Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor (vervolg)  (gelezen 145344 keer)

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #75 Gepost op: 2012/07/12, 22:38:19 »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #76 Gepost op: 2012/07/14, 19:30:00 »
heey ubuntu gebruikers,

ik ben weer terug van weg geweest.
een jaar geleden was ik over gegaan naar windows vanwege school (progamma's etc.)
maar nu ben ik geslaagd en weer terug naar ubuntu 12.04 en moet zeggen dat het een stuk beter is dan 10.04 waar ik vandaan kwam.

even over mezelf: ik ben peter woon op mezelf in amersfoort en ben net 20 jaar oud.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #77 Gepost op: 2012/07/15, 00:14:03 »
Welkom terug !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline yJi

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #78 Gepost op: 2012/07/15, 14:23:33 »
heey ubuntu gebruikers,

ik ben weer terug van weg geweest.
een jaar geleden was ik over gegaan naar windows vanwege school (progamma's etc.)
maar nu ben ik geslaagd en weer terug naar ubuntu 12.04 en moet zeggen dat het een stuk beter is dan 10.04 waar ik vandaan kwam.

even over mezelf: ik ben peter woon op mezelf in amersfoort en ben net 20 jaar oud.

Ook hier lijkt het er ook wel op dat het ook hier weer om inzichten gaat. Inzichten die je zelf opdoen om weer te kunnen ervaren. Zodoende weet je dan ook wat goed of fout is in het leven.
En nu heb je toch weer voor de versie 12.04 gekozen en blijkt dat ook jouw inzichten ook daarin verder zijn gegegroeid.
Zo is het eigenlijk dus ook in het hele leven. Te leren vanuit onze eigen ervaringen en van die ervaringen verkrijgen wij allemaal ook onze inzichten. Maar omdat wij allemaal 'verschillend' zijn als mens, hebben wij ook verschillende ervaringen nodig.
Dat lijkt dan vaak heel erg gecompliceerd, maar des te verder wij gegroeid zijn, blijkt het eigenlijke leven steeds eenvoudiger te worden. Daardoor ook komen wij dan ook andere ervaringen tegen, ervaringen waaruit onze inzichten weer bij-leren.
Wat voor velen misschien raar klinkt is dat dit ook een 'noodzaak' kan zijn in het leven. 'De noodzaak van ziek zijn.' Door je mazelen kan je als kind nieuwe inzichten verkrijgen, tenminste wanneer we ook goed begeleid worden. Als dat niet zo is dan kan het zelfs zo erg worden dat je bijvoorbeeld kanker moet ervaren, om zodoende toch je inzichten te verkrijgen.
Dit kan zelfs zodanig zijn dat je daar aan ten onder gaat, en dus sterft. D
Dat kan zelfs zo zijn dat je daar ooit voor gekozen hebt, maar het kan ook iemand overkomen, omdat de les hem dat inzicht nog niet kon geven. Dit komt dan uit het feit dat het inzicht, niet op dat inzicht nog uit was en dus iets wat niet klopte leerde of al wist.

Zo ervaren wij dus ook hier en ook hier verkrijgen wij dan dus ook onze inzichten... of nog niet.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Pixarr

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #79 Gepost op: 2012/08/27, 16:49:58 »
Hallo, Ik ben Pixarr, 19 jaar en woon rond en nabij Alkmaar, Noord Holland.


Gebruik sinds een week Xubuntu. Eerst Ubuntu geprobeerd, maar daar werd mijn PC toch wat traag van.
Ben nu erg blij met Xubuntu, werkt heel strak. Was Windows helemaal zat, wat duurde dat opstarten lang zeg.
Kom steeds meer te weten over Linux e.d.

Hoop hier nog wat kennis op te doen.



Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #80 Gepost op: 2012/08/27, 16:56:18 »
Welkom Pixxar, moge het gebruik van Xubuntu een succes verhaal worden  :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #81 Gepost op: 2012/08/27, 21:12:49 »
Leuk! Welkom Pixxar :)

Offline DurQ

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #82 Gepost op: 2012/10/09, 12:35:19 »
Hoi ik ben DurQ

Heb computer ervaring sinds dat ik een jaar of 10/11 was. Ben thuis begonnen met een 80486 DX2 (met double speed CD-ROM speler :p ) met daarop DOS 6.22 en Windows 3.1

Eigenlijk altijd bij Microsoft gebleven. Ik heb sinds 1 a 2 jaar een laptop met een i3, 3GB DDR3 en een HD5470.

