Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: overstappen  (gelezen 1086 keer)

louchewidlin

  • Gast
overstappen
« Gepost op: 2008/09/19, 10:38:30 »
Hoi,
Ik zou heel graag mijn eerste linux definitief willen installeren. Alleen het probleem is dat ik nog al veel Windows spellen heb. Zo heb ik wel is een korte dual-boot gedaan alleen omdat gta san andreas niet goed werkte (het beeld werdt zwart toen weer wit toen zwart totdat het uitviel met wine) het ik het er snel weer afgegooid. Heeft iemand misschien een idee of overstappen verstandig is ???

Hartelijke Groeten M.Kouwenhoven

System spec.
Pentium IV 2.66 ghz
1gb ram
160 gb hard disk
40 gb hard disk
96 mb video ram

Offline Geitekont

  • Lid
overstappen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/19, 10:44:28 »
Ja je kunt altijd overstappen :) alleen ik ben kleine 4 maanden overgestapt en sinds dien gebruik ik alleen mijn Windows nog om mijn iphone te update, maar zodra dat ooit eens onder Linux kan dan is het snel gebeurd met mijn windows. Verder denk ik dat je beter een dual boot kunt maken / behouden, aangezien games niet altijd lekker werken onder Linux. En in tussen tijd als je niet game, ga je klooien met Wine om ze wel werkende te krijgen ? :)

trouwens naast wine is er ook nog cedega om games te spelen onder Linux, helaas moet je hier wel voor betalen en de vraag is maar net of je dat er voor over hebt.  Ik zou het dus gewoon bij een dual boot houden :)

louchewidlin

  • Gast
overstappen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/19, 10:53:21 »
Dat cedega is geen probleem. Ik kan trouwens Cedega gewoon met een torrent downloaden

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
overstappen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/19, 10:59:49 »
Het is al een paar keer gezegd in deze draad: zeker wanneer je pas begint met Linux, is een tweevoudig opstartbare computer echt het beste.

Gun jezelf de tijd om te wennen, dat voorkomt nodeloze frustraties en is uiteindelijk de beste basis voor een duurzame volledige overstap.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
overstappen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/19, 11:01:36 »
Eh, niet verkeerd bedoeld of zo maar die specs zijn al niet al te dik (voor spellen dan), en een programma draaien op Wine en dat laatste weer op Linux trekt relatief veel systeembronnen. Dual boot dus, maat, dat is toch het meest relaxte. Veel proggies draaien niet goed op Wine (is mijn ervaring), en een dual boot heeft het voordeel dat er (haast) altijd een systeem is waarop je kunt terugvallen als 1 ervan problemen geeft. :)

Suc6 ermee!

kazakh

  • Gast
overstappen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/19, 12:35:05 »
Op zich wilt het wel vrij goed lukken op Wine en Cedega... zolang je niet met de nieuwste software van het moment werkt. Je moet de developers wat de tijd laten om Wine en/of Cedega (ea Crossover bvb) aan te passen.

Een windows op zich is vrij duur als je alleen wilt gamen.... Windows + virusscanner + firewall kost toch al een hoop geld, zelfs als je de virusscanner als gratis hebt. Soms is het goedkoper van een spelconsole te kopen als je alleen maar wilt gamen op je windowsbak.

overstappen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/19, 12:38:54 »
Over het probleem met GTA: Gebruik je een crack ofzo? Want dat probleem had ik op Windows en dat kwam door een crack. Niks met Wine te maken dus.

louchewidlin

  • Gast
overstappen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/19, 13:02:21 »
Over gebruik je een crack ofzo. Ik gebruik dezelfde crack ook onder windows. Daar werkt deze wel.

Offline patrick

  • Lid
overstappen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/19, 19:25:20 »
Ik werk nu al 2 jaar met een dual boot van ubuntu en windows xp en dit zonder problemen
kan zelfs mijn mail zowel in linux als in windows gebruiken met dezelfde bestanden.
Ik gebruik windows voor mijn tomtom en gsm software.
Dus het beste is zoals pjotr123 al gezegd heeft is zeker in het begin het beste, en is zeker niet moeilijk te installeren.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit