007, misschien is het handig dit topic even te updaten
Er wordt oa Lucid genoemd...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!