Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: drivers 6600LE.  (gelezen 1051 keer)

clifdon

  • Gast
drivers 6600LE.
« Gepost op: 2007/06/06, 23:08:57 »
hallo,
ik moest mijn pc weer vor de zoveelste keer installeren =(
dus ik dacht laat ik is wat nieuws proberen want ik ben die setup en ook windows zelf wel een beetje zat.

nu hoorde ik van een goede vriend dat linux wel ok was als het eenmaal geconfigureerd (spelling is niet echt ok volgens mij xD) was.

dus ik ga is kijken op intern net met de vraag: Wat heb ik nodig voor een nieuwe install?

oohjah drivers... en dat is het probleem als ik naar de drivers van mijn 6600LE DDR 256mb ga zoeken op XFXforce.com kan ik helemaal geen linux drivers vinden:s.

dus mijn vraag: weten julie waar ik deze drivers wel vandaan kan halen of moet ik gewoon de XP drivers gebruiken? of is het onmogelijk om met mijn videokaart linux te gebruiken?

alvast bedankt =).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
drivers 6600LE.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/06, 23:15:19 »
Maak je geen zorgen! Drivers zitten al in de Linuxkernel ingebakken. Voor die Nvidia videokaart wil je waarschijnlijk de fabrieksdriver en niet de standaard open-brondriver die in de kernel zit, maar dat is ook simpel te doen. In eerste instantie is de open-brondriver goed genoeg; de fabrieksdriver komt later wel.

Hier haal je Ubuntu:
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/7.04/ubuntu-7.04-desktop-i386.iso

iso branden als CD-image met Nero:
Instructie Nero 6.x

   1. Stop een lege CD in je CD-brander.
   2. Open Nero Burning ROM.
   3. Sluit het schermpje dat meestal opkomt.
   4. Klik op "Recorder".
   5. Kies voor "Image Branden".
   6. Selecteer met de Neroverkenner nu het gedownloade .iso bestand.
   7. Start het branden, en je bent klaar!

PC opstarten vanaf de nieuw gebrande CD.

Groet, Pjotr.

breukkie

  • Gast
drivers 6600LE.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/06, 23:16:23 »
Je kan de standaard driver instaleren via systeem >>beheer >>Beperkt ondersteunde stuurprogramma's.
Wachtwoord intikken en het vinkje zetten  en sluiten pc opnieuw opstarten en het zou al moeten werken.

suc6

breukkie

  • Gast
drivers 6600LE.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/06, 23:19:33 »
Uiteraard nadat je een install gedaan heb maar zover had je dat wel gesnapt

clifdon

  • Gast
drivers 6600LE.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/06, 23:20:00 »
ok harstikke bedankt =>> erg snel gereageerd dat vindt ik echt super !!!

ik ga dan maar snel installen =) ik heb hem best snel binnen =D

maar ik denk dat het morgen dan maar wordt want het is nu toch al wel wat laat om nog een instal te doen =P

grtz en thnx a lot =)

EDIT: breukkie ik begreep het, bedankt ;) ik zal nog wel moetten leren met linux om te gaan maar ik denk dat ik er wel tijd in wil steken =)

gelukkig zijn er ook heel veel wiki pagina's gemaakt daar kijk ik ook veel op ik ga zoveel mogelijk doorlezen =)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
drivers 6600LE.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/06, 23:21:21 »
Citaat van: breukkie
Je kan de standaard driver instaleren via systeem >>beheer >>Beperkt ondersteunde stuurprogramma's.
Wachtwoord intikken en het vinkje zetten  en sluiten pc opnieuw opstarten en het zou al moeten werken.

suc6
Goede tip, maar die fabrieksdriver van Nvidia komt later wel......  :-)
Het enige nadeel is, dat de open-brondriver geen driedimensionale beelden ondersteunt. Maar bij de installatie heb je dat ook niet nodig. Pas als je bepaalde spelletjes wil gaan doen en zo. Nou, op dat moment installeer je de fabrieksdriver gewoon alsnog. Via jouw instructie!  :-)