Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine en USB  (gelezen 450 keer)

Wine en USB
« Gepost op: 2012/08/10, 15:12:40 »
Weet iemand of Wine inmiddels USB ondersteunt? Ik begreep dat er een beta versie is (iets met versienummer 1.5) die USB ondersteuning heeft, maar ik kan er nog niet zoveel over vinden.

Wie er wat van weet: graag even een reactie.

Bedankt!

Re: Wine en USB
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/10, 15:29:00 »
Sommige USB-apparaten gaan prima via Wine, andere niet. Dat is zelfs met de nieuwste bèta-versie 1.5.10 zo.

Re: Wine en USB
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/10, 18:53:39 »
Naar mijn weten kan Wine prima overweg met USB-massaopslag, omdat deze functionaliteit door de kernel wordt verzorgd. Directe communicatie à la libusb is naar mijn weten niet mogelijk met een standaard Wine-installatie (al waren er ooit patches die het met heel veel prutswerk voor elkaar kregen).

Re: Wine en USB
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/10, 23:56:33 »
Het gaat mij niet om massa-opslag, maar bijvoorbeeld om Logitech Harmony afstandsbedieningen configureren, of TomTom navigatieapparatuur updaten. Oftewel, allerlei software die alleen voor Windows geschikt is en die mensen tegenhoudt om over te stappen op Ubuntu.

Ik weet dat je dual boot of Virtual Box kunt gebruiken, maar ik zie liever Wine met USB. Gaat sneller en heeft mooie integratie met Ubuntu desktop.

Re: Wine en USB
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/11, 11:05:10 »
TomTom gaat ook met de nieuwste versie niet. Ligt niet aan Wine maar aan hrt feit dat TomTom geen compatibele drivers heeft.
Logitech Harmony gaat volgens mij ook nog steeds niet.