Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wxWidgets  (gelezen 2619 keer)

Offline Ivan1986

  • Lid
wxWidgets
« Gepost op: 2007/08/04, 18:48:28 »
hey,

Ik had graag wxWidgets geisntaleerd maar ik vind dus echt niet hoe ik het er op moet krijgen. Ik heb wel al een bestand gedownload......

iemand een idee wss is het weer heel simpel

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
wxWidgets
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/04, 18:51:36 »
wat wil je doen met wxwidgets? waarvoor heb je het nodig?
Heb je de libraries nodig of wil je zelf gaan ontwikkelen met wxwidgets?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Ivan1986

  • Lid
wxWidgets
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/04, 19:22:36 »
ik wil zelf gaan ontwikkelen met wxwidgets

Offline Ivan1986

  • Lid
wxWidgets
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/05, 12:50:51 »
kent echt niemand dit programma.....

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
wxWidgets
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/05, 17:18:05 »
WxWidgets installeer je met
sudo apt-get install libwxgtk2.8-0

Besef wel dat wxwidgets een bibliotheek is en geen programma of IDE/editor.

Stani

Offline Ivan1986

  • Lid
wxWidgets
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/05, 21:06:37 »
ah oke dan vrees ik dat ik er  niks mee ben :s.... toch bedankt!

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
wxWidgets
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/06, 09:57:22 »
Citaat van: Ivan1986
ik wil zelf gaan ontwikkelen met wxwidgets
Waar wil je mee ontwikkelen dan? Afhankelijk van de keuze van de programmeertaal/platform heb je iets aan wxwidgets. Enkele voorbeelden: Python maakt of kan gebruikmaken van wxWidgets, Java weer niet (deze heeft een eigen mechanisme).

Bovendien: als je niets grafisch hoeft te doen maar alles via de commandline laat verlaten, heb je helemaal niets aan wxWidgets.

Dus:
- waarmee wil je ontwikkelen ('taal')?
- wil je iets grafisch doen?

Offline Ivan1986

  • Lid
wxWidgets
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/06, 19:02:37 »
ja ik wil zeker iets grafisch doen, en liefts in een taal die automatisch werkt op Windows en mac en linux dus had ik ergens al gekozen voor C. Ik weet dat python makkelijker is enzo maar iedereen die mijn programma zou willen draaien moet dan eerst dat pakket instaleren en dat is neit echt de bedoeling. maar ik zie nog wel een keertje verder

Ivan

toch bedankt

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
wxWidgets
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/06, 23:58:58 »
Citaat van: Ivan1986
ja ik wil zeker iets grafisch doen, en liefts in een taal die automatisch werkt op Windows en mac en linux
Als je *echt* cross-platform wilt werken, kijk dan eens naar Java. Eenmalig compileren en dan uitrollen van de binary naar elk platform waar een runtime voor bestaat. Werkt ook voor grafische apps (geen wxWidgets nodig).

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
wxWidgets
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/07, 02:12:14 »
Citaat van: Ivan1986
ja ik wil zeker iets grafisch doen, en liefts in een taal die automatisch werkt op Windows en mac en linux dus had ik ergens al gekozen voor C. Ik weet dat python makkelijker is enzo maar iedereen die mijn programma zou willen draaien moet dan eerst dat pakket instaleren en dat is neit echt de bedoeling.
Dat is een misverstand. Python in combinatie met wxPython is hiervoor juist wel zeer geschikt. Met py2exe maak je een soort executable voor windows, waardoor de eindgebruiker zelf niet python hoeft te installeren. (Bij java moet iemand altijd een virtuele machine geinstalleerd hebben.) Py2app is een soortgelijk programma voor de Mac. Bovendien zit python standaard bijgeleverd bij linux and mac os x.

De mailing lijst wxpython-users is de meest vriendelijke lijst die er is.

Om wxPython onder Ubuntu te installeren doe je:
sudo apt-get install python-wxgtk2.8

Als je grafische programma's wil ontwikkelen en een IDE/editor nodig hebt kan je SPE gebruiken waarbij je met XRCed of wxGlade grafische omgevingen kunt bouwen. SPE heeft ook winpdb, een krachtige debugger.

SPE zit standaard in de universe repositories maar die versie is enkel compatibel met wxpython2.6. Ik heb een nieuwe versie die speciaal voor ubuntu geoptimaliseerd is en ik nog eens een keer moet releasen. Die werkt wel met wxPython 2.8 en die kan je krijgen als je mij een email of private message stuurt met je email.

Ik raad je aan om wxPython te installeren en de demo te laten lopen op de verschillende systemen die je hebt. Je zal versteld staan van de mogelijkheden.

Veel succes,
Stani

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
wxWidgets
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/07, 03:48:37 »
Tip: kijk ook eens naar PyQt en PyGtk indien wxWidgets je niet bevalt als toolkit.
(zeker voor goede en eenvoudige cross-platform compatibiliteit en desktop integratie is Qt een goede keus, vind ik persoonlijk)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
wxWidgets
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/07, 13:45:57 »
Citaat van: profoX
Tip: kijk ook eens naar PyQt en PyGtk indien wxWidgets je niet bevalt als toolkit.
(zeker voor goede en eenvoudige cross-platform compatibiliteit en desktop integratie is Qt een goede keus, vind ik persoonlijk)
Toen ik een zeven jaren geleden op zoek was naar een volledig cross-platform toolkit, stak wxWidgets/wxPython er torenhoog uit qua stabiliteit en grafische kwaliteit. Sinds QT4 is er waarschijnlijk veel achterstand ingehaald. Als het waar is dat gtk en qt nu goede cross-platform compatibiliteit bieden, dan maakt enkel nog de licentie het verschil uit. wxWidgets heeft een heel vrije licentie die commercieel gebruik toelaat. Met Qt ben je verplicht je programma's als open source onder de GPL licentie te verdelen. Als je het onder een andere licentie wil verdelen, zal je een pak geld op tafel moeten leggen of toch wxWidgets gratis gebruiken. Zelf maak ik enkel GPL software, dus maakt het mij niet zoveel uit. Ik raad je sterk aan om de demo's van de verschillende toolkits te testen op Linux, Windows and Mac Os X. Zelf ben ik voorstander van cross-platform omdat juist programma's als openoffice en firefox voor velen de introductie zijn tot Linux en hen verleiden tot een gemakkelijkere overgang. Bovendien krijg je automatisch meer testers, gebruikers en geïnteresseerde ontwikkelaars.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
wxWidgets
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/07, 16:25:10 »
Wat betreft cross-platform compatibiliteit (en desktop integratie) is Qt op dit moment zonder twijfel nummer één. Qua stabiliteit zijn ze allemaal wel in orde, denk ik. Bij Qt kan je wel voordeel halen uit de meeste Qt klassen zoals QString omdat het minder potentiële problemen geeft dan char arrays of std::string (hoewel dat bij Python niet zo is), maar het is uiteindelijk de ontwikkelaar die een stabiel programma maakt, niet de toolkit.

Qt onderscheidt zich ook van de rest doordat het niet enkel een grafische toolkit is, maar een heel framework voor cross-platform ontwikkeling.

In mijn ogen is alleen de licentie mogelijk een nadeel van Qt. En misschien het feit dat het niet zo mooi integreert in een Gtk+ geörienteerde desktopomgeving zoals GNOME, maar dat probleem heb je omgekeerd ook met Gtk+ en wxWidgets. (Hoewel de Qt 4 CleanLooks style lijkt op ClearLooks om beter te integreren in Gtk+ desktops).

Citaat
The Cleanlooks widget style, designed to closely resemble the Clearlooks style for GTK+ applications, enables Qt applications to fit in with non-Qt applications on suitably-configured GNOME desktops. See the Cleanlooks Style Widget Gallery to see how Qt's widgets look in this style.

QDesktopServices provides cross-platform support for opening and launching URLs, making it possible for applications to launch a web browser, mail composer, and other external resources by using the facilities of the user's desktop environment.

To enable closer integration with the GNOME deskop environment and tools, Qt 4.2 and newer contains support for the Glib eventloop. This makes it possible for Qt applications to use plugins made using other Glib-based frameworks, and even enables Qt plugins to be created for use with non-Qt applications.
Ook de uitstekende documentatie van Qt heb ik altijd een pluspunt gevonden. Elke versie van Qt heeft zijn eigen documentatiecentrum, gevuld met tutorials, voorbeelden en heel duidelijke API documentatie voor alle klassen.

