Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu ziet geen accu  (gelezen 1380 keer)

kubuntubob

  • Gast
Kubuntu ziet geen accu
« Gepost op: 2008/09/07, 13:25:47 »
Hoi,

Ik heb sins een paar dagen kubuntu geinstalleerd op mijn acer laptop. Ik ben er heel tevreden over maar ik heb een probleempje. Kubuntu ziet de accu niet, hij zegt dat de accu altijd 0% is. Hij ziet wel of de laptop op netstroom zit. Weet iemand misschien wat het probleem is. Voor zover ik weet heb ik de nieuwste versie van kubuntu en ik heb de updates gedaan. De laptop is een acer aspire 1640z.

Alvast bedankt,

Groeten, Kubuntubob

sasja

  • Gast
Kubuntu ziet geen accu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/07, 17:47:10 »
Kijk of je in de taakbalk kunt kiezen uit verschillende  want onder Ubuntu en Xubuntu zitten er vaak meerdere.
Verder kun je een andere zoeken via  Installeren/Verwijderen...
Er zijn lelijke balken en leuke batterijen, dus met en zonder % vermeldingen!
Ik weet alleen die onder Gnome en Xfce werken maar KDE heeft er ook meerdere.

kubuntubob

  • Gast
Kubuntu ziet geen accu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/14, 18:15:07 »
Bedankt voor je antwoord, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Het is echt een hardware probleem. Kubuntu kan gewoon niet zien of de accu vol is. Hij staat altijd op 0% en wil de computer afsluiten als er geen netstroom is. Dit probleem had ik met windows niet. ik had al nieuwe accu monitor progjes geprobeerd. inmiddels zegt kubuntu dat de accu altijd 7% is :S. En haal ik de netstroom eraf heb ik zogenaamd 4 uur remaining. Erg vaag. Ik zal eens kijken of ik e accu misshien even eruit kan halen en weer erin doen. Ik ben nogal een leek dus dat is het enige dat ik kan proberen ;p.

sasja

  • Gast
Kubuntu ziet geen accu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/16, 19:37:38 »
Als je goed zoekt zie je onder Installeren/Verwijderen vaak meerdere mogelijkheden,
Dus probeer deze eens want er zijn meerdere Accumeters leverbaar!
Zelf zit ik met Ubuntu en Xubuntu laptops dus daarom op verschillende programma's  
want beide hetzelfde werkte niet!

Soms is een Ubuntu of Xubuntu beter onder jou Kubuntu dan het Kubuntu programma wat er standaard in zit... afwijkende laptops dus....

kubuntubob

  • Gast
Kubuntu ziet geen accu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/17, 11:32:13 »
Ok ga ik dat eens proberen. Nogmaals bedankt!

kubuntubob

  • Gast
Kubuntu ziet geen accu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/22, 19:56:09 »
ik heb alle modellen geprobeerd bij installeren/verwijderen. Geen resultaat. Ze geven allemaal hetzelfde aan. Nu zit ik weer met 7%, en dat blijft zo. en ik kan nog 93 uur ofzo geeft hij aan. Zijn er hier misschien drivers voor? Ik wil ook best eens andere accuprogjes proberen maar ik heb geen idee hoe ik iets moet installeren dat ik van internet heb gedownload. Heb t wel eens geprobeerd maar dat vind ik erg ingewikkeld in ubuntu. (Ben windows gewend).