Vorige week was ik het traag geworden W7 zat, dus had ik het opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens zoveel mogelijk getweakt om het zo optimaal te laten draaien. Maar op de een of andere manier begon het me ontzettend tegen te staan. Ellenlange updates en meer van dat soort troep.

Vervolgens me even ingelezen in Ubuntu. Dat maar eens geprobeerd. Om de een of andere manier kreeg ik het niet goed voor elkaar om een dual-boot werkend te krijgen. Toen maar besloten om de hele schijf te gaan gebruiken voor Ubuntu 12.04

Na ff wat dingen geprobeerd te hebben stoorde ik me ontzettend aan het lelijke Unity uiterlijk. Had een beetje het gevoel alsof ik aan het werken was op 640x480 met die uber lelijke taakbalk.

Toen ben ik overgeschakeld op Mint. Maar dit was het absoluut niet. Zeer onstabiel, en voelde erg traag aan. Toen toch meer weer Ubuntu erop gezet om daarna de Xubuntu shell erover heen te installeren. Dat werkt nu echt super en ben er erg blij mee.

 

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #83 Gepost op: 2012/10/09, 19:06:37 »
Mooi.
Altijd welkom !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline DurQ

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #84 Gepost op: 2012/10/22, 23:24:25 »
bedankt allemaal  :D

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #85 Gepost op: 2012/10/25, 08:48:49 »
Hoi allemaal,

Ik ben Mario, 47 jaar en een blije gebruiker van Ubuntu.
Jeetje wat is dit een verademing na al die jaren Windows!

Woon ongeveer 5 jaar  in Makati ( Filipijnen ) en vermaak me prima hierzo.  :P

Groetjes.



Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #86 Gepost op: 2012/10/25, 08:53:52 »
Hoi Mario,

blij te horen dat Ubuntu je zo goed bevallen is. Je zal zeker wel merken dat dat enthousiasme zal blijven. Wie weet zal je ook wat experimenteren met de verschillende versies (Xubuntu, Kubuntu enz) .

Welkom in onze gemeenschap !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline caselinux

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #87 Gepost op: 2012/10/25, 09:01:47 »
Ik wil mezelf ook even voorstellen.

Mijn naam is Kees en ben in 2000 in aanraking gekomen met Debian Linux. Een systeembeheerder waar ik werkte was weg van Debian en had wat servers ingericht daarmee. De serverruimte was toen nog het bekende donkere hok waar je je nek brak over de kabels. Maar het werkte meestal perfect en het was goedkoop.

In loop der jaren heb ik steeds regelmatig een distro geprobeerd, Debian, Suse, Xandros en later Ubuntu. Mijn mooiste pioniertijd was 10 jaar geleden. Net een permanente internetaansluiting bij Ziggo en een modem met slechts 1 aansluiting. Van een oude afgedankte (maar oerdegelijke) Compaq had ik toen met debian (console) een thuisnetwerkje gemaakt met coaxkabel. Het ding stond in een inbouwkast op zolder zonder monitor zijn werk te doen. Een uptime van een half jaar was heel normaal.

Sinds deze zomer is Linux definitief doorgebroken hier. Dit jaar heb ik al mijn computers vervangen door eenvoudige zelfbouw die ik gekocht heb bij een lokaal bedrijfje. Je kunt daar nog een computer kopen zonder Windows. Voorheen heb ik nog wat gewerkt met een Mac Mini en een iMac. De iMac heb ik na een jaar verkocht en de mini doet dienst als fotolijst en Spotify muziekcentrum. Ik heb geprobeerd te werken met laptops (het eerste wat ik altijd bij een laptop deed was de Windows vervangen door een illegale versie zonder al die rommel er op) maar ik vind dat nog steeds niks. Ik wil gewoon een kast naast me op de grond, een groot scherm en een toetsenbord van Cherry. Cherry, je weet wel, die zware dingen waar je over heen kan lopen zonder schade.

Verder probeer ik te leven zonder smartphone en tablet, wat aardig lukt. Ik ben niet afgunstig op de iPhone en IPad die mijn vrouw heeft gekregen van haar werkgever.

Mijn computerpark ziet er als volgt uit:

Huiskamer: kloon met G630 en 4 gb met Ubuntu 12.04
Kantoortje: kloon met i5 en 8 gb met Win7 en Ubuntu 12.04
Hobbykamer: kloon met G630 en 4 gb met Win7 en Ubuntu 12.10
Laptop: Asus i7 met 8 gb en Win7
Netbook Acer met Atom 512 mb en Lubuntu 12.04
Mac Mini van 2007 als fotolijst en muziekcentrum met Spotify en iTunes met cd collectie en podcasts er op


 

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #88 Gepost op: 2012/10/26, 14:46:34 »
Welkom bij de club. ^-^

Je kunt Windows gewoon activeren met de sleutel die je kreeg op een schone Windows installatie (toch?).
« Laatst bewerkt op: 2012/10/27, 01:28:54 door Prosper »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline caselinux

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #89 Gepost op: 2012/10/26, 14:59:39 »
Ik weet niet of ik die kon activeren met de sleutel van de legale Windows. Niet geprobeerd. Ik heb software die een sleutel genereert. Iedereen mag zijn bedenkingen er over hebben, ik persoonlijk heb er geen moeite mee. Ik heb een een licentie met de laptop meegekregen alleen ik gebruik hem niet. Er komt steeds meer shit op een laptop te staan.

De beste oplossing vind ik een Windows te kopen die geen OEM is zodat je hem altijd op een computer kunt zetten ongeacht hoe vaak je van hardware wisselt.
 

Offline jwamd

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #90 Gepost op: 2012/11/29, 23:14:10 »
.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/19, 15:04:49 door jwamd »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #91 Gepost op: 2012/11/30, 07:43:17 »
Netjes, welkom! En geloof me, als je denkt Aalles al te weten, leer je nog een hele hoop bij ;)

Offline cabra

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #92 Gepost op: 2012/11/30, 11:24:53 »
hoi,

ik ben een 40j belg die sinds een jaar of 2 linux gebruik op tenminste 1 laptop
nu hou ik 1 laptop(HP G7000) op ubuntu 12.04
en op m'n netbookje(Acer Happy) verander ik bijna wekelijks van distro,momenteel mint nadia
maar de usb-stick met bodhi ligt klaar :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2012/11/30, 11:31:07 door cabra »
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #93 Gepost op: 2012/12/02, 15:35:57 »
Hoi allemaal. Ik ben Edwin en na een jaar van afwezigheid ben ik weer terug. Mijn Apple bevalt goed, maar ik kon het niet laten om toch weer te gaan freubelen met Ubuntu. Ik heb Ubuntu nu als Dualboot met Osx. Beetje gedoe eerst, maar is gelukt. Nu nog de rest installeren. Dusssssss, I am back !!

--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline shiverer

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #94 Gepost op: 2012/12/02, 17:09:46 »
shiverer dus.

Al sinds mijn studie tot windows veroordeeld, en in mijn werk is dat eigenlijk nooit veranderd. Als "eerste-en-tweedelijns systeembeheerder" leer je de nukken van windows wel kennen. Zolang je zelf de gebruiker bent is dat geen probleem, maar zodra er anderen om de hoek komen kijken wordt het toch spannender.

Twee jaar geleden prive overgestapt op een win7 netbook, een asus EeePC 1001. Vreselijk goedkoop, maar voor windows toch net even te licht. Een uitbreiding van het werkgeheugen bood niet afdoende soelaas. De noodzaak van een virusscanner deed het geheel ook al geen goed, en opstarten werd een ware hel. Grootste verwondering is toch wel dat je het idee krijgt dat windows ALTIJD iets aan het doen is, en niemand weet wat. Updaten? Scannen? Verlaat procesje opstarten? Het zal hier allemaal wel als bekende verwondering klinken.

