Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen netwerk ubuntu server  (gelezen 1022 keer)

Offline Vinnie665

  • Lid
Geen netwerk ubuntu server
« Gepost op: 2007/12/23, 22:44:48 »
Goede avond mensen,

ik moet voor school een soort van presentatie geven over ubuntu servers op een virtual desktop omgeving ik heb gekozen voor mircosoft Virtual pc 2007 omdat die makkelijk werkt ( vind ik zelf) alleen echter heb ik een probleem als ik de server load heb ik geen netwerk ook als ik ping naar het ip van de server 192.168.1.2 dan zegt hij dat er niks op zit dus een timed out als ik van de virt. server omgeving naar 192.168.1.1 ( gateway mijn pc dus met sharing van netwerk. ) zegt hij ook dat ik niet op het netwerk zit

weet iemand hier een manier voor of een betere netwerk omgeving dan zal ik dat erg op prij stellen ( ik weet het is vakantie maar ik ben iemand die lekker rustig wil uitzoeken hoe dingen moeten :p en ik wil er dus de tijd voor nemen ;) )


al vast bedankt.

Vinnie665

Offline Patch

  • Lid
Geen netwerk ubuntu server
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/23, 23:15:12 »
Ik wens je alle goeds, maar kan me voorstellen dat dit niet het meest aangewezen forum is voor MS virtualisatie ...

Virtualbox, Vmware zijn prima (betere?) alternatieven.
Computing is not about computers any more. It is about living.

Offline Martin

  • Lid
Geen netwerk ubuntu server
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/23, 23:18:08 »
Misschien ligt het aan de (virtuele) netwerk kaart ondersteuning.
Ik heb zelf meegemaakt dat Ubuntu op VMWare in Windows het alleen deed als ik een ander type netwerkkaart koos.
Maar ik heb geen ervaring met Virtual PC, dus ik weet niet of die ook zo'n functie heeft, anders ben ik het met Patch eens dat je beter Virtualbox of VMWare kunt gebruiken.