Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 16.04 opstarten met Live-USB-stick lukt niet  (gelezen 605 keer)

Offline KeesS

  • Lid
Xubuntu 16.04 opstarten met Live-USB-stick lukt niet
« Gepost op: 2016/04/29, 00:34:38 »
Mijn OS = Ubuntu 12.04 LTS
Mijn PC-kennis = Beginner.


Ik heb een USB-opstartstick gemaakt voor Xubuntu 16.04.
Als ik van deze stick wil opstarten krijg ik een zwart scherm met de melding:

"GFXBoot c32: not a Com32R image."

deze melding wordt scrollend over het scherm herhaald.
De PC reageert nergens meer op; alleen met Ctrl + Alt + Delete kan ik herstarten en tussentijds de stick verwijderen.

Wat betekent die melding en wat kan ik doen om Xubuntu wél met die opstartstick uit te proberen?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu 16.04 opstarten met Live-USB-stick lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/29, 00:43:08 »
Als je de melding ziet,
live
intypen en enter drukken,
dan wordt er door gestart.

Offline KeesS

  • Lid
Re: Xubuntu 16.04 opstarten met Live-USB-stick lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/29, 00:55:29 »
Als je de melding ziet,
live
intypen en enter drukken,
dan wordt er door gestart.
@jan11000,
dank voor deze snelle reactie.
Ik ga het proberen, maar kan je mij mogelijk eenvoudig uitleggen wát de melding betekent?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu 16.04 opstarten met Live-USB-stick lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/29, 01:00:08 »
Is gewoon een fout van ubuntu , iso is niet goed gemaakt, of natuurlijk van een onderdeel ervan(software).

Offline KeesS

  • Lid
Re: Xubuntu 16.04 opstarten met Live-USB-stick lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/29, 17:27:04 »
@Jan11000,
Ik heb na het verschijnen van de (fout)melding "live" ingetoetst en inderdaad daarna startte de stick verder op.  :)  :)

Toen ik na het uitproberen van Xubuntu 16.04 wilde herstarten, wachtte ik tevergeefs op de melding om de stick (schijf) te verwijderen. Toen mijn PC weer verder door wilde starten heb ik op goed geluk de stick er maar uit getrokken. Ik weet nu niet of dat wel zo verstandig was.  :'( :'( :'(

Toen ik vanmiddag probeerde om van de opstart-stick Xubuntu 16.04 te installeren duurde het allemaal onvoorstelbaar lang.  :o  :o 
Na het aanklikken van "Xubuntu installeren" heb ik meer dan een kwartier moeten wachten tot er eindelijk iets gebeurde.
Na mijn keuze voor de "Nederlandse taal" duurde het opnieuw 12 minuten voordat ik "verder" kon gaan.

Toen heb ik de installatie maar afgebroken, want ik vermoed dat er (nu) toch ergens iets mis is met mijn opstartstick.
"Geduld is een schone zaak", zegt men, maar er zijn wel grenzen aan. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het installeren van een opstartstick sneller zou gaan dan van een Live-DVD.

Vraag: Wat zijn de ervaringen van andere forumleden die Xubuntu 16.04 geïnstalleerd hebben?
Heeft het bij U ook zo lang geduurd?  Heb ik geen geduld genoeg, of is er bij mij toch iets mis met de stick?
« Laatst bewerkt op: 2016/04/29, 20:38:55 door KeesS »
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline ajjp

  • Lid
Re: Xubuntu 16.04 opstarten met Live-USB-stick lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/29, 19:24:21 »
Citaat
Vraag: Wat zijn de ervaringen van andere forumleden die Xubuntu 12.04 geïnstalleerd hebben?
Ik neem aan dat 16.04 bedoeld wordt?
Ik heb nog geen Xubuntu 16.04 geïnstalleerd, maar 14.04 vanaf USB-stick was geheel geïnstalleerd binnen de genoemde 15 + 12 minuten wachttijd.

Offline KeesS

  • Lid
Re: Xubuntu 16.04 opstarten met Live-USB-stick lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2016/04/29, 20:43:04 »
Citaat
Vraag: Wat zijn de ervaringen van andere forumleden die Xubuntu 12.04 geïnstalleerd hebben?
Ik neem aan dat 16.04 bedoeld wordt?
Ik heb nog geen Xubuntu 16.04 geïnstalleerd, maar 14.04 vanaf USB-stick was geheel geïnstalleerd binnen de genoemde 15 + 12 minuten wachttijd.

Inderdaad ajjp, bedankt!!  dat was een typefoutje; ik heb het hersteld.
Die tijden zien er aanmerkelijk beter uit. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar voor de zekerheid zal ik de opstartstick opnieuw branden.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg