Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SMTP wachtwoord opnieuw invoeren  (gelezen 2296 keer)

Offline Lutz

  • Lid
SMTP wachtwoord opnieuw invoeren
« Gepost op: 2011/04/24, 15:29:50 »
Ik heb met Thunderbird 3.1.8 het volgende probleem: ineens kan ik geen mail meer versturen, wel binnenhalen. Bij het versturen wordt iedere keer het SMTP wachtwoord gevraagt. Dat kan ik wel invoeren, maar ik krijg de mail alsnog niet verstuurd. Het heeft heel lang gewerkt, en via de webmail werkt mijn wachtwoord. Ik zit bij tweakdsl.nl.

De server names voor pop, smtp en gebruikernaam staan al goed. Ik verstuur altijd het wachtwoord "transmitted insecurely" en bij verbinding staat: connection security: none.

Enig idee waar het mis gaat?

Offline Lutz

  • Lid
Re: SMTP wachtwoord opnieuw invoeren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/24, 18:32:00 »
Ik heb met Thunderbird 3.1.8 het volgende probleem: ineens kan ik geen mail meer versturen, wel binnenhalen. Bij het versturen wordt iedere keer het SMTP wachtwoord gevraagt. Dat kan ik wel invoeren, maar ik krijg de mail alsnog niet verstuurd. Het heeft heel lang gewerkt, en via de webmail werkt mijn wachtwoord. Ik zit bij tweakdsl.nl.

De server names voor pop, smtp en gebruikernaam staan al goed. Ik verstuur altijd het wachtwoord "transmitted insecurely" en bij verbinding staat: connection security: none.

Enig idee waar het mis gaat?

Hoe kan ik de passwordmanager wissen?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: SMTP wachtwoord opnieuw invoeren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/25, 00:59:06 »
Ik zit bij tweakdsl.nl.

De server names voor pop, smtp en gebruikernaam staan al goed.

Soms kijk je over je eigen (typ)fouten heen, dus 'staan al goed' hoeft niet per se te betekenen dát ze al goed staan. ;)
Volgens hun site zijn dit de gegevens die je moet invullen:

* gebruikersnaam: volledige emailadres
* mailadres: eigen mailadres of een alias
* imap-server: imap.tweak.nl
* pop-server: pop.tweak.nl
* smtp-server: smtp.tweak.nl

Voor alle servers geldt dat authenticatie nodig is middels je eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Dit zijn de gebruikersnaam en wachtwoord die je hebt gekozen bij het aanmaken van een mailaccount.
Bij het instellen van je lokale email programma zal er om een aantal standaard instellingen worden gevraagd; de inkomende emailserver, de uitgaande emailserver, en de logingegevens van het mailaccount. Voor inkomende servers heb je de keuze uit pop of imap, wanneer je niet zeker weet wat dit inhoudt, kies dan altijd voor imap!
De uitgaande server is de smtp-server.

Let op: Als je gebruik maakt van een Alias, en je emailprogramma vraagt om je email adres, dan kun je hier het alias adres invullen. Dit is het adres wat de ontvangende partij als afzender adres zal zien. Sommige emailprogramma's vullen aan de hand van wat je hier invult automatisch de gebruikersnaam in. Deze is dan onjuist, omdat de gebruikersnaam in dit geval het volledige emailadres van het hoofdaccount moet zijn. Let hier dus goed op!

Offline Mikkel

  • Lid
Re: SMTP wachtwoord opnieuw invoeren
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/25, 01:03:05 »
Hoe kan ik de passwordmanager wissen?

Geen idee of dat 'voor altijd' is, maar in Thunderbird ga je naar menu Bewerken, Voorkeuren. Op tabblad Beveiliging klik je op de knop 'Opgeslagen wachtwoorden' en dan op de knop 'Alle verwijderen'.

Offline Lutz

  • Lid
Re: SMTP wachtwoord opnieuw invoeren
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/25, 12:16:17 »
Vanochtend heb ik eerst een mail account op een ander computer opgezet en dan werkte het.
Dan heb ik geprobeerd om van mijn Ubuntu computer te versturen en het werkte.

Intussen weer niet. Ik heb de provider benaderd voor uitleg.

Intussen ben ik weer een dagje verder en vanochtend kon ik gewoon mail versturen. Ik denk dat het probleem niet bij mij ligt.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/26, 10:17:10 door Lutz »