Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch  (gelezen 4061 keer)

Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Gepost op: 2011/09/19, 10:35:51 »
http://jeffhoogland.blogspot.com/2011/09/bodhi-linux-powered-tabletnetbook-give.html

Nu is Distrowatch ook niet helemaal accuraat en een bron van feiten, maar vind het toch wel leuk om te zien dat 1 van mijn 2 favoriete distro's op nummer 1 staat nu :) Dat betekent dat ze een behoorlijke inhaalslag aan het maken zijn :)

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/19, 10:57:53 »
Waarschijnlijk voor één dag geweest. Ik kijk dagelijks distrowatch en heb het niet gezien, staat nu trouwens op 9
En die ranking is niet de score van het downloaden, maar van het aanklikken. :). :)
« Laatst bewerkt op: 2011/09/19, 11:01:22 door mantass »
Viva La Revolución

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/19, 12:30:38 »
Mogelijk een invasie van mensen met "oude" PC's geweest :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/19, 13:54:00 »
Waarschijnlijk voor één dag geweest. Ik kijk dagelijks distrowatch en heb het niet gezien, staat nu trouwens op 9
En die ranking is niet de score van het downloaden, maar van het aanklikken. :). :)

Je moet wel die ranking op Last 7 days zetten. En dan geldt het dus de laatste 7 dagen.

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/19, 14:00:34 »
Heb ik gedaan hoor :)
Viva La Revolución

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/19, 18:20:34 »
Het is wat mantass zegt en het heeft niets met het aantal downloads te maken.
Tevens is Distrowatch de minst betrouwbare bron om te peilen of iets populair is omdat mensen daar kijken naar dingen die ze nog niet kennen en ze zullen dus niet snel op een distro klikken die ze draaien en waarvan de ze info hebben.
Ik kijk er ook wel eens en ik klik nooit op een Ubuntu distro maar wel op anderen die ik nog niet ken of waar ik meer info van wil.

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/20, 00:44:55 »
@emiel: Je moet het anders bekijken. Tuurlijk is DW geen uiterst betrouwbare bron, maar het feit dat Bodhi voor even op nummer 1 stond en zelfs nu nog in de top 10 van de laatste 7 dagen... het is niet zozeer dat het zo betrouwbaar moet zijn, maar als je kijkt naar het feit dat Bodhi vorig jaar begon met de ontwikkeling, dan hebben ze een enorme inhaalslag gemaakt als ze nu al in de top 10 van de laatste 7 dagen zitten. Menigeen distro in die hele top-nogwat heeft dat nog nooit gehaald.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/20, 01:13:25 »
Ja maar dat zeg je niet in je eerste post.

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/20, 10:49:26 »
Oh nee? Ik citeer uit mijn eerste post:
"Nu is Distrowatch ook niet helemaal accuraat en een bron van feiten"
"een behoorlijke inhaalslag aan het maken"

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/20, 16:27:10 »
Ach twisten .................... XD

Maar ehm Bodhi is voor mij dé revelatie van distro's en zeker o.g.v. ondersteuning; te mooi om waar te zijn  ;) .

Zeker uitproberen !!!!
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline heir4c

  • Lid
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/20, 19:55:14 »
Bodhi is alleszins een Ubuntu versie waar ik al een tijdje op wachtte omdat het zelf niet lukte om E17 te installeren/combineren met Ubuntu.
De combinatie van Ubuntu en E17 is een grote aanwinst voor Ubuntu. Dat Canonical daar maar eens naar kijkt en er van leert.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/20, 20:18:09 »
De combinatie van Ubuntu en E17 is een grote aanwinst voor Ubuntu. Dat Canonical daar maar eens naar kijkt en er van leert.

+10000000

Offline h2o

  • Lid
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/20, 20:27:20 »
Wat is hier allemaal zo bijzonder aan? Er bestaat al heel lang iets dergelijks, namelijk http://www.elivecd.org/. Moet je voor de aardigheid ook eens kijken naar de minimumspecificaties onderaan de pagina. Bizar weinig.
En je kunt al met wat doorzettingsvermogen best wel E17 op een Debian of een Ubuntu bak installeren. Tsja, dit is natuurlijk kant-en-klaar, en dat is voor de massa natuurlijk aantrekkelijk.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #13 Gepost op: 2011/09/20, 20:31:24 »
@h2o: Je weet dat Elive-ontwikkeling erg traag is? Bovendien geeft Elive geen rolling updates en 5 jaar ondersteuning.
En de E17-versies op Debian en Ubuntu lopen behoorlijk achter. Geloof me, als E17-man weet ik daar alles van.

Offline h2o

  • Lid
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #14 Gepost op: 2011/09/20, 20:55:10 »
Ik heb zelf ook E17 gebruikt, dus ik weet ook wel waar ik over praat. Via SVN kun je de zaak prima up-to-date houden als het moet. E17 is best wel leuk om mee te werken, maar naar mijn bescheiden idee staat het nog teveel in de kinderschoenen. Ook al doet Bodhi goed werk om het op een hoger niveau te tillen. Als alternatief voor Gnome3, KDE of XFCE is het best wel te gebruiken.
Zelf werk ik het liefste met Openbox + Pcmanfm --desktop + Lxterminal + Lxpanel + Lxappearance + Obmenu + Obconf. Doet precies wat het moet doen voor - mij- en kennelijk is E17 voor jou wat het moet doen. Mooi toch? Dat is nu Linux, vrijheid, blijheid en doen wat je zelf wil doen.
Maar beweer je nu dat Bodhi een RR is? Ik meen dat het op Ubuntu LTS is gebaseerd, of ben ik nu helemaal abuis?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #15 Gepost op: 2011/09/20, 21:04:23 »
@h2o: Ja, via SVN, maar daar hadden we het niet over.
En ja, Bodhi is een RR. Het is op Ubuntu 10.04 LTS gebaseerd, maar daarnaast hebben ze ook een eigen repo (die standaard aanstaat) waar rolling updates in komen.

Offline h2o

  • Lid
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #16 Gepost op: 2011/09/20, 21:18:51 »
@h2o: Ja, via SVN, maar daar hadden we het niet over.
En ja, Bodhi is een RR. Het is op Ubuntu 10.04 LTS gebaseerd, maar daarnaast hebben ze ook een eigen repo (die standaard aanstaat) waar rolling updates in komen.
Waarom hadden we het daar niet over? E17 is alleen de desktop die op Debian of op Ubuntu (of op iets anders) draait. Zowel Debian als Ubuntu worden doorontwikkeld en via SVN kun je je E17 bijwerken. Er bestaan zelfs sites waar je een SVN gebaseerde  E17 Debian kunt installeren. De motor is dan Debian, de DE is dan E17. Voor Ubuntu heb ik ook wel eens zoiets gezien.
En hoe kan Bodhi een RR zijn als de basis Ubuntu LTS is wat allerminst een RR is? Die pakketten voor E17 zullen dan wel worden bijgewerkt en aangepast, maar dat kun je geen RR noemen. Volgens mij is dat niets anders dan een SVN, aangepast en geoptimaliseerd voor Ubuntu LTS. Dan kun je alles wel een RR noemen. Maar een RR is meer dan een aantal bijgewerkte pakketten, dan moet het hele systeem continue worden bijgewerkt.
Ik wil het wel eens uitproberen via Virtualbox maar het zal mij niets verbazen dat het er op neer komt wat ik hierboven heb geschreven. Een aangepaste SVN E17 release met een Ubuntu LTS ondergrond.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Tom

  • Lid
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #17 Gepost op: 2011/09/20, 21:23:56 »
@Vistaus;
Je schrijft 5 jaar ondersteuning en gelijk een rolling release dat combineert toch niet met elkaar ,dus ik denk dat h2o gelijk gaat hebben.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline h2o

  • Lid
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #18 Gepost op: 2011/09/20, 23:05:02 »
Dit staat letterlijk op Distrowatch:
Citaat
The project, which integrates and pre-configures the very latest builds of Enlightenment directly from the project's development repository, offers modularity, high level of customisation, and choice of themes.
Dat lijkt er dus op dat de SVN zaken worden gecompileerd naar Ubuntu toe en worden toegepast binnen Bodhi zelf. Het zou mij ook niet verbazen dat je theoretisch een kale Ubuntu met de pakketbronnen van Bodhi zelf kunt installeren?
Bij Debian kun je namelijk met de Mint DE hetzelfde grapje uithalen: Een normale Debian installeren, de Mint DE pakketbronnen toevoegen aan de sources.list en dan de Mint zaken toevoegen.

Even gezocht op Google, en daar kwam ik deze link tegen: http://jeffhoogland.blogspot.com/2010/05/howto-install-e17-from-svnsource-on.html van de maker van Bodhi zelf. Ubuntu met E17 via SVN. Het kan dus wel en up-to-date.

EDIT: Voor de Debian knutselaars die hetzelfde willen bereiken: http://debe17.com/
« Laatst bewerkt op: 2011/09/20, 23:32:57 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #19 Gepost op: 2011/09/20, 23:50:50 »
Downloads zeggen mij niet zoveel, als ik alleen al kijk wat ik aan linux distro's heb gedownload en nog of niet heb geïnstalleerd, vraag ik mij af wat de waarde is van download cijfers. Het is natuurlijk altijd leuk om te lezen hoe goed jouw distro het doet, maar dat is het dan ook.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #20 Gepost op: 2011/09/21, 00:35:08 »
"Het zou mij ook niet verbazen dat je theoretisch een kale Ubuntu met de pakketbronnen van Bodhi zelf kunt installeren?"

Nee, dat kan niet, want dan loop je tegen een vereistenprobleem aan op 10.04 en op hogere versies dan 10.04 werkt de pakketbron van Bodhi simpelweg niet omdat Ubuntu dan bij het toevoegen al met een foutmelding komt over de release.

"Even gezocht op Google, en daar kwam ik deze link tegen: http://jeffhoogland.blogspot.com/2010/05/howto-install-e17-from-svnsource-on.html van de maker van Bodhi zelf. Ubuntu met E17 via SVN. Het kan dus wel en up-to-date."

Ik zei ook niet dat het niet kon. Ik had het over de pakketten in de standaardpakketbronnen van *buntu.
Dat script heb ik in het verleden ook gebruikt vooraleer Bodhi bestond.

@Wanda: Je hebt gelijk. Ik versprak me. Bodhi is niet volledig rolling, maar semi-rolling. Daarom ook de 5 jaar ondersteuning. In de toekomst moet het wel een rolling worden. Maar voor nu is het semi-rolling + 5 jaar ondersteuning.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/21, 00:41:17 door Vistaus »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Bodhi Linux nummer 1 qua downloadaantal op Distrowatch
« Reactie #21 Gepost op: 2011/09/22, 20:13:20 »
Wat is hier allemaal zo bijzonder aan? Er bestaat al heel lang iets dergelijks, namelijk http://www.elivecd.org/. Moet je voor de aardigheid ook eens kijken naar de minimumspecificaties onderaan de pagina. Bizar weinig.
En je kunt al met wat doorzettingsvermogen best wel E17 op een Debian of een Ubuntu bak installeren. Tsja, dit is natuurlijk kant-en-klaar, en dat is voor de massa natuurlijk aantrekkelijk.

Dat klopt, maar je moet er voor betalen (een bijdrage, zelf te kiezen) anders krijg je geen registratie nummer.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu