Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidsschijfjes Gnome AlSA mixer  (gelezen 594 keer)

Offline kniessokk

  • Lid
Geluidsschijfjes Gnome AlSA mixer
« Gepost op: 2009/08/24, 19:33:59 »
Hallo iedereen,

ik zou graag af en toe muziek willen luisteren op mijn laptop zonder heel de tijd de speakers aan te hebben.
Weet iemand welke schijfjes in naar beneden moet doen in GNOME ALSA mixer om alleen geluid te krijgen via mijn aangesloten oortjes en niet allebij?

greets, tjalle.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Geluidsschijfjes Gnome AlSA mixer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/25, 09:39:09 »
Waarom probeer je het zelf niet?
Even een schuifje veranderen is nou niet echt moeilijk of erg risicovol.

DarkEra

  • Gast
Re: Geluidsschijfjes Gnome AlSA mixer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/25, 09:59:04 »
In een ander topic van je hebben we jou HDA geluidskaart aan de praat kunnen krijgen destijds omdat het geloof ik een Medion MD96630 betreft waar je Ubuntu 8.10 op draaide. Dat het geluid tegelijkertijd uit de speakers komt en uit de oordopjes (hoofdtelefoon) heb ik tot op heden voor mezelf ook niet kunnen oplossen en heb hier dus ook last van. Ook onder Ubuntu 9.04.

Voorlopig valt hier niets aan te doen, althans ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden. De enige mogelijkheid op het moment zou kunnen zijn om Ubuntu 8.04 LTS te gaan gebruiken, daar even wat aanpassen omdat het geluid dan zeer zacht staat. Zie hier de eerste post voor de aanpassing in 8.04:

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/oplossing-voor-high-definition-audio-(hda-geluidskaarten)-ubuntu-8-04-en-8-10/

Of..... je moet wachten op de Final Release van Ubuntu 9.10 die in oktober uit komt. Daarin zit dan een nieuwere kernel die de HDA geluidskaarten beter ondersteund en "out of the box" laat werken.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/25, 10:11:20 door DarkEra »