Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD / download telkens niet goed  (gelezen 717 keer)

rubenk

  • Gast
CD / download telkens niet goed
« Gepost op: 2008/12/27, 21:54:43 »
Ik heb een porleem met de installatie,
ik heb Ubuntu 8.10 desktop gedownload (met downloadmanager flashget niet via torrent) en hem op CD gebrand, ik volg de installatie handleiding voor DUAL boot deze is gemaakt voor versie 7.10 maar er dataat nergens dat het niet kan met andere versies,
De cd boot normaal maar als ik hem laat conteroleren op fouten heb ik eerst 20 min. dat scherm met het logo voor me en daarna krijg ik een ellelange lijst met buffer fouten,
ik heb ubuntu he-herdownload en dit keer gebrand met 16x snelheid ipv 48x snelheid (bdw met nero 7 ultra edition) maar hij blijft de zelfde lijst met fouten geven,
ligt dit aan mijn PC, de download, of de cd het zijn trouwens Verbatin CD's CD-R

Mijn PC:
-C:  NTFS  Windows XP pro. SP2   48,8 GB
-D:  NTFS  Data                         70,9 GB (is momenteel leeg hier wil ik ubuntu gaan plaatsen)
-X:  NTFS akronis backup             29,2 GB

CD drive
master: Aopen DVD-ROM player (heeft ergens een defect)
slave: Samsung Super Writemaster (DVD multi + lightscribe) (deze gebruik ik voor BOOT)

Kan iemand me verder helpen

BVD

Re: CD / download telkens niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/27, 22:13:33 »
Download lijst onderaan eventueel voor de DVD
http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloadmirrors#dvd
Deze al gevolgd? http://sites.google.com/site/computertip/
Verder gebruik de MD5 checksum, staat ook op de download pagina, hiermee kan je controleren of de gedownloade iso gelijk is aan de versie op de server/mirror. Brand de cd/dvd zo langzaam mogelijk. Bij het opstarten krijg je een scherm waar je kan kiezen voor: controleer de cd op fouten/ defecten.(Of iets dergelijks) Wat het merk van je cd's betreft, probeer eens een ander merk, zo duur zijn ze ook weer niet. Of koop cd rw's .

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

rubenk

  • Gast
Re: CD / download telkens niet goed
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/29, 11:11:45 »
ehmm.. ik heb geen DVD's op t moment en t is al opgelost de 8.04.1 versie werkt wel volgensmij is dr iets mis met de download