Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit  (gelezen 2272 keer)

« Laatst bewerkt op: 2012/01/10, 21:23:55 door Vistaus »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tirzen-toestel uit
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/09, 16:32:08 »
Wauw! Gaaf gaaf gaaf :D
Wordt nog sparen: En een Tirzen, en een Ubuntu feun :P

Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tirzen-toestel uit
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/10, 18:04:03 »
die wil ik ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tirzen-toestel uit
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/10, 18:07:14 »
niet  ;).
Geen interesse daaraan ,maar volg het draadje natuurlijk.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/10, 21:26:59 »
Tja, ik ben wel benieuwd, maar heb er zo mijn bedenkingen bij. Alle projecten totnutoe uit dat hok zijn gefaald/niet genoeg verkocht (Maemo), nauwelijks een kans gegeven (Moblin) of vroegtijdig afgebroken (MeeGo). Ik weet dus niet hoe lang Tizens leven gaat zijn, laat staan of Tizen enige markt in handen krijgt en vooral WAT er nu zo nieuw is t.o.v. MeeGo.
Snap niet dat Intel niet MeeGo heeft overgenomen i.p.v. Tizen te starten. Alle N9-gebruikers zijn nu screwed.

Ik voorspel dat zelfs op het einde van 2012 dit mijn persoonlijke top 3 voor smartphones is:
1 webOS
2 Windows Phone 7
3 wellicht Tizen? anders MeeGo

Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/11, 11:30:34 »
Ik lees dat het OS gebouwd gaat worden op basis van HTML5 en andere standaard web code. Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar dat zou volgens mij betekenen dan dat je dat OS ook in gewone browsers zou moeten kunnen draaien?

http://www.geek.com/articles/mobile/samsung-takes-the-lead-with-open-source-tizen-os-born-from-meego-20110928/

Zie ook:
http://arstechnica.com/open-source/news/2011/07/mozilla-eyes-mobile-os-landscape-with-new-boot-to-gecko-project.ars
« Laatst bewerkt op: 2012/01/11, 11:33:29 door Thomas de Graaff »

Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/11, 17:29:41 »
Dat denk ik niet. webOS is namelijk met webcode gebouwd en waar is webOS voor de browser?
Dus ik denk niet dat dat gaat werken met Tizen in een browser.

Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/11, 17:46:57 »
Inderdaad femke. Als je wil kun je ze nog lezen en wel hier ;)
http://source.tizen.org/release.html

Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/25, 21:11:50 »
Ik had al gedacht dat het open sources van webOS voor veel goeds ging zorgen op de desktop aangezien het dan een eitje zou zijn om een app te porteren gezien HTML5, maar het wordt nu alleen maar makkelijker: http://www.webosnation.com/hp-announces-enyo-2-0-application-framework-open-sources-1-0
(en dan doel ik dus op wat 2.0 gaat brengen)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/26, 01:35:52 »
Zal het beschikbaar zijn zodat je het op je Android telefoon kunt zetten?
Het heeft dezelfde processor als de Galaxy S dus zou mijn Galaxy S in principe geschikt moeten zijn.
Ik ben mijn huidige Android versie van Samsung eigenlijk een beetje erg zat en ik zit te kijken om hem te rooten en er een andere versie van XDA op te zetten maar als dit een beetje werkt lijkt mij het wel leuk om het te proberen.
Krijg nu een hoop meuk binnen zonder dat ik er om vraag en volgens alle scanners is mijn telefoon schoon maar ik vertrouw het niet. tevens crashed het ding regelmatig. Wil eigenlijk van Android af en dit lijkt mij wel wat.

Zijn er al afbeeldingen en filmpjes van de software want als het over een maand komt dan verwacht je eigenlijk al wel wat beelden.

Bij mij staat nu Windows phone 7 op 1 en daarna heel lang niets.
heb niet met WebOS gewerkt op een telefoon dus kan ik niet over oordelen maar Android valt mij zwaar tegen en iOS is wel goed maar ik wil geen Apple producten dus dat valt af.
 

Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/26, 01:38:33 »
Ja, dit zorgt ook voor portering naar Android.

En webOS kan straks ook geporteerd worden, maar dat kan pas als het open sourcen van webOS klaar is en dat is in september pas.
Ik kan wel een keertje langskomen zodat je webOS op mijn telefoon kan zien ;) (ja, ik heb de HP Pre 3, echte webOS-telefoon)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/26, 02:08:19 »
Ok dus ik kan straks Tizen erop zetten.
Dat is mooi.
Ga van de week eerst mijn telefoon rooten want ik word gek van dat ding.
Tevens is het met telefoons het zelfde als met computers, al die fabrikanten willen hun eigen meuk erop hebben waardoor je geen ruimte meer over hebt en je systeem ontiegelijk traag word.

O net wat filmpjes van Tizen zitten kijken en het ziet er nu redelijk uit maar was alleen via een pc dat ze het draaide.
Nog even wachten tot het op de telefoon te zien is.

Je mag langs komen als je wilt.
Alleen niet op donderdag middag van de rest kom maar als je wilt.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #12 Gepost op: 2012/01/26, 07:51:06 »
Ik zou nu al webOS games op mijn Nokia kunnen zetten, maar kan WebOS ook in z'n geheel erop?

Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #13 Gepost op: 2012/01/26, 10:16:15 »
@emiel: Is goed, zal een keertje langskomen dan binnenkort ;)
Zou je trouwens de links van die filmpjes willen posten van Tizen? Want ik heb nergens filmpjes kunnen vinden :-[

@Timo: Nee, webOS kan nog niet in zijn geheel erop omdat de open sourcing pas in september klaar is ;)
Maar je kunt wel met een HTML 5-browser webOS Enyo-apps/games gebruiken omdat dat gister open source is geworden als eerste onderdeel van webOS.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #14 Gepost op: 2012/01/26, 16:24:07 »
Hier zijn ze.
http://www.youtube.com/watch?v=Hj1XfakU6_c
http://www.youtube.com/watch?v=wnh3_AyF_w8
http://www.youtube.com/watch?v=ysJXE608Wyg
De wallpaper is zo te zien niet goed ingesteld op de pc en dat zal op de telefoon wel over de totale breedte gaan.

Zeg het maar wanneer kom je langs?

Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #15 Gepost op: 2012/01/26, 17:49:42 »
Dank voor de links, ik ga straks eens kijken! :)

Ik kom in de loop van volgende week wel langs, maar daar PM ik je nog wel even over ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Samsung brengt volgende maand eerste Tizen-toestel uit
« Reactie #16 Gepost op: 2012/01/26, 20:32:45 »
Is prima.