Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade 12.04 amd64 naar 14.04 op Sony viao VPCF13Z1E met Intel I7 lukt niet  (gelezen 835 keer)

Offline cx1964

  • Lid
Wat doe ik verkeerd?
I probeer mijn Ubuntu 12.04LTS amd64 op een Sony  viao  laptop model VPCF13Z1E  met Intel I7 te upgraden naar Ubuntu 14.04.
Deze upgrade lukt zowel niet native op mijn laptop als  met mij Ubuntu 12.04 amd64 vanuit Virtualbox.
Voordat ik de upgrade probeer uit te voeren heb ik eerst, zowel native als onder Virtualbox de laatste patches aangebracht met software manager.

Zowel gisteravond als nu, laat Update manager geen nieuwe versie zien.
Als mik het commando do-release-upgrade geef zowel native als in Virtualbox krijg ik de melding "No new release found".

De volgens mij relevante setting van Update managerdie ik gebruik zijn:
Automatically check for updates: Daily
Notify me of a new Ubuntu version: For long-term support verion
Download from: Main server


Wie kan mij helpen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Zowel gisteravond als nu, laat Update manager geen nieuwe versie zien.
Als mik het commando do-release-upgrade geef zowel native als in Virtualbox krijg ik de melding "No new release found".
Bij LTS-versies krijg je pas een melding voor opwaardering naar een nieuwe LTS, wanneer de eerste puntuitgave is verschenen ("Service Pack 1"). Halverwege juli is die gepland.

Reden: LTS is mede bedoeld voor de zakelijke markt. Bedrijven willen pas opwaarderen wanneer de kinderziekten er uit zijn verdwenen.

Offline cx1964

  • Lid
Bedankt voor je reactie.
Het is duidelijk.
Ik zal dan maar wachten tot juli.
Zodat tevens de kans bestaat soepel over te kunnen stappen van 12.04 naar 14.04 obv sp1

Offline cx1964

  • Lid
Ik zag onlangs op distrowatch dat Ubuntu 14.04.1 onlangs beschikbaar is gekomen.
Echter ik zie nog steeds in update manager deze LTS versie verschijnen zodat ik nog steeds niet kan upgraden.
Wat kan ik doen om wel betrouwbaar de upgrade uit te voeren?
Ik kan eventueel de upgrade eerst testen vanuit virtualbox.

Offline cx1964

  • Lid
Aanvulling.
Een clean install van Ubuntu 14.04 in vitualbox werkt op deze laptop wel.

Aanvulling.
Een clean install van Ubuntu 14.04 in vitualbox werkt op deze laptop wel.

Je kunt ook op de bewerk-knop drukken als je nog iets wilt toevoegen aan je vorige post ;)