Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Files op externe mount niet meer schrijfbaar via Zend  (gelezen 646 keer)

bolderman

  • Gast
Files op externe mount niet meer schrijfbaar via Zend
« Gepost op: 2010/05/18, 15:04:03 »
Ik heb gisteren een verse Ubuntu 10.04 installatie gedaan op mijn werkPC. Het mounten van de externe ontwikkelserver ging ook goed.

Maar nu het probleem: als ik een (tekst)bestand op die mount via Nautilus open in gedit, bewerk en opsla gaat dat prima.
Maar via Zend Studio (zowel 5.5 als 7.2) kan ik de bestanden wel zien en openen, maar niet opslaan.
In Zend Studio 5.5 kan ik de mount gewoon benanderen via de mappenstructuur en de bestanden gewoon openen.

In Zend Studio 7.2 krijg ik bij het opslaan de melding 'Could not write file: <pad_naar_bestand>' en bij de Details staat dan '<pad_naar_bestand> (Bestand of map bestaat niet)'. Dat laatste is nogal vreemd want bij het openen had-ie er geen problemen mee om het bestand te vinden.

/etc/fstab:
//192.168.100.5/homes /media/server cifs credentials=/etc/fstab.credentials,uid=xxxx,gid=xxxx,dir_mode=0775,file_mode=0775 0 0
Ik heb een vermoeden dat het met Java te maken heeft, maar kan er via Google niks over vinden.
Iemand wellicht een idee, of iets vergelijkbaars meegemaakt?