Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opwaarderen van Ubunu 17  (gelezen 465 keer)

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Opwaarderen van Ubunu 17
« Gepost op: 2018/06/08, 23:15:32 »
Opwaarderen van Unbuntu 17 naar 18
Na het opwaarderen krijg ik geen inlogscherm meer en ontbreekt het (wielje) om een keuze te maken, hij start gewoon op en krijg geen menu’s te zien enkel het bureaublad, iemand iets dergelijk gehad en een oplossing gevonden?

Groetjes
Roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Opwaarderen van Ubunu 17
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/09, 08:45:46 »
Hoi Power,

Je home map ergens extern opslaan en dan uitgaan van een nieuwe installatie maar. Opwaarderen gaat wel een enkel keertje meer mis.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Opwaarderen van Ubunu 17
« Reactie #2 Gepost op: 2018/06/09, 09:57:39 »
@jvecht

Home map wordt bij mij dagelijks opgeslagen op een externe hd, maar ik weet dat opwaarderen altijd een groot risico vormt. Maar door het feit dat ik bij iedere update de melding kreeg dat er een nieuwe versie was veronderstelde ik dat het opwaarderen vlekkeloos zou verlopen wat dus niet zo is. Ook ben ik altijd voorstander van een nieuwe installatie maar wilde toch eens een test doen, en dit om later de mensen te kunnen helpen als het eventueel zoals bij mij het fout loopt.

Op dit ogenblik blijf ik dus proberen toch nog de 18 aan de praat te krijgen en als er mensen zijn die dit al hebben opgelost, ieder suggestie is welkom.

Groetjes
Roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Opwaarderen van Ubunu 17
« Reactie #3 Gepost op: 2018/06/09, 10:02:46 »
Hallo Ronald,

Lees dan eerst op dit forum alle zeer diverse problemen rond opwaarderen. Dit is zonde van de moeite. Als ik als steunpunt een installatie verzorg, zet ik de betrokken melding altijd uit.

Succes!

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Opwaarderen van Ubunu 17
« Reactie #4 Gepost op: 2018/06/10, 16:31:02 »
Opwaarderen van Ubuntu 17 naar 18
Resultaat enkel bureaublad zichtbaar geen menu’s

via sneltoets terminal geopend
sudo synaptic
installeren van Firefox

dan sudo apt install gnome

resultaat 4 pictogrammen Firefox-Synaptic-Map-Terminal en dit is alles, verder is er niets te installeren.
Dus formatteren en een nieuwe install is de beste optie

groetjes
Roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )