Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies  (gelezen 6557 keer)

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #25 Gepost op: 2012/11/27, 00:05:05 »
Excuus, ik dacht even in marktaandeel i.p.v. Magister-gebruikers... :-[

Offline RikRik

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #26 Gepost op: 2012/11/27, 00:10:20 »
Done ! 

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #27 Gepost op: 2012/11/27, 06:49:48 »
dat dingen aangepakt worden omdat ze zich niet aan de standaarden houden zoals die zijn afgesproken begrijp maar al te goed. dat magister er onder valt omdat het niet met linux te benaderen valt, kon ik tot voor kort begrijpen. echter sinds kort kan men op een omslachtige manier ook de schoolprestaties van je kind volgen op een linux bak.  nu wordt er in eens "slecht te gebruiken voor leerlingen met visuele en motorische beperkingen" er bij gehaald en hoor ik de topicstarter niet meer dat het niet te benaderen is met een linuxbak.

ik krijg het gevoel dat er ineens heftige gevoelens bijgekomen zijn, en magister een persoonlijke "vete" geworden is om het "plat" te krijgen.

begrijp mij goed. ik ben het er mee eens dat alles gewoon via de open standaarden zou moeten werken. de omslag in deze vind ik verrassend.

mocht ik het verkeerd gelezen hebben, sorry voor het commentaar.

Misschien even een reactie van mijn kant :)

In de campagne van vorig jaar is ook aandacht geschonken aan de toegankelijkheidsproblemen voor leerlingen met visuele en motorische beperkingen, dus helemaal nieuw is het niet. Voor de Webrazzies is dit punt wel het belangrijkste, want daar gaat de 'competitie' over: het benoemen van sites die niet toegankelijk zijn voor mensen met beperkingen. Een goede site gebruikt dus én open standaarden én schikt naar de Webrichtlijnen.

Mijn mening over de omwegen (via het inmiddels niet meer werkende Rndr en het virtualiseren van een Android device via VirtualBox) heb ik elders al gegeven. Rndr was onaanvaardbaar omdat dan persoonlijke gegevens door een onbekende proxy werden geleid. Virtualiseren is een nerd oplossing die buiten het bereik van de wat minder digitaal geletterden valt. De stelling dat Magister niet werkt op een Linux bak blijft dan overigens ook overeind. (Je noemt de oplossing zelf al 'omslachtig', lijkt het me helder genoeg).

Een persoonlijke vete met Magister? Sorry, maar dat mag je echt terugnemen. De campagne vorig jaar is mij overkomen na de zoveelste column over ICT in het onderwijs. Na een bak reacties heb ik maar besloten van het moment gebruik te maken om het probleem aan te kaarten in de Tweede Kamer en in de media.  Toen het kabinet viel was dat traject ook voorbij, maar in deze periode krijg de TK door de minister van EZ toegezegde rapporten over open standaarden en open source. Zonder publieke aandacht verdwijnt dat netjes in de la. En voor publieke aandacht moet je zorgen. ik zag gisteren de Webrazzies voorbij komen en maakte van de gelegenheid gebruik.

We zijn hier een lobby aan het voeren voor open toegang tot het onderwijs en ik ben daar (opnieuw) het publieke gezicht van. Ieder argument en iedere mogelijkheid waarmee dat doel bereikt kan worden (mits ethisch) moet je in zo'n lobby benutten. Kritiek en feedback is goed, maar hou het wel zakelijk. Verwar gepassioneerd actie voeren niet met het uitvechten van een persoonlijke vete, want sneller dan dat kun je een lobby niet in diskrediet brengen.

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #28 Gepost op: 2012/11/27, 08:18:15 »
De enige reden om momenteel nog Silverlight of Flash te verkiezen boven HTML5 is DRM (wat moet dat op een schoolsite?) en videostreaming (idem).

