Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terug naar Ubuntu  (gelezen 4071 keer)

Offline Kingdom

  • Lid
Terug naar Ubuntu
« Gepost op: 2012/02/25, 21:33:18 »
Hoi

Ik heb het helemaal gehad met dit besturingssysteem  >:( Ik wil weer terug naar Ubuntu.
Echter houd ik Win 7 voor de games dus heb ik een partitie gemaakt voor Ubuntu.

De eerste vraag: Krijgen 2 systemen (OS) geen problemen met elkaar tijdens het booten?

De 2e vraag: is Ubuntu makkelijk wat betreft draadloze internet verbindingen? Vroeger had ik daar nogal veel problemen mee  :o

En de 3e en voor nu laatste: Ik wil de officiële 'nieuwe' Ubuntu graag in ISO formaat en 64 bit (als ik ga zoeken kom ik altijd ergens anders uit  :P)

Wat betreft Windows kan de pot op ik draai daarop alleen nog games (kan ik niet zonder mee :P)

en ik wilde graag dit topic openhouden voor vragen die ik wellicht dadelijk zal stellen als Ubuntu eenmaal is geinstalleerd :)

Bedankt alvast!


« Laatst bewerkt op: 2012/02/25, 23:07:04 door asphyxia »
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Wordt gek van windows
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/25, 21:37:03 »
1. Als je het juist installeer niet, en daar kan je niet heel veel aan fout doen ;)
2. Ja druk op het netwerkpictogram en kies het netwerk.
3. http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Kingdom

  • Lid
Re: Wordt gek van windows
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/25, 21:38:56 »
Dankje!  =D

Dat downloaden gaat vlug :)
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Wordt gek van windows
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/25, 21:51:15 »
Ben hem nu al aan het branden  XD

Moet ik nog ergens rekening mee houden? Ik ben namelijk 10.11 gewend, dan zal dit wel weer heel anders zijn.

Ach ik zie het wel  :)
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Wordt gek van windows
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/25, 21:54:45 »
Als bescheiden aanvulling:

1. Nope, als je ze naast elkaar installeert als een volwaardige dual-boot. Er is altijd maar één OS actief, dus die hebben dan geen last van elkaar.
2. Had ik vroeger ook, tegenwoordig werkt dat prima.
3. Hou je een beetje in vwb hoe je over een bepaald OS denkt. Wie weet heeft die wel andere eigenschappen, die je onder andere omstandigheden omarmt  ;)


Edit: 10.11 ken ik niet, je bedoelt waarschijnlijk 11.10. Nee, het installeren is niet veel anders dan dat je gewend zal zijn. Hou je gewoon aan de leidraad: http://sites.google.com/site/computertip/installeren
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Wordt gek van windows
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/25, 22:32:41 »
Dat installeren ging dus ook anders (zit nu op Ubuntu) maar zal toch een partitie van 100 GB moeten maken voor [knip] Windows 7  XD

asphyxia: Dan moet het 10.10 zijn geweest


[mod edit: soms is het beter even een nachtje over uitlatingen te slapen... ]
« Laatst bewerkt op: 2012/02/25, 22:51:15 door asphyxia »
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/25, 23:11:49 »
Nogmaals: rants naar een ander OS kunt u ongetwijfeld op andere fora of blogs ventileren.

Topictitel aangepast (sommige tussenpost blijven zo, dit heeft met forumsoftware te maken), en verder graag OT om het bedoelde gestand te kunnen blijven doen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/26, 12:10:29 »
Kies gewoon voor Ubuntu naast Windows 7 installeren daarna kan je de balk verschuiven voor hoeveel GB elk OS mag gebruiken.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/26, 13:09:06 »
Waarom mag de man niet gewoon gek worden van windows???We zitten toch op een Ubuntu forum,omdat we allemaal een keer gek geworden zijn van windows??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/26, 14:32:30 »
femke +1

Plus vanwege het feit dat het anders straks weer (wordt opgevat als) een Windows-bashtopic wordt.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/26, 15:02:23 »
Is het bashen of onkunde van de eindgebruiker!?

Persoonlijk vind ik de desktop omgeving van Linux fijner (Xfce en Gnome2) maar dat maakt niet dat Windows slecht is.
Daar zit wel een verschil tussen.


Offline Dave

  • Lid
Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/26, 16:13:44 »
nee het is zelfs geweldig.
Ongelooflijk hoe ze dat konden uitvinden zelfs  :P
Wat doe ik eigenlijk nog met die Linux zooi vraag ik me af.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/26, 17:47:03 »
nee het is zelfs geweldig.
Ongelooflijk hoe ze dat konden uitvinden zelfs  :P
Wat doe ik eigenlijk nog met die Linux zooi vraag ik me af.



Dat zeg ik niet.
Maar om het af te doen als waardeloos slaat nergens op.
Linux heeft ook zijn fouten en is ook niet perfect. Daarbij licht Windows onder een vergroot glas en als er dus iets mee is, is het gelijk nieuws waar je bij Linux niets zult horen.
Ook zijn er een hoop vooroordelen maar als je gaat kijken naar stabiel, veiligheid en snelheid dan is als je het rijtje Linux, Windows en OS X hebt gelijk de volgorde.
Ga je ook nog eens kijken wat je er mee kunt kwa software dan zakt Linux al snel weg.
Het is dus niet eens de slechtste.
Het probleem bij Windows is, is dat ze een systeem hebben waar zie iets op hebben gebouwd dat weer eens uitgebreid en weer dingen aan geplakt hebben.
Met Windows 7 hebben ze al een hoop verbeterd en met Windows 8 zijn ze daarmee verder gegaan.

