Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand  (gelezen 3097 keer)

linuxnoobie

  • Gast
Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand
« Gepost op: 2007/10/29, 11:25:59 »
Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand
Ik wil echt leren met linux werken, al paar jaar werk ik met windows tiny xp en dan is het easy met rar bestanden > unrar naar opgegeven locatie

In linux momenteel nog ff zoeken :-)


had deze info al reeds gevonden http://www.alleslinux.com/artikels/softwareinstalleren.php

2de vraag) apt-get clean Wanneer je vaak een pakketje installeert blijven de .deb bestanden achter op je pc. Dit kan na een tijdje best veel worden. Met apt-get clean verwijder je al deze pakketjes.  Is dit ook nog geldig voor ubuntu gusty ???

Offline SWAT

  • Administrator
Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 12:13:17 »
Staat het pakketje niet toevallig al in synaptic? (begin daar maar eens mee) En als je het perse handmatig wilt doen (erg af te raden), installeer het dan via een .deb pakket.

'man apt-get' geeft uitleg over de verschillende apt opties (en ja, autoclean e.d. werkt nog steeds)

linuxnoobie

  • Gast
Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 12:54:01 »
mja ik wil bv een skins installeren voor http://www.xmms.org/skins.php en dat zijn tar.gz bestanden ...
maar zal wel deze avond es zoekwerk doen

groeten en alvast bedankt

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/29, 13:02:22 »
Lukt het zo:

Plaats uw skin op je desktop, druk: Alt F2 en typ: gksudo nautilus, vul je paswoord in. Gan naar de map :/usr/share/xmms/skins. Nu gewoon slepen van de skin in de map. klaar.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/29, 13:03:29 »
heb je Ubuntu? dan gewoon rechterklik -> Hier uitpakken
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

linuxnoobie

  • Gast
Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/29, 13:17:19 »
ja heb ubuntu en ik kan reeds al uitpakken bij voorkeur home directory zekers ?

en dan kan ik er zelf al naar toe gaan met de terminal :D  door cd naam directory
en dan ls voor een lijst tebekomen (dir in dos )  en dan zien we wel verder zekers, want bij mijn weten staan niet alle software/games packets bij synaptic .. dus kan bijna niet anders dan uitpakken :-)

linuxnoobie

  • Gast
Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/29, 13:19:40 »
Citaat van: bartek
Lukt het zo:

Plaats uw skin op je desktop, druk: Alt F2 en typ: gksudo nautilus, vul je paswoord in. Gan naar de map :/usr/share/xmms/skins. Nu gewoon slepen van de skin in de map. klaar.
eens proberen deze avond, alvast bedankt

ff opgezoeking gedaan: Via de opdracht 'sudo nautilus' of  'gksudo nautilus' is het mogelijk om met root-rechten door het bestandsysteem te bladeren en eventueel aanpassingen te doen aan systeemmappen en  bestanden.

linuxnoobie

  • Gast
Hoe installeer ik een *.tar.gz of *.tgz bestand
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/29, 13:23:28 »
ps: ik kan men audio volume niet aanpassen bij xmms hmmm nochtans bij vlc wel :-) must be a driver thingie :D