Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Taal oefen programma  (gelezen 1008 keer)

[OPGELOST] Taal oefen programma
« Gepost op: 2011/09/28, 22:09:18 »
L.S.

Mijn zoontje zit nu een kleine maand op het humaniora (middelbare school) en hij dreigt een beetje zijn enthousiasme te verliezen vanwege het vele latijn wat hij moet zien te verteren. Ik dacht, misschien weet iemand een eenvoudig, Nederlandstalig programmaatje waar hij dan wel al zijn woorden in moet voeren, maar vervolgens naar harte lust zijn lesjes kan blijven oefenen. Het gaat natuurlijk om ten minste de mogelijkheid random te oefenen en uit te zelf te selecteren  lessen.
Iemand een idee? Parley had ik al gevonden en ziet er goed uit, maar is KDE en niet Nederlandstalig. Niet zo heel erg, maar als er iets beters is, dan hoor ik het graag.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/10/05, 11:10:39 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Taal oefen programma
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/28, 22:45:04 »
Ja, een overhoor programma is er.
OpenTeacher.
Het heeft op het forum hier een geheel eigen topic betreft de ontwikkelingen:
http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/openteacher-overhoorprogramma-voor-linux/

Re: Taal oefen programma
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/05, 11:10:12 »
dank voor je reactie; we gaan het binnenkort eens goed uitproberen.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: [OPGELOST] Taal oefen programma
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/05, 11:24:38 »
Mocht je tegen problemen aanlopen: www.wrts.nl is een online alternatief. Werkt uitstekend. Heeft bovendien de mogelijkheid om gedeelde woordenlijsten van anderen binnen te halen. Er zijn ook uitgevers die de lijsten van hun lesmethode aanbieden. Een aantal leraren doet dat ook. Kwestie van even Google gebruiken om de goede lijst te vinden.

De cijfers van mijn zoon voor latijn zijn met sprongen omhoog gegaan....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [OPGELOST] Taal oefen programma
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/05, 12:39:48 »
www.wrts.nl is een online alternatief. Werkt uitstekend.

Toen mijn kinderen nog op de middelbare school zaten, gebruikten ze ook wrts.nl. Ze waren er zeer tevreden over.