Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie problemen versie 7.04 64 Bit  (gelezen 981 keer)

BBW2

  • Gast
Installatie problemen versie 7.04 64 Bit
« Gepost op: 2007/07/21, 16:17:12 »
Hoi

Ik ben maar eens weer begonnen met linux , ik ben alleen er al een beetje flauw , ik had eerst Elive 1.0 geprobeerd , maar ook zonder succes , enige forums verder had ik gelezen dat E17 ook voor Ubuntu beschikbaar was dus ik dacht ik ga voor ubuntu , ik heb de versie 7.04 64 Bit gedownload op cd gebrand op 2x speed snelheid , de cd start gewoon op kies ik voor de text installatie , Als ik bij de installatie vraag kom van Netwerk , dan loopt mijn computer vast , Dus ik denk misschien ligt aan mijn computer dus netwerk kaart uitgeschakeld , weer opnieuw de installatie procedure opgestart , ook hier bij het punt van netwerk loopt hij weer vast , wat ik overigens bij Elive niet had ondervonden , daar liep alles wel goed , maar daar had ook geen netwerk en geen geluid , misschien dat het aan mijn hardware ligt ,

Mainboard jetway SB600 Chipset vista ready
Interngeheugen   4GB DDR2 667 MHZ
video kaart         Nvidia geforsche 7600 512 MB 16X PCI Xpress
Processor           AMD Athlon DualCore 4800+

Ik weet niet wat er aan de hand is , ik heb ook de normale 7.04 voor 32 bit geprobeerd ook zonder succes , Daar liep mijn computer ook al gelijk vast geen beeld

Op mijn huidige systeem draai ik gewoon Vista wat overigens wel werkt zonder problemen , misschien dat mijn hardware gewoon niet onder linux wat ik wel raar vind een andere oplossingen zou ik zo ook niet weten , ik heb ook al de acpi functie uitgeschakeld en ingeschakeld , ook dit werkt niet onder ubuntu hij blijft gewoon vast lopen !

Ik hoop dat er iemand is die mij een oplossing kan geven , of misschien een andere distro kan aanraden !

Alvast bedankt voor de moeite en tijd !

MVG Bastiaan Westers :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Installatie problemen versie 7.04 64 Bit
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/21, 18:15:01 »
Heb je de cd al op fouten gecontroleerd? (eerste menu als je opstart van cd)


Probeer anders de alternate cd.

Installatie problemen versie 7.04 64 Bit
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/21, 20:25:57 »
?? Waarom zou de alternate-cd beter werken? Als er een live-cd is, dan moet die gewoon altijd werken (behalve op een server, misschien).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie problemen versie 7.04 64 Bit
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/21, 20:34:03 »
Citaat van: sisosteven
?? Waarom zou de alternate-cd beter werken? Als er een live-cd is, dan moet die gewoon altijd werken (behalve op een server, misschien).
De Alternate CD laadt geen LiveCD-sessie in het RAM en installeert dus sneller en technisch eenvoudiger. Bovendien bevat de Alternate meer software dan de LiveCD. Kortom: het proberen waard, als installeren niet lukt met de LiveCD.

Installatie problemen versie 7.04 64 Bit
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/21, 20:53:28 »
Ik heb zelf ook al een aantal x meegemaakt dat de desktop-installatie fout ging, maar de alternate-installatie ging foutloos!!!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie problemen versie 7.04 64 Bit
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/21, 21:03:58 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ik heb zelf ook al een aantal x meegemaakt dat de desktop-installatie fout ging, maar de alternate-installatie ging foutloos!!!
Idem  hierzo  :-)

Installatie problemen versie 7.04 64 Bit
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/22, 13:42:42 »
Hmmm, okee, helder.
Toch blijf ik dat vreemd vinden.
Ik bedoel: ik snap ook wel, dat het behoorlijk scheelt in het geheugen en dus in de snelheid (eenvoud is betwistbaar, omdat dit smaakgebonden is). Maar als zo'n live-cd er is, hoort dat gewoon altijd te werken. Het lijkt er in jullie commentaar op, dat je accepteerd, dat het niet werkt en een andere installatie neemt.

Ik zeg dit: als iemand voor een live-cd kiest, dan moet dit werken. Een andere installatie is geen oplossing, alleen maar een omzeiling. Beetje oppervlakkig, vind ik. Maar wie ben ik..... ;)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Installatie problemen versie 7.04 64 Bit
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/22, 13:59:16 »
Citaat van: sisosteven
als iemand voor een live-cd kiest, dan moet dit werken. Een andere installatie is geen oplossing, alleen maar een omzeiling. Beetje oppervlakkig, vind ik. Maar wie ben ik..... ;)
klopt, zo ontwijk je gewoon 't probleem en los je 't niet op.
Maar voor beginners is het soms chinees als ze een live-cd voor de eerste keer insteken. In plaats van dure terminalcommando's te gebruiken die heel vaak nog geen effect hebben is 't soms véél eenvoudiger ze de alternate-cd aan te smeren. We willen mensen niet afschrikken maar net hier houden.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"