In België gebruiken we SmartSchool, wat volledig met HTML(5) werkt. De frontpagina raad trouwens ook aan om een betere browser dan Internet Explorer te gebruiken ;).
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #29 Gepost op: 2012/11/27, 08:55:18 »
Het gaat lekker mensen. De teller staat [net gezien] op 111 nominaties. Bedankt voor alle bijdragen.  =D

Er zijn nog ruim dertig dagen te gaan, dus 'spread the word': op scholen, bij de ouders en leerlingen, bij iedereen die het onderwerp een warm hart toedraagt.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #30 Gepost op: 2012/11/27, 17:27:57 »
kunnen alle scholen niet gewoon overgaan op https://moodle.org/ ?
wij gebruikten op mijn oude school 2 werkomgevingen. moodle en teletop (nu gebruiken ze magister  >:( >:()
 TELETOP werd flink voor betaald en liep de helft van de tijd vast .
 moodle daarintegen was opgezet door de informatica leraar die dat gewoon op een ubuntu-servertje van hemzelf had staan. moodle was veel uitgebreider en werkte altijd! ook kon je in moodle iedereen zijn punt individueel geven terwijl je bij teletop alleen de lijsten kon publiceren . mijn huidige school gebruikt microsoft sharepoint wat een nog grotere knoeiboel is!

Offline chaos7

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #31 Gepost op: 2012/11/27, 21:14:10 »
@ jan stedehouder.

dank voor deze verdere verklaring. Het persoonlijke ....  neem ik bij deze direct terug. Ik begrijp nu dat er veel maar gebeurt is dan dat ik voor mogelijk hield. Ik begrijp nu ook weer meer van de gang van zaken.  De tijdslijn die je nu geschetst hebt is nu ook logisch voor mij.  Ik zal ook mijn best gaan doen om het te verspreiden.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #32 Gepost op: 2012/12/14, 12:02:18 »
Het blijft mooi om te zien: Schoolmaster/ Magister staat al een tijdje fier op de eerste plaats bij de Webrazzies:

http://www.webrazzies.nl/nominaties/

De teller staat op 176 nominaties, ruim voor op de nummer 2 (UWV, met 51 nominaties).

We hebben nog 16 dagen te gaan, dus mocht je jouw nominatie nog niet hebben toegevoegd, er is nog tijd.  :D

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #33 Gepost op: 2012/12/14, 12:43:58 »
Juist gestemd, staat nu op 179  ^-^
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #34 Gepost op: 2012/12/14, 12:48:20 »
Ook gestemd.
Teller staat op 180.

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #35 Gepost op: 2012/12/14, 13:31:14 »
Heb ook nog ff gestemd, want vind het aantal stemmen echt heel weinig ?
Je zou verwachten dat er wel een paar duizend stemmen moeten zijn na al die tijd ?  :|
 
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline atomos

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #36 Gepost op: 2012/12/14, 15:35:39 »
staat nu op 183 :)

☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #37 Gepost op: 2012/12/14, 20:06:35 »
Heb ook nog ff gestemd, want vind het aantal stemmen echt heel weinig ?
Je zou verwachten dat er wel een paar duizend stemmen moeten zijn na al die tijd ?  :|
 


De Webrazzies zijn nu eenmaal niet zo bekend... misschien zelf ook eens deze link delen, wellicht dat dat helpt?

Offline Bobbie

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #38 Gepost op: 2012/12/14, 21:38:37 »
Ook maar http://www.webrazzies.nl/nominaties/2012/26-11-2012-schoolmaster op mijn facebook neer gezet, dan kunnen mijn vrienden hier ook een zetje geven.  :)

Offline Gompie

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #39 Gepost op: 2012/12/15, 02:16:12 »
Ook gedaan.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #40 Gepost op: 2012/12/15, 09:41:42 »
schoolmaster beweerde toch dat het marktaandeel van linux te klein was?

moeten ze deze video eens ff kijken:
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/12/what-a-year-in-linux-video-celebrates-successes

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #41 Gepost op: 2012/12/15, 10:50:42 »
schoolmaster beweerde toch dat het marktaandeel van linux te klein was?

moeten ze deze video eens ff kijken:
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/12/what-a-year-in-linux-video-celebrates-successes

Het gaat niet om marktaandeel want zelfs als het marktaandeel groter zou zijn dan ontbreekt nog steeds het belangrijkste voor Magister: Silverlight.

