Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WD Labs, Raspberry Pi, ownCloud and Ubuntu  (gelezen 700 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
WD Labs, Raspberry Pi, ownCloud and Ubuntu
« Gepost op: 2016/03/19, 15:12:35 »
Er wordt gewerkt aan een kant-en-klare ownCloud oplossing gebaseerd op Snappy Ubuntu Core 16.04, een (64bit) Raspberry Pi 3 en een (314GB) PiDrive. :)

https://owncloud.org/blog/wd-labs-raspberry-pi-owncloud-and-ubuntu/

Klik links bovenin op Documentatie

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: WD Labs, Raspberry Pi, ownCloud and Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/19, 16:48:47 »
Leuk! Alhoewel het ook bijna 1 April is....

Ik twijfel zelf al een tijdje tussen zoiets zelf bouwen, of toch een Synology met twee schijven...
« Laatst bewerkt op: 2016/03/19, 18:15:30 door valk »

Offline atomos

  • Lid
Re: WD Labs, Raspberry Pi, ownCloud and Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/20, 11:17:15 »
Dat moet helemaal geen probleem zijn lijkt mij.
Hier boot een raspberry pi 3 gelijk door naar een USB stick en daar draait owncloud 9 op met een USB HDD als opslag.
Wat wel een probleem voor mij was om gelijk de USB HDD te gebruiken voor de boot is de spinup tijd van de HDD, deze bleek te lang te zijn, het kan wezen dat mijn USB HDD te lang over doet om te booten dat kan ook. maar kreeg het niet voor elkaar met mijn USB HDD.
Kijk hiers eens naar als richtlijn, het is nog te vereenvoudigen naar: install op beide de *.img file, pas op de SD kaart de boot file aan, verwijder partition 2,
op SDA, verwijder SDA1 en vergroot SDA2,, pas daar mee op met het vergroten,,, naar rechts vergroten was geen probleem maar de ruimte van SDA1 gebruiken gaf problemen hier.
http://www.instructables.com/id/Boot-the-Raspberry-Pi-from-USB/
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux