Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lexmark S305 en Ubuntu 13.04  (gelezen 1370 keer)

Lexmark S305 en Ubuntu 13.04
« Gepost op: 2013/09/04, 08:47:44 »
Het is me onmogelijk mijn Lexmark S305 te laten printen vanaf mijn Laptop met Ubuntu 13.04. Er vindt geen communicatie plaats en ook zie ik niet dat de computer een opdracht registreert als ik deze in LibreOffice geef. Weet iemand hoe ik de printer kan installeren zodat deze juist werkt? Ik werk normaliter WiFi, maar omdat de Linux-drivers van Lexmark alles behalve uitgebreid zijn print ik via de USB-poort met een Wire (draadje).

PS Ik ben een "beginner", dus meestal snap ik uitleg voor gevorderden (nog) niet.
NB: Ik ben een beginner met slechts basiskennis van Ubuntu en Linux. Wilt u daarmee rekening houden in uw berichten? Dank u wel.

Offline joop905

  • Lid
Re: Lexmark S305 en Ubuntu 13.04
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/04, 09:38:45 »
Kijk hier eens naar:
http://askubuntu.com/questions/272730/lexmark-s305-and-ubuntu-12-10-no-usb-recognition
downloaden hier de driver (deb-bestanden)

Printer Utility for 32-bit Linux distributions with Debian-based packaging      
Printer Utility for 64-bit Linux distributions with Debian-based packaging   

installeert het door het .deb-bestand te dubbelklikken
« Laatst bewerkt op: 2013/09/04, 09:56:06 door joop905 »

Re: Lexmark S305 en Ubuntu 13.04
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/04, 10:55:53 »
Hallo.

Ik kom dan uit bij Drivers en kan o.m. kiezen voor Ubuntu t/m 12.04 (ik heb 13.04).

Als ik deze aan- of dubbelklik, krijg ik een scherm met de optie "herunterladen". Helaas geeft die op het verversen van hetzelfde beeld (naar het lijkt) geen reactie, althans niet zoals gewenst. Weet je misschien hiervoor de oplossing?

Groet en bedankt voor je reactie(s),

Jasper
NB: Ik ben een beginner met slechts basiskennis van Ubuntu en Linux. Wilt u daarmee rekening houden in uw berichten? Dank u wel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Lexmark S305 en Ubuntu 13.04
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/04, 11:02:32 »
Hallo.

Ik kom dan uit bij Drivers en kan o.m. kiezen voor Ubuntu t/m 12.04 (ik heb 13.04).

Als ik deze aan- of dubbelklik, krijg ik een scherm met de optie "herunterladen". Helaas geeft die op het verversen van hetzelfde beeld (naar het lijkt) geen reactie, althans niet zoals gewenst. Weet je misschien hiervoor de oplossing?

Groet en bedankt voor je reactie(s),

Jasper
De 12.04-versie zal waarschijnlijk goed werken in 13.04, dus tot zover vermoedelijk geen probleem.

Als ik in dat scherm klik op "herunterladen", dan kan ik netjes het bestand binnenhalen....

Aandachtspunten:
- Kies het bestand dat bij je systeemarchitectuur past: 64-bits of 32-bits;
- Na installatie je computer volledig herstarten.

Het gaat in jouw geval om de volgende vier bestanden:
- Scandriver
- Printer Utility
- Postscript Printer Description (PPD)
- Firmware update

Installeer die vier en doe daarna een herstart van je computer.
« Laatst bewerkt op: 2013/09/04, 11:08:30 door Pjotr »