Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.  (gelezen 3935 keer)

Offline jos34

  • Lid
Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Gepost op: 2014/06/21, 18:49:14 »
Bij mij download binreader/Pan etc. niks, heb meerdere payservers geprobeerd.
Firewall (gufw) uitzetten al geprobeerd, heeft geen effect.
Weet iemand hoe dit op te lossen??
« Laatst bewerkt op: 2014/06/21, 18:53:41 door jos34 »

Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/21, 22:02:20 »
ik heb er zelf geen ervaring mee, gebruik zelf sabnzb, misschien kun je die eens proberen?

Offline atomos

  • Lid
Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/21, 22:35:43 »
Strange, ik download hier onder IPv6 met Binreader, zelfs heel makkelijk in te stellen.
Alles default gelaten.
Een paar oorzaken misschien.
a: firewall van je systeem.
b: verkeerde instellingen op je systeem.
c: je router staat verkeerd ingesteld.
d: gooi de boel door het raam... oepes geintje  =D
e: zonder ssl proberen



« Laatst bewerkt op: 2014/06/21, 22:39:07 door atomos »
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline jan11000

  • Lid
Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/22, 02:38:51 »
Zonder info kunnen wij niet helpen!!!!!!!!!!

Krijg je foutmeldingen van je download software, dit moet bijna ja zijn?
Wat voor server naam heb je ingevuld? Laat hier de www of http weg.

Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/22, 22:16:59 »
Weet je zeker dat je provider nog nieuwsgroepen doorgeeft? De mijne (Orange, ik woon in Frankrijk) is daar een poos geleden gewoon mee gestopt. Een gratis alternatieve UseNet-aanbieder in Zwitserland werkt weliswaar, maar voor slechts een handjevol nieuwsgroepen...

Offline jos34

  • Lid
Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/25, 15:05:41 »
Ik krijg dit:

Verder doet sabnzbd het ook niet.
Onder Windows wordt ook niet gedownload, maar met de usenet.nl server lukt dezelfde downloads daarin wel.
www en http laat ik weg.

Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/25, 15:21:05 »
kan het niet zijn, de laatste tijd zijn er veel take downs op usenet servers,  die worden namelijk aangevraagd door brein dit is voornamelijk op film en muziek,.
daarom ben ik van usenet terug gegaan naar torrent http://tweakers.net/nieuws/85442/usenetproviders-zien-flinke-toename-takedown-requests.html

Dit verschild per usenet provider. het schijnt dat pureusenet er minder last van heeft. als het dan op linux en windows niet werkt is de kans heel groot dat het om take downs gaat.

dan zou je in je log bestanden moeten zien iets als "Article not found!"

Offline jos34

  • Lid
Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/25, 15:36:25 »
kan het niet zijn, de laatste tijd zijn er veel take downs op usenet servers,  die worden namelijk aangevraagd door brein dit is voornamelijk op film en muziek,.
daarom ben ik van usenet terug gegaan naar torrent http://tweakers.net/nieuws/85442/usenetproviders-zien-flinke-toename-takedown-requests.html

Dit verschild per usenet provider. het schijnt dat pureusenet er minder last van heeft. als het dan op linux en windows niet werkt is de kans heel groot dat het om take downs gaat.

dan zou je in je log bestanden moeten zien iets als "Article not found!"

Ik krijg alleen de melding van eerdere afbeelding.
Vreemd want met de pay nieuwsserver usenet.nl lukt mij dezelfde downloads wel.
PS. Ik heb 1 download gevonden die wel op Ubuntu gaat, maar dat is dan vooralsnog de enige.

Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #8 Gepost op: 2014/06/25, 15:38:29 »
zoals ik zeg dit kan per usenet provider verschillen met de takedowns. dus dat is niet vreemd.

als brein bij eweka, pureusenet, ziggo, en nog een andere een takedown aanvraagt en daar niet is het heel normaal dat hij dan daar wel nog werkt.

Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #9 Gepost op: 2014/06/25, 15:39:56 »
usenet wordt momenteel extreem gedomineerd door takedowns ben je ervoor heb je geluk ben je na de takedown heb je pech dit ligt niet aan windows, niet aan linux en niet aan de software. ik weet 100% zeker dat het aan takedown requesten ligt van brein.

daarom ben ik zelf gestopt met usenet.

Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #10 Gepost op: 2014/06/25, 15:42:23 »
Auteursrechthebbenden van films en tv-series hebben steeds meer aandacht voor usenet. De aantallen notice-and-takedown-requests die usenetproviders ontvangen, zijn de afgelopen tijd fors toegenomen. Gebruikers klagen daardoor over ontbrekende artikelen op usenet.

