Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: encryption  (gelezen 864 keer)

encryption
« Gepost op: 2014/12/19, 11:32:37 »
Sinds lange tijd houd ik me bezig met het onderwerp van encryptie en onlangs heb ik een door de computer gegenereerde manier van coderen ontwikkeld, die mijns inziens onbreekbaar is maar universeel bruikbaar.
Omdat de boodschap die verzonden moet worden tevens de code bevat waarmee die ontcijferd moet worden is er géén externe sleutel meer nodig.
De kans de code te vinden bij maximale encryptie-diepte is 1 op 1.9262436670846347392 e 609 ofwel een getal met 609 nullen!!
Het is mijn plan een wereldwijde 'wedstrijd' te starten om de code te ontcijferen met als inzet een gering bedrag dat moet worden gestort in een fonds met een speciale liefdadige aard, namelijk dáár waar overheden en andere instanties verstek laten gaan tóch hulp te verlenen.

De stichting (in oprichting) die het geld gaat beheren heet de weh-foundation en de naam en reden van oprichting zal nader verklaard worden op de web-site ervan die ik momenteel aan het ontwerpen ben (hulp daarbij is ook van harte welkom).
Domeinen van deze site hebben de extensies .nl, .com en .org

Ik stel prijs op jullie visie op dat idee en op medewerking om dit plan zo breed te verspreiden als maar mogelijk is.


:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: encryption
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/19, 11:41:47 »
Begrijp ik nou goed dat je het bericht en de sleutel samen verstuurt? Want dan heeft het geen zin.
Als dat niet is wat je van plan bent, kan je dan uitleggen hoe het precies werkt?

Re: encryption
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/19, 11:53:01 »
Waarom zou het dan geen zin hebben?
Mijn plan is om het bestand te verzenden met een code die aanduidt WELKE van een aantal sleutels gebruikt moet worden.
Ik had dat helaas niet correct geformuleerd.
De verzender en ontvanger kunnen een aantal sleutels afspreken (tot het genoemde aantal) en die in een willekeurige volgorde plaatsen.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: encryption
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/24, 11:30:45 »
ik versleutel altijd met PGP, t idee erachter is dat je een "private key" krijgt en een "public key".
je kunt bijvoorbeeld geen wortel nemen van een negatief getal, en van dat soort wiskundige trucjes maakt PGP handig gebruikt.
je kunt daarom een bericht wat versleuteld is met je "private key" alleen ontsleutelen met je "public key" en een bericht wat is versleuteld met je "public key" kun je alleen ontsleutelen met je "private key"

nu maken de zender en ontvanger beiden een public en private key aan.

de zender versleutelt zijn bericht met zijn eigen private key, en met de public key van de ontvanger. verder worden de public keys uitgewisseld.
de ontvanger kan het bericht ontsleutelen met de public key van de zender en met zijn eigen private key (die nooit op t internet terecht is gekomen)

op deze manier heeft een kwaadwillende die de e-mails onderschept alleen 2 public keys waar hij niets mee kan! om t bestand/bericht te ontsleutelen heeft hij de "private key" van de ontvanger nodig...  =D =D
tel daar bij op dat GNU-PG de private-key nogmaals versleuteld met een wachtwoord en t word wel heel moeilijk om t bericht nog te decoderen!!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: encryption
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/26, 17:53:31 »
Ekhnaton, ik denk dat je meer steun zal vinden als je even een linkje stuurt naar je paper die jouw nieuwe algoritme beschrijft. Als het werkelijk baanbrekend is ben ik o.a. zeker geïnteresseerd om verder te helpen.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)