Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd  (gelezen 1241 keer)

Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd
« Gepost op: 2008/10/31, 12:00:48 »
Hallo

Ik heb vandaag de nieuwe versie van Ubuntu (8.10) geinstalleerd op mijn Asus EEE 904HD. Alles werkt goed maar mijn draadloze netwerkkaart wordt niet geactiveerd. Als ik bij de drivers ga kijken zie ik dat de driver voor de netwerkkaart geactiveerd is. Het LAN-netwerk werk wel.

Ervoor draaide ik de EEE versie van Ubuntu 8.04 en daaronder werkte de netwerkkaart wel.

Weet iemand een oplossing want ik heb deze functie wel zeer veel nodig.

Dank u

Jasper

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/31, 12:04:04 »
Atheros draadloze chipset? Kijk hier eens:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros

Offline lizardman

  • Lid
Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/31, 13:15:25 »
@pjotr123
Top dat je je site lekker snel up to date houdt, ook voor wat betreft 8.10!
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/31, 13:17:36 »
Het werkt!

Ik heb ook gevonden dat er een nieuwe optie staat bij gebruikers en groepen die het verbinden met draadloze nertwerken niet toe laat. Kan handig zijn voor in openbare plaatsen maar voor thuisgebruik is het echt wel irritant. Verder heb ik ook nog de driver die automatisch gebruikt wordt moeten uitschakelen.

Het werd dus een combinatie van uw oplossing met wat zoekwerk bij de rechten van de gebruikers.

Enorm bedankt!!!

Jasper

Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/31, 13:52:29 »
Supergoed en Supersnel die Pjotr =)
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/31, 13:55:43 »
amai nog ni!

Ik heb je site onmiddelijk toegevoegd aan mijn favorieten ook al hoop ik dat ik er niet veel op moet gaan kijken... Heb wel weer wat bijgeleerd!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/31, 14:12:15 »
Citaat van: Jasper Maes
Het werkt!

Ik heb ook gevonden dat er een nieuwe optie staat bij gebruikers en groepen die het verbinden met draadloze nertwerken niet toe laat. Kan handig zijn voor in openbare plaatsen maar voor thuisgebruik is het echt wel irritant. Verder heb ik ook nog de driver die automatisch gebruikt wordt moeten uitschakelen.

Het werd dus een combinatie van uw oplossing met wat zoekwerk bij de rechten van de gebruikers.

Enorm bedankt!!!

Jasper
Mooi zo! Ik heb jouw reactie gelijk maar even toegevoegd aan de instructiepagina. Ik hoop dat je daar geen bezwaar tegen hebt.

Ik heb namelijk zelf geen Atheros-kaart, dus ik kan het zelf niet uitproberen.   :-)

Verder heb ik dit probleem aangekaart op Launchpad en op de Ubuntu Brainstorm. Op de instructiepagina heb ik een oproep gezet om die te ondersteunen. Hoe meer mensen meedoen, hoe groter de kans op reparatie!   :-)

Tip: reacties op Launchpad en Brainstorm horen altijd puur zakelijk te zijn. Emoties horen daar niet thuis en werken juist averechts.

Launchpad:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/291576

Brainstorm:
http://brainstorm.ubuntu.com/idea/15059/
Door linksboven te klikken op het groene pijltje naar boven, kun je voor dit idee stemmen.

Offline Ramana

  • Lid
Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/31, 14:58:42 »
Ja, eindelijk krijg ik nu draadloos bij de acer-one aan de praat, alleen staat de hardware niet 'aan'. Het lukt mij alleen om verbinding te krijgen door telkens de driver eerst te deactiveren en vervolgens weer te activeren

Wifi niet gedetecteerd maar wel geinstalleerd
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/31, 15:52:41 »
Heb je ervoor al verbinding gemaakt met het draadloze netwerkt? Ik heb namelijk ook eerst de oude instellingen moeten verwijderen voor het wou lukken.
Klik daarvoor rechts op het icoontje met de pc'tjes en vervolgens op verbindingen bewerken. Daar kies je dan het tabblad draadloos en in het lijstje selecteer je het netwerk en dan verwijderen.
Als je nu gewoon links klikt op het icoontje en dan op de netwerknaam zal het wachtwoord opnieuw gevraagd worden.
Vanaf dan werkte het wel voor mij...