Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvd branden lukt ineens niet meer  (gelezen 1283 keer)

dvd branden lukt ineens niet meer
« Gepost op: 2009/08/30, 14:26:29 »
Beste mensen, ik wil een iso bestand branden van 9.04 om op een computer te installeren. Tot voor kort brandde ik zonder problemen schijfjes, maar nu zegt brasero ineens dat plug-ins missen (ik weet niet waar ik plugins vandaan zou moeten halen) om dit type schijf te beschrijven. En K3B ziet de lege schijfjes niet eens. De schijfjes komen van een spindel waar ik reeds tientallen dvd's van heb gebrand.

Het betreft 16x DVD+R arita dvd's

ook met een andere computer lukt het een en ander niet meer. Wat is er aan de hand? Wat kan ik er aan doen?

De dvd wordt wel als leeg gezien, maar vervolgens krijg ik die pluginmelding van brasero. 

Offline joop905

  • Lid
Re: dvd branden lukt ineens niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/30, 16:41:12 »
Start eens op vanuit een terminalvenster
zijn er dan fout meldingen

Grj.

Re: dvd branden lukt ineens niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/30, 16:42:09 »
Probeer eens met brasero

Re: dvd branden lukt ineens niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/30, 17:05:42 »
Sorry, was vergeten te melden dat ik de melding in Brasero krijg, ook als vanuit de terminal opstart krijg ik in brasero de melding: Vervang de schijf door een ondersteunde cd of dvd , Het is niet mogelijk te schrijven met de huidige plug-ins

In de terminal zijn verder geen meldingen.

Het blijft vreemd, want, zoals gezegd, de dvd's zijn van een spindel waar ik er al vele mee heb gebrand via brasero en k3b. Maar nu krijg ik deze melding in brasero en k3b ziet de hele lege schijf niet.

Offline jan11000

  • Lid
Re: dvd branden lukt ineens niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/30, 17:32:49 »


ook met een andere computer lukt het een en ander niet meer. Wat is er aan de hand? Wat kan ik er aan doen?


Indien dvd's niet werken op een andere pc dan lijkt het dat de dvd's niet goed zijn.
Dus probeer eens een ander merk, dan weet je het snel.

Plugin kan zijn, maar je verteld niet wat je aan het branden bent.
Werkt een data dvd ook niet?
Werkt een video dvd ook niet?

Re: dvd branden lukt ineens niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/30, 18:30:04 »
Voor wat betreft k3b maakt het niet wat ik aan het branden ben, hij ziet de schijf niet,

voor wat betreft brasero, ik tracht een iso te branden van ubuntu 9,04