Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox Er kan geen contact worden gemaakt met de configuratieserver: D-BUS-fout  (gelezen 276 keer)

Ik gebruik Kubuntu 14.04 LTS

Sinds vanavond gebeurt het volgende: ik start Firefox en ik kan zien dat het prgramma actief is, via het top commando in de terminal uitgevoerd, en bovendien staat het Firefox logootje op het paneel. Alleen: wat ik ook doe, ik krijg geen enkel scherm van Firefox geopend. Heb de computer uitgezet en weer gestart, geen resultaat: het probleem blijft onopgelost. Firefox opnieuw geinstalleerd, helpt ook niet. Het programma is actief, maar schermen (windows) worden niet aangemaakt, dus kan ik in feite niet interacteren met Firefox.

Bij het opstarten na herinstallatie krijg ik dan ineens de volgende melding: "Er kan geen contact worden gemaakt met de configuratieserver: D-BUS-fout: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken."

Ik heb het internet afgezocht met de termen uit deze meldin, maar niets levert de oplossing. Ook bij Firefox Help loop ik vast, dus wend ik me tot de Ubuntu-gemeenschap. Wat is er aan de hand, wat doe ik verkeerd, hoe los ik het op?

Overigens wijs ik erop dat ik vlak voor deze fout begon op te treden, gepoogd heb met profielen te gaan werken, d.w.z. met meer dan één Firefoxprofiel te werken, en daarvoor de add on 'Switchy' heb geinstalleerd. Die heb ik ook weer verwijderd, en de herstart die veresit was om die verweijdering helemaal door te voeren, leverde dus dit probleem op.


Frederik

  • Gast
Een nieuwe Firefox installatie lost beschadigde profiel problemen niet op als het gebruikte of profiel of profielen niet mee wordt verwijderd.
Zaak is om alles, maar dan ook alle Firefox gegevens te verwijderen en dan pas over te gaan tot een nieuwe en schone installatie:
https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-van-uw-computer-de-installeren

Een nieuwe Firefox installatie lost beschadigde profiel problemen niet op als het gebruikte of profiel of profielen niet mee wordt verwijderd.
Zaak is om alles, maar dan ook alle Firefox gegevens te verwijderen en dan pas over te gaan tot een nieuwe en schone installatie:
https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-van-uw-computer-de-installeren


Was ik al bang voor. Ik ga van m'n sessies, bladwijzers en zo een backup maken en dan moet de profielmap eraan geloven. Dank voor de hulp!