Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu installatie bug (partitionering scherm)  (gelezen 745 keer)

windghost

  • Gast
Kubuntu installatie bug (partitionering scherm)
« Gepost op: 2008/11/03, 08:51:02 »
Bij zowel 8.04.1 als 8.10 is er een probleem in het installatie proces (ook gemeld via bugtracer, echter er wordt gewoon niets mee gedaan !!))
Bij 8.04 krijg je nog wel een keuze uit de manier (begeleid etc) van partitionering, echter het scherm is een veelvoud van normeel breder geworden. Kleiner maken helpt niet en dus moet je het een aantal schermen naar links slepen voordat je de button 'verder' kunt indrukken.

Maar 8.10 maakt het helemaal bont, het partitionerings scherm wat na de voorgaande schermen zou moeten verschijnen toont alleen een stukje oranje balk en dat is alles !!!! Ik kan gewoon niets meer doen, geen button of invulveld te zien, nada, njet, niets  !

Conclusie, het wordt er alleen maar rotter op ?

Nu heb ik op betreffende machine altijd 7.04 en 6.06 gedraaid zonder enig probleem, de grafische kaart is gewoon een Gforce 440 nvidea en dus ook geen exoot. Ik snap werkelijk niet waarom er zulke problemen blijven bestaan in deze distributie.

--

het vreemde is echter. Als ik Linux Mint 5.0 draai dan loopt alles als een zonnetje en deze is toch op Ubuntu gebaseerd toch ?? (of hebben ze hier meer nagedacht over voorkomende problemen)

Ik zou heel graag geholpen worden, bij voorbaat dank.

Patrick

Kubuntu installatie bug (partitionering scherm)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/03, 11:25:50 »
Dit verhaal krijg je wanneer de verkeerde scherm driver word gekozen.
Net voor de install een andere driver en monitor kiezen zou het moeten oplossen.

Of probeer eerst eens gnome en kijk of die wel goed werkt.
Na de komplete installatie kan je altijd nog KDE desktop installeren als je dit per se wilt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

windghost

  • Gast
Kubuntu installatie bug (partitionering scherm)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/03, 13:33:07 »
Los van "Dat zou eigenlijk niet mogen na de zoveelste versie, terwijl voorgaande het wel deden" zou je mij kunnen vertellen hoe ik dat dan oplos bij de installatie.

--

En daarnaast, hoe kan het toch dat een 'Live CD' welke gebaseerd is op de originele distributie het beter doet dan het origineel ??

(in dit voorbeeld. Linux Mint, welke geen Xorg gerelateerde probs heeft)

--

Daarnaast, ik begrijp er werkelijk niets van dat voorgaande, oudere versie dit probleem niet hadden, sla mij maar lek.....

mickvdv

  • Gast
Kubuntu installatie bug (partitionering scherm)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/03, 15:02:38 »
Citaat
Los van "Dat zou eigenlijk niet mogen na de zoveelste versie, terwijl voorgaande het wel deden" zou je mij kunnen vertellen hoe ik dat dan oplos bij de installatie.
We doen ons best, maar wij hebben ook geen idee hoe je dit moet oplossen. Kan je misschien wat informatie geven?:
Link naar je bugreport?
CPU?
Geheugen?
MOBO?

Heb je al gegooglet naar je probleem?

Citaat
En daarnaast, hoe kan het toch dat een 'Live CD' welke gebaseerd is op de originele distributie het beter doet dan het origineel ??

(in dit voorbeeld. Linux Mint, welke geen Xorg gerelateerde probs heeft)
Linux Mint kan een oplossing hebben gevonden voor het probleem en de ubuntu'ers niet. Ubuntu is van debian afgeleid, maar in debian zitten sommige problemen (bugs) die ubuntu niet heeft.

Citaat
Daarnaast, ik begrijp er werkelijk niets van dat voorgaande, oudere versie dit probleem niet hadden, sla mij maar lek.....
Ik kan hier een heel groot antwoord op geven, maar het komt hier op neer:
"Mijn XP installatie doet het prima, mijn vista installatie zit vol met problemen", zo is het ook bij ubuntu, nieuw != beter. Het kan zijn dat er een bug in is geslopen tijdens een van de nieuwe versies

Citaat
Bij zowel 8.04.1 als 8.10 is er een probleem in het installatie proces (ook gemeld via bugtracer, echter er wordt gewoon niets mee gedaan !!))
Ubuntu is niet (altans het os niet) commercieel, denk je dat zij genoeg mensen hebben om elke bug op te lossen. Zelfs grote commercieele OS'en (zoals Windows) hebben niet genoeg mankracht en geld (en misschien wilskracht) om alle bugs op te lossen, Windows is ook niet perfect.