Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: melding: Printer kan niet worden gestart.  (gelezen 1319 keer)

Offline dickieb

  • Lid
melding: Printer kan niet worden gestart.
« Gepost op: 2017/01/20, 09:20:13 »
Beste forumleden,

Ik heb een nieuwe printer (Canon MF 232w) aangesloten, maar deze werkt niet in Linux (Mint 18.1). Toen ik de printer aansloot op de desktop werd deze helaas niet direct automatisch herkend en geïnstalleerd. Ik heb de printer toegevoegd in Afdrukbeheer, maar ook hier geen resultaat. Ik weet niet of ik de printer ook handmatig kan / moet toevoegen: Pjotr zegt in zijn webstek:  Let op: deze instructie heeft alleen betrekking op Pixma printers!

Toen ik de printer aansloot op de laptop werd deze wel direct automatisch herkend en geïnstalleerd, maar als ik een document wil afdrukken in LO krijg ik de melding: Printer kan niet worden gestart. Controleer de configuratie van uw printer.

Ik heb geen idee hoe ik de configuratie van de printer controleer.


Offline dickieb

  • Lid
Re: melding: Printer kan niet worden gestart.
« Reactie #2 Gepost op: 2017/01/22, 08:18:36 »
RikRik, dank je wel voor je reactie. De printer is de opvolger van de MF212w van Canon, die wel Linux ondersteunt (hier had ik naar gekeken) maar helaas niet meer leverbaar is. Ik ging er in mijn onschuld van uit dat de opvolger ook met Linux overweg kan.

Ik bekijk even wat ik nu het beste kan doen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: melding: Printer kan niet worden gestart.
« Reactie #3 Gepost op: 2017/01/22, 10:35:40 »
Met een beetje geluk werkt de nieuwe printer met de driver van de MF212w. Op deze manier( een driver van een ander model) heb ik mn  Canon PIXMA MG3051 ook werkend gekregen., de printer zou niet werken in Linux  ;)


Succes!!