Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Icoonplaatje van een snelkoppeling veranderen  (gelezen 10075 keer)

Offline PN

  • Lid
Icoonplaatje van een snelkoppeling veranderen
« Gepost op: 2009/09/23, 23:13:52 »
Hallo,

Ik zou graag voor sommige (Desktop) snelkoppelingen een zelf uitgekozen icoonplaatje (in .png of .jpg formaat bv.) willen gebruiken. Een aantal snelkoppelingen die ik nu heb zijn internet URL's, zoals gmail, google calendar en nog een aantal veel gebruikte (internet)locaties. Al deze snelkoppelingen hebben een standaard plaatje. Het zou handiger en mooier zijn, als de gmail snelkoppeling een Gmail logo heeft enzovoort.

Kent iemand een programmatje hiervoor?, of is er een andere handige oplossing? (ik gebruik ubuntu 9.04)

alvast bedankt.


Offline petervs

  • Lid
Re: Icoonplaatje van een snelkoppeling veranderen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/23, 23:43:10 »
In eerste instantie maak je een starter met een standaard icoontje, en wanneer het op je bureaublad staat, klik je met de rechter muisknop en kies je voor "Eigenschappen". In het venstertje wat nu verschijnt klik je op het icoontje (wat je wilt veranderen) en kun je navigeren naar welk plaatje je wilt en selecteer je die.
Ubuntu MATE 16.04

Offline PN

  • Lid
Re: Icoonplaatje van een snelkoppeling veranderen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/24, 12:59:39 »
Bedankt voor je reactie, het is gelukt :D, het is inderdaad zo simpel, ik had nooit bedacht dat je gewoon op het icoontje kon klinken :p.