Maar: trek uiteindelijk je eigen conclusie door alle toolkits uit te proberen! Ik ben gewoon een "Qt troll" :) (pun intended)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
wxWidgets
« Reactie #13 Gepost op: 2007/08/07, 23:47:59 »
Citaat van: profoX
Wat betreft cross-platform compatibiliteit (en desktop integratie) is Qt op dit moment zonder twijfel nummer één.
Hmmm..., in deze zin ben je waarschijnlijk 'volgens mij' vergeten, want dat is een uiterst subjectief standpunt. Met hetzelfde gemak zou ik wxWidgets tot nummer een kunnen bombarderen.
Citaat van: profoX
Bij Qt kan je wel voordeel halen uit de meeste Qt klassen zoals QString
Bij wxWidgets heet zoiets wxString...
Citaat van: profoX
Qt onderscheidt zich ook van de rest doordat het niet enkel een grafische toolkit is, maar een heel framework voor cross-platform ontwikkeling.
Fout! Dat is juist de grote gelijkenis tussen Qt en wxWidgets, voor de rest zijn ze behoorlijk verschillend. Even de voornaamste verschillen op een rij:

- licentie: Qt is GPL en wxWindows is eerder LGPL. De kosten van commercieel gebruik van Qt per individuele ontwikkelaar voor cross-platform ontwikkeling (Windows, Linux en Mac) zijn € 2840 (console), € 3180 (desktop light), € 5260 (desktop), terwijl wxWidgets 100% gratis is. Na een jaar moet je opnieuw voor Qt geld op tafel leggen voor updates. Niet echt goedkoop dus, maar Trolltech biedt hiervoor in ruil wel goede commerciële support. Voor meer informatie: http://trolltech.com/products/qt/licenses/pricing

- rendering: wxWidgets gebruikt 100% native grafische gebruikersomgeving. Qt implementeert zijn eigen rendering engine. Die komen behoorlijk dicht in de buurt van de native omgeving, maar niet 100%. Zo implementeert Qt events, feedback en layout volledig zelf, onafhankelijk van het platform in tegenstelling tot wxWidgets. Anderzijds biedt Qt de mogelijkheid om met behulp van skins je programma een eigen look te geven, terwijl wxWidgets altijd de skin van het operating systeem zelf gebruikt.

- snelheid: Qt is meer object georienteerd dan wxWidgets. Hierdoor zal je sneller code ontwikkelen in Qt, die bovendien minder lang zal zijn. Daareentegen is wxWidgets sneller bij het uitvoeren van het programma dan Qt. wxPython combineert dan weer de snelheid van het ontwikkelen van python met de snelheid van wxWidgets.

- linux: wxWidgets integreert best met gtk (gnome/ubuntu, xcfe/xubuntu) en qt uiteraard met kde (kubuntu). Zoals profox aangaf kan qt met cleanlooks eruit zien als een gtk programma. wxWidgets en gtk programma's kunnen eruit zien als kde programma's met gtk-qt.

Wie zich er verder in wil verdiepen kan hier terecht:
http://www.wxwidgets.org/wiki/index.php/WxWidgets_Compared_To_Other_Toolkits#Qt

De documentatie van wxWidgets is heel uitgebreid en de wxPython demo is een echt pareltje wat je meteen opweg helpt. Op de wxPython-user mailing lijst beantwoordt Robin Dunn, de projectleider van wxPython, persoonlijk alle vragen waar niemand anders een antwoord op weet.

Dus de discussie tussen wxWidgets en qt, is in dezelfde trant als tussen gnome en kde, git en bazaar, ... Er zijn alleen maar persoonlijke favorieten (zoals wxPython voor mij), maar zeker geen duidelijke winnaar.

Stani

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
wxWidgets
« Reactie #14 Gepost op: 2007/08/08, 00:57:21 »
Citaat van: stani
Citaat van: profoX
Wat betreft cross-platform compatibiliteit (en desktop integratie) is Qt op dit moment zonder twijfel nummer één.
Hmmm..., in deze zin ben je waarschijnlijk 'volgens mij' vergeten, want dat is een uiterst subjectief standpunt. Met hetzelfde gemak zou ik wxWidgets tot nummer een kunnen bombarderen.
Sorry, daar heb je gelijk in :) ...

Citaat van: stani
Citaat van: profoX
Bij Qt kan je wel voordeel halen uit de meeste Qt klassen zoals QString

Qt onderscheidt zich ook van de rest doordat het niet enkel een grafische toolkit is, maar een heel framework voor cross-platform ontwikkeling.
Bij wxWidgets heet zoiets wxString...

Dat is juist de grote gelijkenis tussen Qt en wxWidgets, voor de rest zijn ze behoorlijk verschillend.
Klopt, wxWidgets is ook meer dan een GUI toolkit, net zoals Qt. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Ik dacht richting Gtk.

Citaat van: stani
licentie: Qt is GPL en wxWindows is eerder LGPL. De kosten van commercieel gebruik van Qt per individuele ontwikkelaar voor cross-platform ontwikkeling (Windows, Linux en Mac) zijn € 2840 (console), € 3180 (desktop light), € 5260 (desktop), terwijl wxWidgets 100% gratis is. Na een jaar moet je opnieuw voor Qt geld op tafel leggen voor updates. Niet echt goedkoop dus, maar Trolltech biedt hiervoor in ruil wel goede commerciële support. Voor meer informatie: http://trolltech.com/products/qt/licenses/pricing
Klopt. Maar als je open source programma's ontwikkelt zijn de kosten €0. Commercieel gebruik is inderdaad duur, hoewel startende bedrijven wel flinke kortingen krijgen (560 tot 1110 euro, afhankelijk van het aantal te ondersteunen platformen)

Citaat van: stani
rendering: wxWidgets gebruikt 100% native grafische gebruikersomgeving. Qt implementeert zijn eigen rendering engine. Die komen behoorlijk dicht in de buurt van de native omgeving, maar niet 100%. Zo implementeert Qt events, feedback en layout volledig zelf, onafhankelijk van het platform in tegenstelling tot wxWidgets. Anderzijds biedt Qt de mogelijkheid om met behulp van skins je programma een eigen look te geven, terwijl wxWidgets altijd de skin van het operating systeem zelf gebruikt.
Klopt wel, maar je laat het klinken alsof dit slecht is. Het is gewoon anders. Qt communiceert wel met bv. WinAPI voor widget painting/styling, maar gebruikt zijn eigen systeem voor events, layouts, etc. Ergens is dit zelfs een voordeel, omdat op deze manier een aantal platformspecifieke bugs geëlimineerd worden. Ik zeg niet dat het beter is dan het systeem van wxWidgets, maar het is ook zeker niet slechter. Het is anders en het is maar wat je verkiest.

Citaat van: stani
snelheid: Qt is meer object georienteerd dan wxWidgets. Hierdoor zal je sneller code ontwikkelen in Qt, die bovendien minder lang zal zijn. Daareentegen is wxWidgets sneller bij het uitvoeren van het programma dan Qt. wxPython combineert dan weer de snelheid van het ontwikkelen van python met de snelheid van wxWidgets.
Dat is inderdaad waar. Maar dat snelheidsverschil is minimaal en verwaarloosbaar in de meeste toepassingen (net zoals het snelheidsverschil tussen Python en C++).

Citaat van: stani
linux: wxWidgets integreert best met gtk (gnome/ubuntu, xcfe/xubuntu) en qt uiteraard met kde (kubuntu). Zoals profox aangaf kan qt met cleanlooks eruit zien als een gtk programma. wxWidgets en gtk programma's kunnen eruit zien als kde programma's met gtk-qt.
Ja... Hoewel gtk-qt jammer genoeg niet echt topkwaliteit is (kan eigenlijk maar een paar simpele stijlen fatsoenlijk renderen)
En Cleanlooks zal niet integreren met de desktop indien er een andere stijl dan Clearlooks wordt gebruikt op GNOME.

Natuurlijk kan je altijd wel zoiets als QtCurve gebruiken om een samenhorende Gtk + Qt stijl te creëren..

