Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie verschil programma's UBUNTU  (gelezen 1183 keer)

Installatie verschil programma's UBUNTU
« Gepost op: 2016/10/11, 22:40:23 »
Beste leden, ik heb een vraag en deze is als volgt...waarom zijn de installatie volgorden van programma's in UBUNTU niet het zelfde als in XUBUNTU en of LUBUNTU...namelijk de installatie van CeWe fotoboek wijkt beduidend af van de andere besturing's systemen, zo ook bij xscreensaver..door deze verschillen wordt het wel erg moeilijk om bij eerder opgedane ervaringen het zelfde programma op een ander OS te installeren, de logica ontgaat mij.!! Misschien is er iemand die duidelijkheid kan geven..groet, R.Bergveld 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie verschil programma's UBUNTU
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/11, 23:28:28 »
Waarom is een appel anders dan een peer?  ;)

Offline softbart

  • Lid
Re: Installatie verschil programma's UBUNTU
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/12, 09:31:09 »
Waarom is een appel anders dan een peer?  ;)
Omdat je appels makkelijker voor citroenen verkoopt.  :P :P

groet,

Theo

Re: Installatie verschil programma's UBUNTU
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/12, 13:03:29 »
Kijk.....dat vind ik nou jammer.....het mag misschien een domme vraag zijn voor velen, maar nou dacht ik zo dat ook LEKEN op computer gebied van dit forum gebruik mogen maken om vragen te stellen. Een serieus antwoord op mijn vraag was leuk geweest..maar helaas is dat blijkbaar niet mogelijk.!! met vriendelijke  groet..R.Bergveld 70 jaar en NIET van de computer generatie.!!

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Installatie verschil programma's UBUNTU
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/12, 14:38:57 »
Dit is een forumdeel waar we losjes met elkaar omgaan, dus soms wordt er wat losser gereageerd dan op andere momenten. Maar goed, jouw vraag:
Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu etc. gebruiken allemaal andere zogenaamde Desktop Environments. Dit komt er in feite op neer dat wat jij ziet anders is, maar wat eronder ten grondslag ligt (grotendeels) gelijk is. De schil van de vrucht is anders, het vruchtvlees hetzelfde.
Nu, omdat deze zogenaamde "grafische schillen" zich allemaal richten op andere doeleinden, zitten ze ook anders in elkaar qua menu's. Daarom verschilt het installeren van programma's via deze grafische schil.
Via de Linux-versie van de opdrachtprompt (de terminal) kun je programma's wel op exact dezelfde manier installeren, omdat de basis dus hetzelfde is. Echter is dit een stap voor de gebruiker die zich veilig voelt in de grafische omgeving, dus op dit moment denk ik dat dat niet zo'n goed idee is.

Offline softbart

  • Lid
Re: Installatie verschil programma's UBUNTU
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/12, 17:52:12 »
Beste @R.Bergveld,

Ik val ik door mijn leeftijd (72) dus ook buiten de computer-generatie.  Weer een illusie armer. :-[ :-[   ;)
Mijn reactie was meer gericht naar @Pjotr omdat zijn antwoord net zo zinloos was als mijn reactie.  :D :D

Gelukkig heeft @TopGear onze eer gered.

groet,

Theo

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie verschil programma's UBUNTU
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/12, 18:59:20 »
Nou, nou, nou..... Mijn reactie was niet zinloos bedoeld: mijn intentie was om op een luchthartige wijze de gevraagde uitleg te geven.

Appels en peren zijn allebei boomvruchten, allebei lekker en allebei in de herfst rijp. Maar je moet ze niet gaan vergelijken. Want net zoals de verschillende edities binnen de Ubuntufamilie, zijn ze gewoon anders. Het is niet voor niets een spreekwoord.
« Laatst bewerkt op: 2016/10/12, 19:18:51 door Pjotr »

Frederik

  • Gast
Re: Installatie verschil programma's UBUNTU
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/12, 20:56:48 »
Beste leden, ik heb een vraag en deze is als volgt...waarom zijn de installatie volgorden van programma's in UBUNTU niet het zelfde als in XUBUNTU en of LUBUNTU...namelijk de installatie van CeWe fotoboek wijkt beduidend af van de andere besturing's systemen, zo ook bij xscreensaver..door deze verschillen wordt het wel erg moeilijk om bij eerder opgedane ervaringen het zelfde programma op een ander OS te installeren, de logica ontgaat mij.!! Misschien is er iemand die duidelijkheid kan geven..groet, R.Bergveld

Voor zover ik weet gaat het installeren van CeWe fotoboek op de verschillende Linux Ubuntu distributies allemaal op dezelfde manier en met dezelfde opdrachten. In het specifieke geval van CeWe fotoboek staan installatie instructies óók op hun website vermeld. CeWe fotoboek installeren mag geen onoverkomelijk probleem zijn.
Voor wat betreft de verschillende Linux vruchten:
http://www.oeioei.nl/linux/welkelinux.php

Re: Installatie verschil programma's UBUNTU
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/13, 12:35:45 »
TopGear,...hartelijk bedankt voor uw informatie betreffende mijn vraag, voor mij is het een duidelijk antwoord. Hieruit  blijkt maar weer hoe moeilijk communicatie is, wat voor de een van zelf sprekend  en of duidelijk is, kan voor de ander totaal onbegrijpelijk overkomen. Het ontbreken van KENNIS en of INFORMATIE is hier zeker debet aan. Maar laat ik duidelijk zijn...ik ben blij met dit forum ,ook al snap ik niet alles, dat er mensen zijn die diep in de problematiek duiken en hier veel tijd in steken verdient alle lof. Vooral als deze kennis gedeeld wordt met andere gebruikers en of ge interesseerden. Zo ook heb ik grote waardering voor de computer site van de heer PJOTR.....met vriendelijke groet, R.Bergveld