Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu in ubuntu (minimaal)  (gelezen 684 keer)

Unix_Jim

  • Gast
Kubuntu in ubuntu (minimaal)
« Gepost op: 2008/08/03, 12:31:43 »
hallo.

even een snelle vraag, hoe krijg ik KDE in ubuntu geinstaleerd zonder alle programma's zegmaar.

dus alleen KDE en niet programma's zoals Ktorrent etc.

want ik moet een programma gebruiken die alleen (goed) met KDE werkt.

Kubuntu-desktop is geen goed pakket daarvoor, dan word alles geinstaleerd. of is dat mijn enige keuze?

bedankt, jim

Kubuntu in ubuntu (minimaal)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/03, 12:48:46 »
Pakket kde4 installeren.

Unix_Jim

  • Gast
Kubuntu in ubuntu (minimaal)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/03, 15:56:29 »
ik heb het pakket Kubuntu-desktop geinstaleerd, alleen hoe verwijder ik deze weer.

het is niet gelukt en ik heb nu allemaal kde progjes en bij afsluiten KDE scherm.

bedankt, jim

Kubuntu in ubuntu (minimaal)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/03, 16:34:43 »
Alle progjes van KDE aanvinken in Synaptic en markeren voor volledig verwijderen.
Welk programma wilde je gebruiken ? Normaal, als dat in Synaptic zit, dan zoekt die zelf daarvoor de afhankelijkheden bij elkaar...
Komt het van ergens anders, dan lijkt kde-core mij wel genoeg.

Maar als je nu een linkje geeft naar je programma, dan kunnen wij gerichter meedenken. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Unix_Jim

  • Gast
Kubuntu in ubuntu (minimaal)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/03, 16:50:26 »
Kdenlive werkt bij mij niet goed, geluid en beeld lopen niet gelijk op het einde. het geluid stopt, en beeld gaat verder. soms worden er gewoon scene's weggelaten.

doet het niet goed dus, en dat is alleen bij mij zo. bij een andere ubuntu gebruiker doet hij het goed.

erg lastig aangezien ik ook met een filmproject bezig ben.