Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Asrock Nettop Ion 330  (gelezen 2489 keer)

Offline ivo

  • Lid
[OPGELOST] Asrock Nettop Ion 330
« Gepost op: 2010/07/25, 23:10:12 »
Graag jullie advies m.b.t. de werking van Ubuntu (Voorkeur Ubuntu, 2e keus Xubuntu) op deze eventueel aan te schaffen kist.


http://www.informatique.nl/127987/asrock-nettop-ion-330-pro-barebone-zwart.html


Laat maar. De kist wordt geleverd zonder intern geheugen en zonder harddisk.
Brrr...........

« Laatst bewerkt op: 2010/07/25, 23:50:10 door ivo »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: [OPGELOST] Asrock Nettop Ion 330
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/26, 07:37:53 »
De asrock 330 HT is incl hd en geheugen, zelfs incl afstandsbediening.

Ik heb zo' n ding kort in huis gehad, werkte prima als mediacenter icm Ubuntu en XBMC. Echter er zit een piepklein fannetje in wat een heel irritant geluid maakt, waardoor het toch ongeschikt bleek. De nieuwere versies schijnen stiller te zijn. Binnenkort komt er van Shuttle overigens de XS35GT uit, die is volledig passief gekoeld dus superstil en ook op die hardware moet Ubuntu/XBMC kunnen draaien.

Offline ivo

  • Lid
Re: [OPGELOST] Asrock Nettop Ion 330
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/29, 22:12:01 »
Puik PC-tje, klein, snel en muisstil.

De advertentie waar ik hem het eerst zag werd ie aangeboden zonder disk en geheugen.
Ik heb er nu een met 320GB en 2G memory.

De 10.04 draait er als een speer op.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: [OPGELOST] Asrock Nettop Ion 330
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/29, 22:18:59 »
Hee gefeliciteerd met de aankoop!

Maar fluisterstil zeg je? Ik had dus zo'n asrock 330HT met Ubuntu en XBMC maar dat was niet te harden....

Offline ivo

  • Lid
Re: [OPGELOST] Asrock Nettop Ion 330
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/31, 23:19:35 »
Fluisterstil, oftewel ik hoor hem niet. Maar dit is dan wel de PRO versie, zijnde de opvolger van
de eerste versie.
Volgens mijn zwager zit er geen actieve koeling in, maar ik heb geen idee wat dat betekent.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [OPGELOST] Asrock Nettop Ion 330
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/01, 11:01:10 »
niet actief = passief, en dit wil zeggen dat er geen fan oid in draait maar dat hij gekoeld word dmv koellichamen en natuurlijke luchtstromen, dus geen storende geluiden van fannetjes zoals valk had.

Offline ivo

  • Lid
Re: [OPGELOST] Asrock Nettop Ion 330
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/01, 11:27:51 »
niet actief = passief, en dit wil zeggen dat er geen fan oid in draait maar dat hij gekoeld word dmv koellichamen en natuurlijke luchtstromen, dus geen storende geluiden van fannetjes zoals valk had.

Aha, klinkt logisch eigenlijk. Waarom wordt dat dan niet in alle apparatuur toegepast, zou een hoop gezoem en gesis schelen overal.
En energie, want zo'n fannetje moet ook draaiend gehouden worden.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [OPGELOST] Asrock Nettop Ion 330
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/02, 18:36:14 »
omdat het lastiger te realiseren is, je moet zorgen dat niets de natuurlijke trek van de lucht hindert.
vergelijk het met je centrale verwarming, een radiator onder een vensterbank met een gordijn ervoor zal je kamer nooit goed en snel verwarmen ;)

het koelend vermogen is veel lager, dus hoeveel warmte je kan afvoeren,
kijk naar een laptop, deze zal je passief nooit goed gekoelt krijgen met de eisen die de consument stelt aan de prestaties die het apperaat moet leveren.

eigenlijk logisch dus dat het maar beperkt gebruikt word.