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #42 Gepost op: 2012/12/31, 08:32:44 »
En de teller is tot 199 gekomen  :D

We kunnen niet meer nomineren of stemmen voor de Webrazzie 2012, maar jullie hebben er voor gezorgd dat Schoolmaster met Magister overduidelijk in aanmerking moet komen voor deze award. Het is nu aan de jury van de Webrazzies om een winnaar aan te wijzen (kan volgens de spelregels een site zijn met minder stemmen).

Bedankt voor jullie hulp. Het signaal was weer duidelijk.

Update:
De klok staat op nul, maar er kan nog steeds worden gestemd. Weird, maar laten we er gebruik van maken.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/31, 09:33:08 door Jan Stedehouder »
Blog | http://www.janstedehouder.nl
Basiscursus Ubuntu  12.04 en verder| http://www.basiscursusubuntu.nl

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #43 Gepost op: 2012/12/31, 08:38:03 »
Mooi dat "we" zo hoog staan, maar als ik zie dat 199 stemmen al tot een hoge positie komen, dan leeft dit gebeuren toch niet in Nederland? Mogelijk dat Magister even wat negatieve reclame gaat krijgen maar die zullen dan toch meteen verwijzen naar "maar 199" stemmen en het feit dat er tot een collectieve actie opgeroepen is?
Uiteraard hoop ik dat ze even aan de schandpaal mogen en dat dit iets positiefs tot gevolg zal hebben...

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #44 Gepost op: 2013/01/01, 09:22:53 »
De jury heeft gesproken en heeft het UWV als winnaar aangewezen. De onderbouwing van de beslissing is goed en daarmee is de keuze voor UWV begrijpelijk.

Mijn reactie op de beslissing en wat wij hier uit kunnen leren voor toekomstige acties staat online:

http://www.janstedehouder.nl/2013/01/01/uwv-winnaar-gouden-webrazzie-magister-meeste-nominaties/

Bedankt voor jullie steun  :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #45 Gepost op: 2013/01/01, 11:01:57 »
Jammer, maar het is toch weer even onder de publieke aandacht gebracht.... Zoals Gerard van het Reve zou zeggen: "het is niet onopgemerkt gebleven".  :)

Het is een kwestie van "frappez, frappez toujours", vanuit zoveel mogelijk verschillende invalshoeken. De aanhouder wint.

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #46 Gepost op: 2013/01/01, 11:09:10 »
Zoals altijd ook hier weer zeer helder verhaal en volledig kloppend.
Je kan en mag altijd ergens tegen zijn, echter is dit uit principe of keuze oogpunt is dit natuurlijk minder belangrijk dan wanneer iemand door lichamelijke gebreken  ergens daadwerkelijk afhankelijk is, en geen vrije keuze heeft. Neemt niet weg dat we onze stem niet moeten laten horen, we leven in principe nog altijd in een democratie, en zodra onze vrijheid en democratie in het geding komt door dictatoriale beperkingen die voordeel geven aan bedrijven en individuen moeten we opstaan en ertegen in gaan.
En dit is daarin een mooi school voorbeeld, Jan heel erg bedankt dat je de kar wilt trekken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #47 Gepost op: 2013/01/01, 11:24:33 »
Jammer, maar het is toch weer even onder de publieke aandacht gebracht.... Zoals Gerard van het Reve zou zeggen: "het is niet onopgemerkt gebleven".  :)

Het is een kwestie van "frappez, frappez toujours", vanuit zoveel mogelijk verschillende invalshoeken. De aanhouder wint.

Helemaal gelijk in!

Wat denk ik het grootste probleem is hier is zeker niet dat het probleem niet leeft onder de bevolking maar dat de Webrazzies gewoon niet zo bekend zijn en wij als klein publiek ook maar een beperkt aantal mensen konden inlichten hierover.