Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wachten op de prijzenoorlog?  (gelezen 2559 keer)

Offline RikRik

  • Lid
wachten op de prijzenoorlog?
« Gepost op: 2012/07/27, 23:32:20 »
Het is al weer een tijd geleden dat de pc standaard werd voorzien met  Windows Vista, met de komst van Windows 7 waren alle pc's met Vista  ineens ( er werd geen reclame gemaakt) voor een spotprijs te koop bij onze plaatselijke computerhandel, nog geen 200 euro, de helft van de normale prijs, dol blij met m'n prachtige dualcore pc. 
Citaat
Computerwinkels en groothandelaren komen in de problemen doordat zij hun bestaande voorraad pc's niet kwijtraken terwijl de introductie van Windows 8 aanstaande is. Een prijzenoorlog dreigt.
Ben je van  plan een nieuwe pc te kopen? Wacht dan nog even op de prijzenoorlog zou ik zeggen..
 http://webwereld.nl/nieuws/111302/-nieuwe-prijzenoorlog-in-pc-markt-dreigt-.html


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/28, 00:27:14 »
Komt die er wel? Niemand wil Windows 8....

Offline RikRik

  • Lid
Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/28, 00:35:09 »
Komt die er wel? Niemand wil Windows 8....

Windows 8 zal zeer zeker een succes worden en de desktop pc zal in de uitverkoop gaan:


http://www.security.nl/artikel/42015/%22Windows_8_betekent_einde_Windows_desktop%22.html


Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/28, 00:56:08 »
Nog even snel een Windows 7 pc kopen, voor ze op zijn!  :evil:

http://webwereld.nl/nieuws/111241/-windows-8-ongeschikt-voor-de-desktop-.html

Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/28, 02:40:58 »
Tuurlijk, op zo'n 22 inch monitor is een applicatie die gemaakt is voor touchscreens (grote knoppen!) fullscreen draaien een ware revolutie...

Hoe zit dat nu, jaagt Microsoft opzettelijk developers van hun platform weg? Als het niet was dat "iedereen Windows gebruikt" zou ik echt niet weten waarom een developer ooit voet zou willen zetten op dat platform (en voor dat iemand het vraagt, ik ben een developer en heb eerstehands ervaring met dit onderwerp,) Ga hier wegens luiheid (zie je wel! een echte dev) geen code-voorbeelden neerzetten, maar suffice to say datCocoa en Qt een heel pak aangenamer zijn dan W32[1] (om maar niet te zeggen de superioriteit van het Unix-model).

[1} GTK is bijna even verschrikkelijk als W32, maar wat wil je, het zijn beiden C APIs die een schoolvoorbeeld van een object-geörienteerd probleem proberen op te lossen in een imperatieve taal...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/28, 10:34:57 »
Komt die er wel? Niemand wil Windows 8....

Zolang fabrikanten als Lenovo een upgrade naar Windows 8 aanbieden voor 15 euro (zie ook de Lenovo-website), dan wordt het wel erg aantrekkeljjk gemaakt voor veel mensen om nu een Win 7-PC te kopen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/28, 11:23:54 »
Mensen gaan straks geld betalen om W7 te kunnen krijgen op een W8-computer. Net zoals ze destijds geld wilden betalen voor XP op een Vista-PC (en die had nog geeneens een gruwelijke werkomgeving). :evil:

W8 wordt een enorm fiasco. Zou weleens het einde kunnen betekenen voor Steve Ballmer, als topman van Microsoft.

Nee, die prijzenoorlog zie ik niet gauw ontstaan. Pas bij de komst van W9, die er ongetwijfeld weer een stuk meer zal uitzien als W7. Over een paar jaar dus....
« Laatst bewerkt op: 2012/07/28, 11:33:49 door Pjotr »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/28, 11:46:26 »
Mensen gaan straks geld betalen om W7 te kunnen krijgen op een W8-computer. Net zoals ze destijds geld wilden betalen voor XP op een Vista-PC (en die had nog geeneens een gruwelijke werkomgeving).
Destijds had MS hier een speciale actie voor, dat had veel te maken met de abominabele slechte ontvangst van Vista die door iedereen vermeden werd als de pest. Vooralsnog heb ik nog niet gehoord dat MS zoiets van plan is, want uit zichzelf zullen ze dit natuurlijk nooit doen: je geeft dan immers toe dat je product slecht is. Fouten toegeven is voor iedereen erg moeilijk, dus ook (zeker) voor MS.

Citaat
W8 wordt een enorm fiasco. Zou weleens het einde kunnen betekenen voor Steven Balmer, als topman van Microsoft.
Tsja, dat is toch wat. De winkels krijgen geen keuze maar krijgen op termijn alleen PC's aangeleverd waar een OS op staan die ze niet willen omdat deze (praktisch) onverkoopbaar zullen blijken te zijn. Als MS zo doorgaat, zullen ze de detailhandel (die hun spulletjes moet verkopen) van zich gaan vervreemden, waardoor die ook gaan kijken wat er nog meer op de markt is, buiten het MS-ecosysteem. Iets wat je al bij Valve ziet gebeuren die om die reden uitkijkt naar alternatieven (= Steam naar Ubuntu). Gaat dus goed zo.

Citaat
Pas bij de komst van W9, die er ongetwijfeld weer een stuk meer zal uitzien als W7. Over een paar jaar dus....
Nog meer kansen. Jeeh.

Offline RikRik

  • Lid
Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/28, 12:30:38 »
Mensen gaan straks geld betalen om W7 te kunnen krijgen op een W8-computer. Net zoals ze destijds geld wilden betalen voor XP op een Vista-PC (en die had nog geeneens een gruwelijke werkomgeving). :evil:

W8 wordt een enorm fiasco. Zou weleens het einde kunnen betekenen voor Steve Ballmer, als topman van Microsoft.

Nee, die prijzenoorlog zie ik niet gauw ontstaan. Pas bij de komst van W9, die er ongetwijfeld weer een stuk meer zal uitzien als W7. Over een paar jaar dus....

The world of Wintel - Microsoft, Intel and the Taiwan-based companies that build the computers their products power and run on - is taking a huge collective bet on Windows 8.
Het is onomstotelijk een spannende ontwikkeling,  Ballmer zal er alles aan doen om succesvol te zijn met Windows 8, met enorme consequenties voor de klassieke desktop:
http://www.reuters.com/article/2012/06/10/us-computex-wintel-idUSBRE85905120120610

Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/28, 13:51:43 »
W8 wordt een enorm fiasco. Zou weleens het einde kunnen betekenen voor Steve Ballmer, als topman van Microsoft.

Hoe graag ik dat stiekem ook zou willen, ik ben toch bang dat de praktijk anders zal uitpakken...

Trouwens, als iets een flop is hoeft nog niet meteen de topman weg. Waarom denk je dat die topman van Nokia er nog steeds zit ondanks dat ie Nokia biljoenen heeft gekost door die Lumia-flop?

Offline Dave

  • Lid
Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/28, 14:14:48 »
Bij mijn vrouw op kantoor werkt vrijwel iedereen nog met XP.
Alleen de vertegenwoordigers met hun laptops hebben win7
Maar wat moet je met win8 als je enkel facturen en dergelijke progjes moet draaien.
Die mensen willen echt niet de hele tijd over het scherm vegen hoor.
Laat staan dat ze met een draagbaar schermpje willen werken.
Maar terug naar Dos en WP dan?   :evil:


Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/28, 15:20:46 »
Bij mijn vrouw op kantoor werkt vrijwel iedereen nog met XP.
Alleen de vertegenwoordigers met hun laptops hebben win7
Maar wat moet je met win8 als je enkel facturen en dergelijke progjes moet draaien.
Die mensen willen echt niet de hele tijd over het scherm vegen hoor.
Laat staan dat ze met een draagbaar schermpje willen werken.
Maar terug naar Dos en WP dan?   :evil:



*buntu?

Offline Dave

  • Lid
Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/28, 23:18:51 »
Ja beter maar ja...

Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/29, 04:37:19 »
Microsoft gaat er van uit dat van de 7 miljard mensen er 3 miljard straks met een tablet onder de arm rondloopt. En dat dit aantal mensen MS Office 365 (in de cloud) gaat draaien. ok. De rest van de software ook in de cloud, samen met Google. Probleem opgelost, alle desktops en zelfs laptops gaan naar de schroothoop. Klinkt nogal cynisch, maar misschien gaat dat wel gebeuren!  :(

lijkt me stug hoor, hoe moet je nou gamen op een tablet...

Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/29, 10:32:06 »
En zeker,als alles in de cloud niet zo werkt als je wel zou willen!Dat hele cloud gedoe kan wel eens zwaar tegen vallen!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/29, 10:52:27 »
Gamen op een tablet kan prima. Oké, ik reken dan mee dat het ook tabletgames zijn; zoiets als CoD gaat natuurlijk niet lukken.

Ik loop al lekker rond met mijn ARM maar gelukkig zonder Windows en dat hou ik lekker zo :)
Ik vind het veel te optimistisch van MS. Trouwens, Office 2013 is ook Metro dus niet alleen 365 is waar op gemikt wordt.

@Lowlands: Dat kun je ook van veel desktopapps zeggen...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/29, 13:52:37 »
Het probleem met zware cloudtoepassingen is dat je een snelle breedbandverbinding nodig hebt. Niet iedereen heeft dat...

Re: wachten op de prijzenoorlog?
« Reactie #17 Gepost op: 2012/07/29, 14:01:19 »
Mwah, in NL hebben de meeste mensen dat wel. Helemaal nu we langzaamaan ook 4G gaan krijgen de komende paar jaar (en België en Duitsland zijn de volgende).