Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blender etalage  (gelezen 82921 keer)

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Gepost op: 2008/03/29, 11:31:24 »
Yo allemaal,

Ik ben een kleine maand begonnen met blender, één van de beste open source progjes die er bestaat (in mijn mening dan) en ik wou mijn mede ubuntu gebruikers een tonen wat ik na deze maand zo allemaal al gepresteerd heb met blender.


Mijn asbak, hij staat er nog maar ben bezig met te stoppen met roken :D


Een grijze kast die naast men bed staat


Men kleerkast, middenstuk is een spiegel maar aangezien er niets is om te weerspiegelen oogt die iets of wat raar.


Mijn toshiba laptop waar ik ubuntu 7.10 op draai (toshiba L40 om precies te zijn)


Men numpad, zonder kan je feitelijk blender niet gebruiken :D


De sofa van beneden :p


Stoel van beneden

Meer volgt later :D
comments zijn altijd welkom.

Andy

Eider

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/29, 11:43:25 »
Mooi gedaan! Ik heb Blender ooit een keer geprobeerd, maar ik kon nog geen bal tekenen :P. Echt petje af hoor :)!

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/29, 11:47:14 »
Citaat van: Eider
Mooi gedaan! Ik heb Blender ooit een keer geprobeerd, maar ik kon nog geen bal tekenen :P. Echt petje af hoor :)!
:D lol eider, het is waar alles lijk ongelooflijk raar als je de eerste keer blender opendoet maar uiteindelijk staat alles zo perfect.
Ik kan je een paar tutorials aanraden die ik ook gebruikt heb om blender te leren kennen, kijk anders eens op http://www.blender.org/education-help/tutorials/ staat er vol van de tutorials ;)

Blender etalage
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/29, 11:55:03 »
Ghih, ik krijg Blender alleen in de fullscreen en niet windowed. Lukt dat bij jou wel?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/29, 11:59:16 »
hoi gijsbert,

nope blender gaat direct fullscreen, er bleek dan een commando te zijn om blender te openen in window maar nope hij opent ook in fullscreen, blijkbaar een bug ofzo.
welke versie gebruik je?

komt van de blender website:

On the Windows version there is a button on the GUI (on the top bar) for switching between window mode and full screen mode. On the Linux version there isn't such button and, by default, Blender starts in full screen mode. To start Blender in window mode you should use the -w option: "./blender -w"

Blender etalage
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/29, 12:46:45 »
Ik krijg blender alleen in Windowed. En ik heb geen numpad :(.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Blender etalage
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/29, 12:54:00 »
Dat commando heb ik al gebruikt, helaas dit werkt niet.  Ik heb versie 2.44. Dat wordt wachten op de nieuwe versie.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/29, 12:57:27 »
Citaat van: SeySayux
Ik krijg blender alleen in Windowed. En ik heb geen numpad :(.

- SeySayux
welke versie van blender en ubuntu gebruik je mss dat het daaraan ligt want ik zou blender ook liever in windowed gebruiken.
Geen numpad, dus dit wil zeggen dat jij van frontview naar sideview het menu moet gebruiken, lijk me eerlijk gezegd lastig maar zolang het werkt, niet klagen :D

@gijsbert: ik gebruik 2.45 momenteel de nieuwste dus ja hopelijk word dit opgelost in de 2.46 versie.

Blender etalage
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/29, 13:03:24 »
Citaat van: ghih
Citaat van: SeySayux
Ik krijg blender alleen in Windowed. En ik heb geen numpad :(.

- SeySayux
welke versie van blender en ubuntu gebruik je mss dat het daaraan ligt want ik zou blender ook liever in windowed gebruiken.
Geen numpad, dus dit wil zeggen dat jij van frontview naar sideview het menu moet gebruiken, lijk me eerlijk gezegd lastig maar zolang het werkt, niet klagen :D

@gijsbert: ik gebruik 2.45 momenteel de nieuwste dus ja hopelijk word dit opgelost in de 2.46 versie.
Blender: 2.45
Ubuntu: Leaping Leopard ;).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/29, 13:12:32 »
LOL, voila daar ligt de oplossing :p

Blender etalage
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/29, 13:21:51 »
Citaat van: ghih
LOL, voila daar ligt de oplossing :p
Een filmpje met instructies kan je hier vinden: http://www.youtube.com/watch?v=AjS89zUxtgM . Aw geez... Let ook even op rond 1:35 ;).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/29, 13:31:13 »
Citaat van: SeySayux
Citaat van: ghih
LOL, voila daar ligt de oplossing :p
Een filmpje met instructies kan je hier vinden: http://www.youtube.com/watch?v=AjS89zUxtgM . Aw geez... Let ook even op rond 1:35 ;).

- SeySayux
1:30: SUBTIEL :D maar ik heb het gezien

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Blender etalage
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/29, 18:44:25 »
Citaat van: ghih
hoi gijsbert,

nope blender gaat direct fullscreen, er bleek dan een commando te zijn om blender te openen in window maar nope hij opent ook in fullscreen, blijkbaar een bug ofzo.
Nee dat is een opengl conflict tussen Blender en Compiz. Als je Compiz uitzet met bijvoorbeeld "metacity --replace" dan kan Blender wel windowed draaien. Hetzelfde probleem heb je als je bv elisa niet fullscreen draait onder Compiz.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Blender etalage
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/29, 18:47:44 »
Wow! knap gemaakt. Ik heb ook wel een beetje geBlenderd, maar dit is toch veel beter :)
Je hebt er duidelijk aanleg voor.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/30, 01:52:00 »
@stani: bedankt voor dit mee te delen.

@profox: iedereen kan blenderen, je moet gewoon wat geduld en VEEL tutorials volgen, de rest komt door te oefenen ;)

Andy

Blender etalage
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/30, 14:05:37 »
Citaat van: stani
Nee dat is een opengl conflict tussen Blender en Compiz. Als je Compiz uitzet met bijvoorbeeld "metacity --replace" dan kan Blender wel windowed draaien. Hetzelfde probleem heb je als je bv elisa niet fullscreen draait onder Compiz.
Inderdaad Stani als ik meta --replace doe kan ik Blender "Windowed" openen.
Bedankt voor de tip kan ik eindelijk is beginnen uit het boek the Essential Blender,zal wel even duren voordat ik Blender goed kan gebruiken, ach ik heb de tijd aan mijzelf.
Als ik tussendoor even op het internet moet zoeken/kijken kan ik dat nu doen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

schoappied

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/30, 15:15:05 »
Leuk om te zien dat iemand goed bezig is met Blender. Is zeker een aanmoediging welke wellicht ook andere dergelijke programma's kunnen gebruiken (GIMP, ARDOUR (muziek), Cinerella etc.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/30, 19:51:04 »
Citaat van: schoappied
Leuk om te zien dat iemand goed bezig is met Blender. Is zeker een aanmoediging welke wellicht ook andere dergelijke programma's kunnen gebruiken (GIMP, ARDOUR (muziek), Cinerella etc.
:D lol straks begin ik nog te blozen :p
wel grappig of niet, ik ben met gimp eigenlijk nog niet echt bezig geweest maar dat komt wel en die andere ken ik eerlijk gezegd zelfs niet :s :).
blender is gewoon prachtig, gratis en het moet zeker niet onderdoen voor maya of 3DSmax.

@gijsbert: essential blender is zeker een aanrader, heb deze ook liggen en vergeet zeker op de site van blender.org niet te kijken, daar staan ook nog enkele zeer goede tuts en NIET VERGETEN je mag altijd iets vragen aan mij ook, ik zal proberen te helpen waar ik kan, ik ben zelf ook nog maar een beginnertje maar als ik mensen kan aanmoedigen om blender te gebruiken dan zal ik dat zeker doen.

natuurlijk blijk ik hier mijn nieuwste creaties posten :)

Andy

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #18 Gepost op: 2008/03/30, 20:43:43 »
Nog 2 nieuwe zaken:


Men glazen TV-kast, tv moet ik nog modeleren :)
De poten krijg ik wel niet in chroom kleur, spijtig


Een rieten stoel

Andy

Blender etalage
« Reactie #19 Gepost op: 2008/03/30, 22:22:28 »
Ghih, dat zal wel even duren voordat ik op jouw niveau zit.
Zeker wat snelheid betreft.
Wat de Blender site betreft heb ik een Blender werkbalk voor in Firefox

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #20 Gepost op: 2008/03/30, 22:50:15 »
Citaat van: Gijsbert
Ghih, dat zal wel even duren voordat ik op jouw niveau zit.
Zeker wat snelheid betreft.
Wat de Blender site betreft heb ik een Blender werkbalk voor in Firefox

Met vriendelijke groet,

Gijs
LOL, :) keyboard shortcuts, het geheim van blender.
Niet dat ik firefox gebruik, ik ben een opera voorstander maar van de blender werkbalk heb ik nog niet gehoord, heb je screenshot of link ernaar?

mvg

Andy

Quatroking

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #21 Gepost op: 2008/03/30, 22:59:08 »
Ga vooral door met het maken van modellen. Alles wat ik tot nu toe heb gemaakt met Wings3D (een ander programma om te modelleren) valt in het niets vergelegen met het jouwe :P

Kan je trouwens toevallig het Ubuntu logo namaken?

Blender etalage
« Reactie #22 Gepost op: 2008/03/31, 00:04:18 »
ghih, http://blendernewbies.communitytoolbars.com/ffinstallation/

Ik werk ook liever met Opera, ik krijg alleen niet Flash voor elkaar.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #23 Gepost op: 2008/03/31, 00:56:49 »
@quatroking: lol, waar wacht je dan nog op om blender te gebruiken :p ;) het kost je letterlijk niks, volg wat tutorials, vraag wat raad en binnen de week flans je zo je eerste model samen waarvan jezelf verbaasd staat, believe me.
over het ubuntu logo, grappig dat je dit juist zegt want ik ben ... idd bezig met het ubuntu logo even te modeleren, ik post hem van zodra hij af is.

@gijs: zalig, spijtig dat er niet zo iets voor opera bestaat. Over die flash, werkt perfect maar alleen op de 9.50b versie, want ik heb momenteel flash via men opera. Normaal heb ik dit eens uitgelegd, zal ff kijken of ik de topic nog terug vind.
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/19935

Quatroking

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #24 Gepost op: 2008/03/31, 01:04:30 »
Ik heb al vele malen Blender geprobeert, tutorials gelezen, en zelfs al een boek in de bieb gehaalt. Kom er nog steeds niet uit. Ik blijf lekker bij m'n simpele Wings3D :)