Vorige maand de stoute schoenen aangetrokken en een dualboot gecreerd met ubuntu. Dat was al een heel verschil! Na wat gepruts en veel gelees her en der op fora, sites en andere media weer een knoop doorgehakt, en sinds eergisteren pruttelt hier een mooie Lubuntu 12.10 onder de kap.

Resultaat: binnen 55 seconden na het indrukken van de [aan] knop functioneel online en wel. Ubuntu deed daar toch nog een slordige 75-80 seconden over op deze lichtgewicht machine!

Volgende uitdaging is om een collega de zojuist gearriveerde powerjack op mn moederbord te laten bevestigen.

Ik kan wel stellen dat ik persoonlijk "om" ben. Windows heeft zn voordelen, maar als je geen obscure software gebruikt zoals ik (thuis is het toch vooral internetten..), tsja..
« Laatst bewerkt op: 2012/12/02, 17:11:21 door shiverer »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #95 Gepost op: 2012/12/02, 18:04:27 »
sinds eergisteren pruttelt hier een mooie Lubuntu 12.10 onder de kap.
Welkom!  :)

Als je nog wat tips zoekt over Lubuntu:
https://sites.google.com/site/computertip/lubuntu

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #96 Gepost op: 2012/12/02, 18:15:13 »
Welkom Shiverer; Win7 als OS op dat netbookje kan ik me voorstellen dat dat een uitdaging was voor je geduld.
En ja je hebt gelijk: er gebeuren dingen op je harde schijf waar je gewoon suf van wordt met Windows. Het is mij ook een raadsel wat nu in vredesnaam allemaal moet gebeuren om gewoon een systeem opgestart te krijgen.

Het voornaamste: Lubuntu en je genoegen ervan. Persoonlijk zou ik Xubuntu er eerder opgezet hebben maar het voornaamste is dat je tevreden bent. In ieder geval kan je switchen van ubuntu-versie zoveel je wenst; geen licenties of ander gedoe.

Ubuntu is helaas een tik te zwaar geworden, wat ik persoonlijk wel jammer vind. Lubuntu voor wat internetten en mails is volgens mij een goede keuze, maar je kan je netbookje wat meer functionaliteit geven met Xubuntu.

Soit, welkom aan boord !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline shiverer

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #97 Gepost op: 2012/12/02, 18:35:04 »
Xubuntu crossed my mind inderdaad. Wellicht voor een volgende keer!

Lubuntu is weinig flashy, maar does the job. Is er niet ergens een lijstje te vinden met wat feitelijke prestaties van de verschillende systemen? Met name de door mij genoemde tijd tussen aanzetten en daadwerkelijk online zijn lijkt me interessant om te weten. Of er zit natuurlijk geheel geen verschil tussen X en Lubuntu..

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #98 Gepost op: 2012/12/03, 11:21:35 »
Ik denk dat je hooguit 1 a 2 seconden trager bent met Xubuntu t.o.v. Lubuntu ; in feite is de motor (de layer zo u wilt) het zwaarste om op te starten.

Nog een tip: kijk ook eens naar Mint LXDE : een stuk mooier dan Lubuntu en start quasi even snel op, maar ook dat is een paard zonder tanden. helaas heeft Pjotr gelijk: project is stopgezet.

In ieder geval kan je experimenteren zoveel je wenst met het installeren en boottijden vergelijken; met Ubuntu zijn er absoluut geen restricties.
Ook kan je in de opstartoepassingen veel snoeien; mocht je daar aan toe zijn met de keuze van desktop laat maar iets weten in een topic onder 'software en config's ' .
Succes !

Je kan ook eens de slaapstand uittesten met je besturingssysteem (RAM-stand) ; veel sneller kan het bijna niet (ik gebruik dat volcontinu) . Let op: sommige laptops kunnen daar moeilijkheden van ondervinden, dus eerst even testen.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/03, 18:05:40 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #99 Gepost op: 2012/12/03, 13:23:10 »
Nog een tip: kijk ook eens naar Mint LXDE
Mint LXDE bestaat helaas niet meer.... Het project is stilgezet. Enfin, Lubuntu kun je er ook mooi uit laten zien....  :)