Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog ongeveer 400 berichten en ... dit forum zit over het miljoen berichten  (gelezen 3962 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Sinds ik op dit forum zit -- vanaf omstreeks 2010 -- is het aantal berichten (logischerwijze) toegenomen.

En toevallig viel mijn oog op "de teller" die ergens onderaan staat.


En ik lees daar dat er (kucht) bijna 1 miljoen berichten op zijn verschenen.(gebruikt irritant groot lettertype en haalt daarmee de forum-moderatoren de woede op zijn hals)Ik ben zelf geen feestvierder, maar wie weet voelt iemand zich geroepen om keihard, lallend en brassend te roepen: "dit forum haalde een miljoen berichten"?(Zelf blijf ik hier in het Antwerpse binnen zitten, gezien de regen en omdat het nu ook weer niet zoooooooooo'n spectaculair nieuws is)
Ik heb zelf heel wat gehad aan dit forum en haar reacties. Zelden verzuurde discussies, amper agressie, vaak relevante antwoorden. De laatste jaren merk ik een iets verminderde "intensiteit" -- op dit ogenblik zijn er 3 mensen actief en dat was vroeger vaak wat meer -- maar, hej, dat is nu eenmaal een vrijwilligers-site.Bedankt, in elk geval. U hoort mij (misschien) terug bij bericht 2.000.000. (gniffelt)
8-)
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
gebruikt irritant groot lettertype en haalt daarmee de forum-moderatoren de woede op zijn hals
Persoonlijk zie ik het in dit geval als een uiting van vreugde, dat dit forum blijkbaar al een tijd voorziet in een behoefte.
Vreugde is positief, dus ..............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Sinds ik op dit forum zit -- vanaf omstreeks 2010 -- is het aantal berichten (logischerwijze) toegenomen.

En toevallig viel mijn oog op "de teller" die ergens onderaan staat.
Ja ja,

Dat geloof ik wel. Maar dat komt ook vast omdat je niet kunt aangeven als een onderwerp is opgelost. Tenminste, ik kan dat niet vinden.

Marcel

Moderator edit: Quote gerepareerd.....
« Laatst bewerkt op: 2023/09/02, 11:44:58 door Ron »

Maar wat was nu het miljoenste bericht?

Volgens mij is dit niet zo makkelijk om te achterhalen (tenzij je een directe database-query kunt doen) omdat de IDs van de berichten voor lijken te lopen. Dat is ook weer logisch gezien die doorgenummerd worden en berichten uiteindelijk ook door mods verwijderd kunnen worden.

Een schatting zou wel kunnen. Het bericht van Jenske waarmee dit topic gestart is (en toen we blijkbaar rond de 400 berichten verwijderd waren van de miljoen) heeft ID 1072925. Dus daar 400 bij optellen geeft ID 1073325
« Laatst bewerkt op: 2023/09/02, 12:49:27 door erik1984 »

Offline Jenske

  • Lid
Als er een prijs aan hangt, wil ik me wel opofferen en mag je deze post beschouwen als de miljoenste.

(lacht zich een kriek)

Maar wat was nu het miljoenste bericht?

Volgens mij is dit niet zo makkelijk om te achterhalen (tenzij je een directe database-query kunt doen) omdat de IDs van de berichten voor lijken te lopen. Dat is ook weer logisch gezien die doorgenummerd worden en berichten uiteindelijk ook door mods verwijderd kunnen worden.

Een schatting zou wel kunnen. Het bericht van Jenske waarmee dit topic gestart is (en toen we blijkbaar rond de 400 berichten verwijderd waren van de miljoen) heeft ID 1072925. Dus daar 400 bij optellen geeft ID 1073325
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

1500+ berichten van U Jenkske. Waarvoor onze dank  =D

Wat ik me wel afvraag. Zijn die 1 miljoen berichten de berichten die hier ooit geplaatst zijn (inclusief verwijderde berichten), of staan er NU op dit moment 1 miljoen berichten in de teller? (als ik het goed heb worden er wat subfora regelmatig opgeruimd, zoals bv blabla).
In dat laatste geval zouden verwijderde berichten daar nog bij moeten komen en zijn we het miljoen al ruimschoots gepasseerd.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Online rico70

  • Lid
Vraag je liever af hoeveel nuttige berichten er zijn. Topics als stamkroeg zijn soms leuk maar nutteloos.

vermoedelijk zullen er daar nog heel wat onopgelosten vragen inzitten?En ook het probleem dat er misschien er al staat word steeds opnieuw gesteld?
Als je de zoekbalk wilt gebruiken moet je steeds de goede termen gebruiken, anders zie je staan helaas niet gevonden?