Verder verstaan we onder integratie niet alleen de look, maar ook de feel. Maar dat gaat steeds meer de goede kant op voor zowel Gtk als Qt. Zoals ik reeds aangaf is het ondersteunen van de GLib eventloop in Qt een flinke stap voorwaarts imo.

Citaat van: stani
De documentatie van wxWidgets is heel uitgebreid en de wxPython demo is een echt pareltje wat je meteen opweg helpt. Op de wxPython-user mailing lijst beantwoordt Robin Dunn, de projectleider van wxPython, persoonlijk alle vragen waar niemand anders een antwoord op weet.
Dat geloof ik best, maar de documentatie van Qt is ook uitstekend. Verder is er ook nog de qt-interest mailing list en het #qt IRC kanaal. Er is ook een populair QtCentre forum. Ik zit redelijk vaak op het IRC kanaal en de mensen daar zijn zeer behulpzaam. Hoewel de documentatie me nog het meest van al helpt. Qt documentatie/voorbeelden/tutorials
Een lijst met alle PyQt klassen voor Python en bijhorende uitleg is aanwezig op een onofficiële site.

Citaat van: stani
Dus de discussie tussen wxWidgets en qt, is in dezelfde trant als tussen gnome en kde, git en bazaar, ... Er zijn alleen maar persoonlijke favorieten (zoals wxPython voor mij), maar zeker geen duidelijke winnaar.
Klopt. En voor mij dus Qt 4.x :) Freedom of choice noemen we dat.

Ivan1986: Dus... Google wat rond, bekijk de documentatie en mogelijkheden van beide projecten (en misschien zelfs nog van andere projecten die je tegenkomt, want wxWidgets en Qt zijn niet de enige 2 cross-platform toolkits) en maak je eigen keuze.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
wxWidgets
« Reactie #15 Gepost op: 2007/08/08, 13:37:47 »
Citaat van: profoX
Freedom of choice noemen we dat.
Ha Profox, mooi antwoord. Goed dat we het daarover eens zijn!
Stani

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
wxWidgets
« Reactie #16 Gepost op: 2007/08/08, 14:34:02 »
Ik heb deze duscussie tussen jullie 'experts' stani en profox vanaf de zijlijn gevolgd. Veel argumenten over en weer, maar uiteindelijk kiest ieder zijn eigen weg, geheel volgens de filosofie van open source. Mooi toch?

On topic.

@stani. Naar aanleiding van de link onderaan bij jou onderaan, heb ik een poging gedaan om SPE te installeren. Op dit moment zit ik achter een XP-station, dus de Windows route gevolgd:

- downloaden SPE, versie 0.8.2 (= de laatste versie met een Windows setup)
- tijdens installatie: melding dat python niet geinstalleerd is
- python gedownload, versie 2.5 (= laatste versie)
- daarna SPE geinstalleerd, gaat nu goed
- SPE proberen op te starten: start niet op, geeft geen enkele foutmelding
- opstarten via de commandline levert geen bruikbare informatie op
- even wat verder gekeken, kom er achter dat wxWidgets geinstalleerd moet worden
- wxWidgets gedownload en geinstalleerd, versie 2.8 (= laatste versie)
- SPE start nog steeds niet op, maar er verschijnt nu wel een venster dat echter zeer snel weer verdwijnt
- opstarten via de commandline levert wederom geen bruikbare informatie op
- na nalezing van deze draad kom ik er achter dat SPE 0.8.2 niet compatibel is met wxWidgets 2.8
- 'ergens' wxWidgets 2.6 gedownload en geinstalleerd
- ... en nu eindelijk werkend

Dus: ik ben er wel uitgekomen, maar echt makkelijk was het niet. Als hier en daar wat meldingen gezeten had, bijvoorbeeld tijdens installatie dat bepaalde pakketten afhankelijkheden hadden en/of (wederom tijdens installatie) dat er compatibiliteitsproblemen kunnen optreden, was het aanzienlijk eenvoudiger geweest. Jammer voor jouw pakket, want ik neem aan dat velen sneller dan ik zelf afgehaakt zouden zijn.

Voordat je gaat verwijzen naar readme's e.d.: in de regel worden deze niet gelezen en zal (vrijwel) iedereen tegen hetzelfde probleem aanlopen. Waarschijnlijk speelt de problematiek niet bij Linux/Ubuntu, omdat daar (neem ik aan) de afhankelijkheden goed aangegeven zijn. In die zin ga ik mee met Ivan1986 dat er problemen kunnen optreden omdat je bepaalde pakketten moet installeren.

Mijn vragen:
- is het mogelijk om tijdens installatie of opstarten van SPE melding te geven van afhankelijkheid naar de (juiste versie) van wxWidgets?
- je geeft zelf aan dat py2exe gebruikt kan worden om deze problematiek te vermijden; ben je van plan om dat ook zelf toe te gaan passen en deze aan te bieden als download?
- hoe kan het dat de applicatie (SPE) niet upwards compatibel is met een nieuwere versie van wxWidgets? zijn er binnen wxWidgets interfaces veranderd of iets dergelijks?

P.S. SPE ziet er goed uit. Heb voorheen iets gedaan met PyDev maar Eclipse voelt toch erg zwaar aan. Zie dit ook als opbouwende kritiek zodat jouw IDE door velen meer gebruikt kan en gaat worden...

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
wxWidgets
« Reactie #17 Gepost op: 2007/08/08, 18:50:28 »
Citaat van: markba
Dus: ik ben er wel uitgekomen, maar echt makkelijk was het niet. Als hier en daar wat meldingen gezeten had, bijvoorbeeld tijdens installatie dat bepaalde pakketten afhankelijkheden hadden en/of (wederom tijdens installatie) dat er compatibiliteitsproblemen kunnen optreden, was het aanzienlijk eenvoudiger geweest. Jammer voor jouw pakket, want ik neem aan dat velen sneller dan ik zelf afgehaakt zouden zijn.
Hoi Markba,
Hartelijk dank om SPE te proberen. Je hebt volledig gelijk. De laatste versie van SPE is voor het moment enkel verkrijgbaar via subversion (of email). Ik heb nog niet de tijd gevonden om er installers voor te bouwen. Bovendien ben ik de hele SPE website kwijt gespeeld toen mijn sponsor Zettai failliet ging. Ik heb sinds kort een nieuwe (ubuntu!) webhost sponser. Nu komt het erop aan om de tijd te vinden om dat weer op gang te zetten.
Citaat van: markba
- is het mogelijk om tijdens installatie of opstarten van SPE melding te geven van afhankelijkheid naar de (juiste versie) van wxWidgets?
Als je SPE opstart via de command line gebeurt dat, maar niet op een grafische manier.
Citaat van: markba
- je geeft zelf aan dat py2exe gebruikt kan worden om deze problematiek te vermijden; ben je van plan om dat ook zelf toe te gaan passen en deze aan te bieden als download?
Zie mijn eerder opmerking.
Citaat van: markba
- hoe kan het dat de applicatie (SPE) niet upwards compatibel is met een nieuwere versie van wxWidgets? zijn er binnen wxWidgets interfaces veranderd of iets dergelijks?
SPE in subversion werkt wel. Nog geen installers voor gebouwd.  Maar de uitleg voor subversion staat hier:
http://pythonide.blogspot.com/2007/02/how-to-download-latest-spe-from_26.html
Citaat van: markba
P.S. SPE ziet er goed uit. Heb voorheen iets gedaan met PyDev maar Eclipse voelt toch erg zwaar aan. Zie dit ook als opbouwende kritiek zodat jouw IDE door velen meer gebruikt kan en gaat worden...
Zoals eerder aangegeven is het een kwestie van tijd ervoor vinden. Ik ben de laatste tijd meer bezig geweest met een nieuwe grafische tool die ik miste bij mijn overstap naar Ubuntu. Die zal ik binnenkort ook als open source vrijgeven, ook voor Windows en Mac. Als je wxPython2.6 installeert onder Windows, werkt de SPE installer 0.8.2a probleemloos. Maar de subversion versie 0.8.4.b van SPE draait prima met wxPython2.8 (wxWidgets  is niet nodig). Als je mij emailt, kan ik je een laatste versie opsturen.

Stani