Specifieke aantallen zijn moeilijk te geven, omdat de providers geen statistieken bijhouden, maar medewerkers van grote Nederlandse usenetproviders geven tegenover Tweakers aan de afgelopen tijd fors meer takedown-verzoeken te hebben ontvangen. Als auteursrechthebbenden een dergelijk verzoek indienen, halen veel usenetproviders de betreffende artikelen offline. Usenet wordt veelvuldig gebruikt voor het verspreiden van auteursrechtelijk beschermde content.

Mark van Herpen, die bij usenetprovider TweakNews verantwoordelijk is voor het verwerken van notice-and-takedowns, zegt het afgelopen halfjaar tot een jaar een 'vlotte stijging' te noteren. "Het zijn niet per se grote partijen zoals Disney die dingen offline willen hebben", aldus Van Herpen. "Soms zijn het ook televisiezenders." Het overgrote deel van de verzoeken wordt automatisch verstuurd. Vooral auteursrechthebbenden van audiovisuele content richten hun pijlen op usenet; takedownverzoeken voor software zijn er minder.

De eigenaar van een andere grote usenetprovider is het toegenomen aantal takedown-verzoeken ook opgevallen. "Het publiek begint het nu pas te merken", zegt de eigenaar, die zowel zijn eigen naam als die van zijn bedrijf niet genoemd wil zien worden. "De stijging zet zich door." Zijn bedrijf probeert verzoeken zo snel mogelijk af te handelen, om te voorkomen dat ze door auteursrechtorganisaties voor de rechter worden gesleept. "We liggen knap onder vuur momenteel", zegt hij.

Woordvoerder Niels Huijbregts van Xs4all, dat usenet aanbiedt aan zijn abonnees, noteert een 'lichte stijging', maar geen trendbreuk. Volgens hem is de stijging al even gaande: "Het is een geleidelijke groei." Huijbregts wil daarnaast kwijt dat Xs4all in principe geen downloads verwijdert. De provider is van mening dat een usenetserver een cachingserver is, en dat die daarom gevrijwaard is van auteursrechtenclaims. Auteursrechthebbenden moeten het probleem bij de bron aanpakken, zegt hij, op de server waarop de artikelen worden geüpload.

Volgens de eigenaar van de eerder genoemde usenetprovider is het aantal takedown-requests vooral toegenomen sinds de rechtszaak van Stichting Brein tegen de Nederlandse usenetprovider News-Service Europe. "Toen de zaak speelde zijn er gigantisch veel notice-and-takedowns binnengekomen", zegt hij. Hij vermoedt dat Brein dat deed om in de rechtszaal te kunnen aantonen dat er niet adequaat op gereageerd werd.

De rechtszaak tegen News-Service Europe werd overigens gewonnen door Brein, waarop de usenetprovider werd gedwongen om de toegang tot auteursrechtelijk beschermde content te blokkeren. De provider koos ervoor zijn deuren te sluiten; naar eigen zeggen zag het bedrijf zich daartoe gedwongen. De anonieme eigenaar van de eerder genoemde usenetprovider zegt te vrezen dat zijn bedrijf ook het doelwit zal worden van Stichting Brein als het hoger beroep in de zaak tegen News-Service Europe in het voordeel van die stichting uitpakt. Dat hoger beroep loopt nog. Stichting Brein was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar.

Ook gebruikers van usenet klagen over ontbrekende artikelen, die het gevolg van de notice-and-takedowns zijn. Veeldownloader Tom van der Woerdt valt het sinds een week of twee op dat sommige artikelen op usenet niet kunnen worden gevonden. Vooral bij de series Arrow en Revolution, beide van Warner Bros., treden veel downloadfouten op. Een usenetgebruiker: "Ik heb toevallig vandaag bij Eweka een klacht ingediend."

Ook een andere gebruiker klaagt over ontbrekende artikelen bij Eweka. Een medewerker van Eweka was niet beschikbaar voor commentaar, maar in een mail aan een klant laat Eweka weten inderdaad bestanden te verwijderen die auteursrechtelijk beschermd zijn. "Het ongeautoriseerd verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal op Usenet is in strijd met de voorwaarden van Eweka", aldus de provider. Overigens geldt dat ook voor de andere usenetproviders.

Ook gebruikers van SunnyUsenet, Supernews en NewsXS en XSnews klagen over ontbrekende artikelen. Overigens ervaren lang niet alle downloaders dezelfde problemen: meerdere downloaders zeggen tegenover Tweakers nergens last van te hebben.

Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #11 Gepost op: 2014/06/25, 22:35:41 »
ik kom net uit de grotten en had het er met iemand over dat probleem. die persoon vertelde mij probeer eens met ssl verbinding aan als je provider dat ondersteund, als het take down is en blocks missen zou dat eventueel nog kunnen oplossen.

Offline jos34

  • Lid
Re: Binreader/Pan etc. (nieuwsgroepen) downloaden niks.
« Reactie #12 Gepost op: 2014/07/03, 18:29:17 »
Oké is duidelijk het zal inderdaad wel Take down zijn want een andere NZB download werkt wel onder Ubuntu.