Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De Ubuntu Live CD runnen in VMware, en vanaf vmware installeren  (gelezen 934 keer)

Cobuntu

  • Gast
Hoi,

ik heb de live-cd gedownload van ubuntu (7.04) en heb het voor elkaar gekregen hem te gebruiken in vmware :) (met behulp van een zeer goede handleding). Nou nu is mijn vraag aan jullie: Op het bureablad van ubuntu staat INSTALL. Er staat of ik klaar ben voor de installtie, ik ga verder. Dan komt de tijdzone, ook geen probleem. Toetsenbord indeling, ook geen probleem.
Daarna komt SCHIJFINDELER.

Er staat bovenaan:

Begeleid- Benut de hele harde schijf

En daar onder:

IDE1 (hda) - 2.1 GB VMware virtual IDE hard drive

Daaronder:

begeleid- Grootste aangesloten vrije ruimte gebruiken

En als laatste:

Handmatig

Nu mijn vraag: Als ik windows XP run, VMware installeer, en dan via de vmware emulator ubuntu linux wil installeren, verloopt alles dan toch goed? Want ik het .iso bestand opnieuw gedownload, en geemuleerd. En nog een vraagje: welke optie moet ik selecteren?

Want bij

Begeleid- Benut de hele harde schijf staat eronder ook meteen aangevinkt:

IDE1 (hda) - 2.1 GB VMware virtual IDE hard drive

En volgens mij is dat niet de bedoeling.

Welke moet ik nemen?

En hoef ik dan ook geen swap of ext3 meer aan te maken??

Bij voorbaat bedankt

mvg,

Cobuntu

Guus

  • Gast
De Ubuntu Live CD runnen in VMware, en vanaf vmware installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/08, 20:00:19 »
Als je alleen Ubuntu wilt draaien kies dan voor benut hele schijf.

Zelf haal ik rgelmatig  VM images af van de marketplace

Er is alleen een Duitstalige versie van 7.04 beschikbaar maar dat kan je veranderen bij de taalinstellingen :)

http://www.vmware.com/vmtn/appliances/directory/

Cobuntu

  • Gast
De Ubuntu Live CD runnen in VMware, en vanaf vmware installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/08, 20:03:25 »
Citaat van: Guus
Als je alleen Ubuntu wilt draaien kies dan voor benut hele schijf.

Zelf haal ik rgelmatig  VM images af van de marketplace

Er is alleen een Duitstalige versie van 7.04 beschikbaar maar dat kan je veranderen bij de taalinstellingen :)

http://www.vmware.com/vmtn/appliances/directory/
Hoi,

bedankt voor je reactie! Gooit hij dan ook windows van mijn harde schijf? En hoef ik dan ook geen swap etc. aan te maken om gewoon ubuntu als enig besturingsysteem op mijn computer te gebruiken?

Offline Martin

  • Lid
De Ubuntu Live CD runnen in VMware, en vanaf vmware installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/08, 20:26:16 »
Gewoon benut hele harde schijf, het is een VM.
partitie's maken doet ie zelf, alleen als je manual doet moet je het zelf instellen

Nee, want je heb hem op een VM! Dan gebruikt alleen de ruimte die de virtuele harde schijf bevat. Als je niet manual doet gaat alles automatisch, en hoef je geen swap te maken want dat doet hij dan zelf.

Ik raad aan gewoon via www.easyvmx.com (met de easy functie, stappenplan volgen) een vmx bestand te maken, en daarna kan je gewoon ubuntu installeren zoals je dat op een normale computer ook zou doen.
Mvg Martin

Cobuntu

  • Gast
De Ubuntu Live CD runnen in VMware, en vanaf vmware installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/09, 21:01:14 »
Citaat van: mcdesign
Gewoon benut hele harde schijf, het is een VM.
partitie's maken doet ie zelf, alleen als je manual doet moet je het zelf instellen

Nee, want je heb hem op een VM! Dan gebruikt alleen de ruimte die de virtuele harde schijf bevat. Als je niet manual doet gaat alles automatisch, en hoef je geen swap te maken want dat doet hij dan zelf.

Ik raad aan gewoon via www.easyvmx.com (met de easy functie, stappenplan volgen) een vmx bestand te maken, en daarna kan je gewoon ubuntu installeren zoals je dat op een normale computer ook zou doen.
Mvg Martin
Hoi,

ik heb via www.easyvmx.com een bestand gemaakt. Alles werkt tot nu toe en ben gereed voor de installatie. Maar als Ubuntu alleen de ruimte van de virtuele harde schijf gebruikt, heb ik dan maar 2.1 GB? Ik wil eigenlijk mijn hele harde schijf (160GB) gebruiken. Misschien heeft een van jullie het al gezegd. En hoe verwijder ik dan windows? Sorry dat ik zo super leek ben op dit gebied. :(


bij voorbaat bedankt!

Mvg,



Cobuntu

De Ubuntu Live CD runnen in VMware, en vanaf vmware installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/09, 21:15:13 »
Je wil gewoon Ubuntu installeren op je computer, niet in een virtuele machine dus?

https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie
beetje naar beneden scrollen: installatie van Ubuntu
;)

gewoon die iso branden op cd
de cd in je cd-drive stoppen
herstarten (in bios => eerst van cd opstarten, maar dat zal wel juist staan)
de rest zie je wel

Cobuntu

  • Gast
De Ubuntu Live CD runnen in VMware, en vanaf vmware installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/09, 21:20:21 »
Citaat van: blackdrive
Je wil gewoon Ubuntu installeren op je computer, niet in een virtuele machine dus?

https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie
beetje naar beneden scrollen: installatie van Ubuntu
;)
Hallo,

bedankt voor je reactie blackdrive! Dit is de site die ik zocht en niet meer kon vinden. :) Door jou post heb ik hem weer. Als de installatie goed verloopt, en alles goed gaat zal ik het jullie vertellen.


mvg,


Cobuntu