Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Shotwell start niet meer op  (gelezen 661 keer)

Offline stafhorst

  • Lid
Shotwell start niet meer op
« Gepost op: 2011/05/26, 22:44:36 »
Gisteravond nog mee gewerkt. Vandaag start Shotwell niet meer op. Verwijderd en opnieuw geïnstalleerd... geen soulaas. In terminal met de opdracht "shotwell", ook niet. Melding:
ERROR:i686-linux-gnu/db/VersionTable.c:104:version_table_construct: assertion failed: (res == SQLITE_OK)
Afgebroken

Wat betekent dit? En vooral: hoe krijg ik Shotwell weer werkend?

Re: Shotwell start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/27, 11:41:40 »
SQLite is de interne database die wordt gebruikt dus daar zit de fout in lijkt het. Wat er precies mis is kan ik zo niet zien. Ben bang dat je veel pech hebt gehad, kwam dit via een google-opdracht tegen: http://trac.yorba.org/ticket/3458

Heb je nog een recente backup van je /home map? dan zou je de map .shotwell daaruit kunnen terugplaatsen. Ben je wel wat van je werk kwijt maar heb je iig weer een werkende database. Je kan ook altijd de map .shotwell weggooien (voor de zekerheid eerst een kopie maken wie weet kan iemand hier er nog wat mee) en dan met een schone lei beginnen. Dan zal shotwell in elk geval opstarten maar dan moet je alles opnieuw doen.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/27, 12:01:42 door erik1984 »

Offline stafhorst

  • Lid
Re: Shotwell start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/27, 21:40:26 »
De oplossing zou kunnen zijn: de map .shotwell weggooien. Daarna opnieuw de foto's importeren. Voor mij geen probleem aangezien de tags in de exif informatie zijn opgenomen. Echter, bij het importeren loopt de pc telkens vast. Daarna mapje voor mapje geimporteerd, waarna telkens een backup van .shotwell gemaakt. De map waarin de pc vastloopt gevonden en overgeslagen. Daarna werd van de volgende map maar een deel van de foto's geïmporteerd... Na heel veel tijdverlies niet een behoorlijk werkend Shotwell.

Conclusie: Shotwell vertoont kuren waar ik niet op zit de wachten. Waarom daaraan tijd besteden als er goede alternatieven zijn. Shotwell daarom verwijderd. Na Unity en Banshee het derde stukje software in Ubuntu 11.04 dat ik buiten werking stel. Picasa is een goed alternatief, net als F-Spot.