En er een grote kuis inhouden zo je misschien kunnen doen, maar dat is onbegonnen werk.
zorin os core pro-ubuntu 22.04.3-windows11 pro

Als er een prijs aan hangt, wil ik me wel opofferen en mag je deze post beschouwen als de miljoenste.

(lacht zich een kriek)

Maar wat was nu het miljoenste bericht?

Volgens mij is dit niet zo makkelijk om te achterhalen (tenzij je een directe database-query kunt doen) omdat de IDs van de berichten voor lijken te lopen. Dat is ook weer logisch gezien die doorgenummerd worden en berichten uiteindelijk ook door mods verwijderd kunnen worden.

Een schatting zou wel kunnen. Het bericht van Jenske waarmee dit topic gestart is (en toen we blijkbaar rond de 400 berichten verwijderd waren van de miljoen) heeft ID 1072925. Dus daar 400 bij optellen geeft ID 1073325

 =D

Maar we zijn die miljoen dus al ruimschoots voorbij (meer dan 1000 berichten verder). Als mijn theorie een beetje klopt dan zou deze post van bart85 de miljoenste kunnen zijn: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=110946.msg1073325#msg1073325 . Het is in elk geval een post die daar qua ID in de buurt zal zitten. Zo heel veel wordt hier niet gepost op het forum dus laten we zeggen een foutmarge van 10 berichten ongeveer? Iemand met toegang tot de database kan exact bepalen wat het miljoenste record is middels een query :P Meer dan eeuwige roem is er denk ik niet mee te verdienen maar toch beter dan niets ;)

Zoals partyrabbit al zegt zouden we inclusief verwijderde berichten die miljoen al langer terug gehaald kunnen hebben. Qua ID is dit de miljoenste (uit 2017 alweer):
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=102027.msg1000000#msg1000000
Daar komt wel bij dat databases IDs ook kunnen doortellen indien er fouten optreden bij het aanmaken van een record.
« Laatst bewerkt op: 2023/09/02, 21:00:47 door erik1984 »

Offline Jenske

  • Lid
Goed, genoeg gezeverd, gebrald en gelachen.

Wanneer, o wanneer mag ik mijn prijs komen afhalen?

En waar dan?

Of schrijven jullie het bedrag gewoon over op mijn rekening?

(En nu sluit ik af, voordat ik geboekstaafd wordt als "die lul die niks beters te vertellen heeft en die onze servers vol-lult")
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Nog ongeveer 400 berichten en ... dit forum zit over het miljoen berichten
« Reactie #10 Gepost op: 2023/09/03, 16:06:01 »
Vraag je liever af hoeveel nuttige berichten er zijn. Topics als stamkroeg zijn soms leuk maar nutteloos.

"Nutteloos" heeft soms ook zijn nut  =D Boogje kan niet altijd gespannen staan.

En ook het probleem dat er misschien er al staat word steeds opnieuw gesteld?
Als je de zoekbalk wilt gebruiken moet je steeds de goede termen gebruiken, anders zie je staan helaas niet gevonden?

Ruwe inschatting, denk ik dat minstens 90% een herhaalde vraag is waarop het antwoord al gevonden kan worden. Zeker al met internet, en nu met AI nog meer.
In zijn algemeenheid zijn veel vragen vragen naar de bekende weg. Maar ja, vragen afschaffen als nutteloos? Vragen staat vrij. Stomme vragen bestaan niet. Wat voor de ene simpel en logisch is kan voor de ander een groot vraagstuk zijn.

voordat ik geboekstaafd wordt als "die lul die niks beters te vertellen heeft en die onze servers vol-lult")

Nee toch? Niet door mij. Op naar de twee miljoen!!  =D (bij deze; weer 1 klein stapje dichterbij  ^-^ )

- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore