Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Vreemd probleem met wifi en nieuwe gebruiker aanmaken.  (gelezen 880 keer)

Gisteren wilde mijn dochter een eigen account op mijn Acer One. Welke vader kan dat nou weigeren. :) Dus via Gebruikers en Groepen een account aangemaakt, op het tabblad rechten het gebruik van wifi aangevinkt. Het netbook uitgezet, moesten aan tafel, hierna weer opgestart en je raad het al, geen wifi. Uiteindelijk bij haar account het recht op wifi uitgezet en na diverse herstart en tig keer het wap nummer ingevoerd te hebben, het netbook helemaal uitgeschakeld, nummer ingevoerd en jawel weer wifi. Hoe krijg ik ook op het account van mijn dochter wifi?
Vreemd vind ik het wel in ieder geval of is het toch niet zo vreemd ??? O ja ik heb Ubuntu 8.10 erop staan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/02/15, 16:44:54 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Vreemd probleem met wifi en nieuwe gebruiker aanmaken.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/15, 15:42:00 »
Niemand ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline joop905

  • Lid
Re: Vreemd probleem met wifi en nieuwe gebruiker aanmaken.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/15, 16:04:52 »
@Gijsbert is dit wat voor je, Antwoord #10,
 http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,29726.0.html

GrJ

Offline ohjajoh

  • Lid
Re: Vreemd probleem met wifi en nieuwe gebruiker aanmaken.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/15, 16:41:28 »
Volgens mij is het nog steeds zo dat je root-rechten moet hebben voor wifi en ook G3 e.d., dat was bij de oude networkmanager zo, bij de nieuwe die in 8.10 zit schijnt er wel iets veranderd te zijn maar ik heb dat zelf nog niet geprobeerd. Je zou het even kunnen researchen door je dochter systeemrechten te geven, als dat dan wel werkt dan is het dat dus. Je wil haar die rechten niet geven natuurlijk maar je bent dan eventueel wel wat wijzer.

Re: Vreemd probleem met wifi en nieuwe gebruiker aanmaken.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/15, 16:43:40 »
Bedankt Joop905, probleem opgelost. Het inloggen gaat met sudo su, en dan het commando echo ath_pci >> /etc/modules stond er niet bij dus voor iemand anders.
@ohjajoh, nog bedankt voor je bijdrage.

Met vriendelijke,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/02/15, 16:45:52 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ohjajoh

  • Lid
Re: [Opgelost]Vreemd probleem met wifi en nieuwe gebruiker aanmaken.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/15, 16:56:20 »
mooi, ben ik ook weer wat wijzer:)