Afgunst en/of onkunde is het bij de meeste die bashen. Dit zie je bij fanboys en mensen die denken te weten hoe iets werkt en het dan juist slopen en het systeem de schuld geven.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/26, 21:29:36 »
Zes jaar geleden ben ik overgestapt op Linux, omdat ik Windows zat was. Ik kon prima omgaan met Windows, maar ik vond (en vind) het veel te onveilig en te onderhoudsgevoelig. Wat dat betreft: derderangs spul.

Verder had ik geen problemen met Windows. Mijn computer liet ik opzitten en pootjes geven. Het ding deed precies wat ik wilde. Net zoals nu, onder Linux. Alleen nu zonder veiligheidszorgen, en zonder onderhoudsgedoe zoals defragmenteren e.d.  :)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/27, 18:54:35 »
Zes jaar geleden ben ik overgestapt op Linux, omdat ik Windows zat was. Ik kon prima omgaan met Windows, maar ik vond (en vind) het veel te onveilig en te onderhoudsgevoelig. Wat dat betreft: derderangs spul.

Verder had ik geen problemen met Windows. Mijn computer liet ik opzitten en pootjes geven. Het ding deed precies wat ik wilde. Net zoals nu, onder Linux. Alleen nu zonder veiligheidszorgen, en zonder onderhoudsgedoe zoals defragmenteren e.d.  :)

ik sluit me hier deels bij aan, als je 3 jaar ubuntu gebruikt hebt en je word ineens gedwongen met windows te werken dan merk je gewoon dat windows het echt niet is.
zo probeer ik een programma te openen vlak nadat hij opstart, okè bij ubuntu is 't zo dat als je het unity-panel ziet, je meteen aan de slag kan. bij windows? ho maar! dat ding moet eerst alle virusscanners en update-applicaties in zijn systeemvak laden, pas na 2 minuten start hij firefox fatsoenlijk.  :mad: :mad: :mad:
dan komt er bij dat zelfs als je updates uitgesschakeld hebt, windows 7  toch regelmatig afsluit met de mededeling: "schakel de computer niet uit, updates installeren". :mad: :mad: :mad:
ik kan me daar zo aan ergeren! ubuntu update alleen als IK dat wil en als het MIJ uitkomt (en dat is zo'n 2 keer per maand).
verder mis ik wat dingen zoals tabbladen in de verkenner enzo, t zijn kleine dingen, maar als je die zo'n 300 mist dan kan dat toch wel een grote berg worden...

nee, windows heeft het echt afgedaan voor mij, ik ben nu aan het proberen monodevelop te adopteren zodat ik mijn C# programma's zonder dat k*** visual-studio kan maken.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/28, 08:45:39 »
Ik zal de opmerking van mijn collega moderator nog maar eens herhalen:
Nogmaals: rants naar een ander OS kunt u ongetwijfeld op andere fora of blogs ventileren.

Let er even op dat dit niet "het grote Windows bashen"-topic is. Gebeurt het toch weer, dan gaat er zonder pardon een slot op.

Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2012/02/28, 10:54:49 »
Is goed dat je die opmerking herhaalt :)
Maar ik zie totnutoe alleen constructieve bijdragen. Er is wel een verschil tussen "Windows is ***" en "Windows werkt voor mij niet prettig, omdat …"

Verder kan ik er alleen maar aan toevoegen dat ik nooit aan Windows heb kunnen wennen sinds XP. 98 SE werkte echt lekker, maar XP, neh. Vista was al helemaal een ramp. Was wel iets prettiger werken, maar hij oververhitte die laptop waardoor ie steeds uitviel. Toen ik Ubuntu ontdekte en erop pleurde is ie nooit meer oververhit geweest.
Nog wel een tijdje op een nieuwere laptop Windows 7 naast Kubuntu gedraaid, maar na een tijdje toch weer eraf gegooid want ik kon er gewoon niet mee werken. En nog steeds kan ik dat niet als iemand Win 7 voor mijn neus zet.

Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2012/02/28, 11:43:52 »
Ik zal de opmerking van mijn collega moderator nog maar eens herhalen:
Nogmaals: rants naar een ander OS kunt u ongetwijfeld op andere fora of blogs ventileren.

Let er even op dat dit niet "het grote Windows bashen"-topic is. Gebeurt het toch weer, dan gaat er zonder pardon een slot op.
Mac bashen mag dan blijkbaar weer wel, maar goed...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2012/02/28, 11:53:25 »
Op zich heeft SeySayx daar wel gelijk in. Daar is inderdaad niks aan gedaan, maar goed.

Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2012/02/28, 21:33:49 »
Op zich heeft SeySayx daar wel gelijk in. Daar is inderdaad niks aan gedaan, maar goed.

Wat heeft dat met dit topic te maken? Maak dan zelf een topic genaamd Wat vinden jullie van Windows? :rolleyes:
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Terug naar Ubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2012/02/28, 21:59:24 »
Op zich heeft SeySayx daar wel gelijk in. Daar is inderdaad niks aan gedaan, maar goed.

Wat heeft dat met dit topic te maken? Maak dan zelf een topic genaamd Wat vinden jullie van Windows? :rolleyes:

Uhm, waarom reageer je dat op mij af? Ik was niet degene die daarover begon ;) Een paar posts boven mij begon het ervaringengedeelde met Windows.