Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iconen systray  (gelezen 417 keer)

Offline Xaro

  • Lid
Iconen systray
« Gepost op: 2016/03/23, 18:06:27 »
Ik weet niet wat ik uitgespookt heb, maar plots zijn datum en tijd uit mijn systray (rechtsboven) verdwenen.
Hoe krijg ik die terug?

Re: Iconen systray
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/23, 23:26:42 »
Altijd handig als je er bij vermeldt welk besturingssysteem je gebruikt. Als het Xubuntu is, dan op de werkbalk boven rechtsklikken en dan via een submenu aangeven dat je het notificatiegebied wilt toevoegen. Misschien helpt dat. Zo niet, dan even proberen om andere dingen toe te voegen met datum en tijd in de titel.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Iconen systray
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/24, 07:24:55 »
killall unity-panel-service
of
sudo dpkg-reconfigure --frontend noninteractive tzdata
sudo killall unity-panel-service

Offline Xaro

  • Lid
Re: Iconen systray
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/24, 09:54:20 »
Zo, dit was dus in een wip gepiept met de eerste commandoregel. (werk trouwens met Ubuntu 14.04 LTS)
Weet u soms ook waar ik in de fout ben gegaan, zodat ik dit in de toekomst kan vermijden?
Ik heb gisteren Thunderbird gedesinstalleerd en opnieuw geinstalleerd omdat ik plots geen toegang meer krijg tot de Smtp server van Telenet ( dit was de oplossing die ik van de helpdesk van Telenet aangereikt kreeg, maar die dus niet hielp)
Mvg

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Iconen systray
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/24, 10:21:56 »
Ik weet niet hoe/waarom die data/tijd systray soms hapert. Het is mij ook overkomen. Ik kijk dan in mijn bash history hoe ik het heb opgelost.
Lijkt me een klein bugje dat niets van doen heeft met thunderbird reinstall.

Offline Xaro

  • Lid
Re: Iconen systray
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/24, 11:25:33 »
Ok bedankt voor de snelle respons
Mvg

Offline vanadium

  • Lid
Re: Iconen systray
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/24, 13:13:17 »
Het is inderdaad een bug. Soms wordt die indicator na opstart niet goed geïnitialiseerd. Ik had het tamelijk regelmatig. Om dit systematisch te voorkomen, voerde ik het killall commando automatisch uit via de startup applications.
sh -c "sleep 0.4 && killall unity-panel-service"
In 15.10 is dit alvast geen probleem meer.

Offline Xaro

  • Lid
Re: Iconen systray
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/24, 14:12:49 »
Daar u zegt dat dit in versie 15.04 geen probleem meer is, mag ik er dan van uit gaan dat dit in de komende versie 16.04 LTS ook geen probleem meer is, of zie ik dat verkeerd?
Mvg

Offline vanadium

  • Lid
Re: Iconen systray
« Reactie #8 Gepost op: 2016/03/24, 21:21:53 »
Hoogst waarschijnlijk niet. In afwachting kan je op 14.04 zoals aangegeven het probleem "omzeilen".