Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Dubbele menu's  (gelezen 2361 keer)

[Opgelost] Dubbele menu's
« Gepost op: 2012/05/16, 16:35:38 »
Na de updates van gisteren heb ik ineens dubbele menu's in sommige programma's. Dus zowel globalmenu als in het programma zelf. Dat lijkt me een beetje overkill. Het is ook alleen in sommige programma's zoals het Softwarecentrum en Gwibber. In andere programma's ook weer niet.

Wat kan ik hieraan doen om het terug te draaien naar alleen globalmenu zoals het hoort?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/26, 13:30:27 door Vistaus »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Dubbele menu's
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/16, 16:47:22 »
En een herstart helpt niet? Vroegah heb ik het ook wel eens gehad maar toen was een herstart altijd voldoende.

Re: Dubbele menu's
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/16, 16:50:44 »
En een herstart helpt niet? Vroegah heb ik het ook wel eens gehad maar toen was een herstart altijd voldoende.

Nope.

Re: Dubbele menu's
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/22, 21:08:17 »
Iemand? Want dit is erg irritant dat ik ze dubbel heb :(

Re: Dubbele menu's
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/23, 09:42:38 »
Ik heb dat bij sommige programma's ook echt dan staat in globalmenu alleen nog maar programma naam.
En in het programma zelf de menu's .
Soms lijkt het er op dat het mogelijk komt als ik programma installeer via Synaptic dan de menu's in programma zelf.
En als ik via Ubuntu Software centrum doet dan in Globalmenu.
Zal dit nog eens uitproberen op mijn pc hier
-------------------------------
Dat is het dus ook niet
« Laatst bewerkt op: 2012/05/23, 10:05:21 door Leen2911 »
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Dubbele menu's
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/23, 10:20:15 »
Ik heb het ook alleen op mijn desktop. Hier op mijn laptop gaat het prima.

Re: Dubbele menu's
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/23, 10:26:12 »
Misschien de Global menu pakketten opnieuw installeren?
sudo apt-get install --reinstall appmenu-gtk appmenu-gtk3 appmenu-qt

Re: Dubbele menu's
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/23, 10:29:58 »
Dat ik daar nog niet aan gedacht heb :D
Ik zal het uitproberen als ik weer thuis ben ;) (zit nu op school)

Re: Dubbele menu's
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/24, 16:47:00 »
Helaas, heeft het probleem niet opgelost, zelfs niet na herstart te hebben na dat commando :(

Re: Dubbele menu's
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/24, 19:15:33 »
Vistaus,

Dubbele menu...
Bedoel je dat er "Bestand, Bewerken, etc etc" dubbel is of de menu-entree.
In het laatste geval, kijk eens in ~/.local/share/applications/... wat er allemaal instaat als *.desktop.

In het eerste geval, denk ik dat je dit kan oplossen door de desbetreffende apps te 'purge' en opnieuw te installeren.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Dubbele menu's
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/24, 19:48:36 »
Ik bedoel dat ik zowel op het paneel (het global menu dus) een menu heb als in de vensters zelf in alle GTK3-apps (op FF en TB na).

Re: Dubbele menu's
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/24, 20:32:04 »
Ik bedoel dat ik zowel op het paneel (het global menu dus) een menu heb als in de vensters zelf in alle GTK3-apps (op FF en TB na).
Vistaus,

In dit geval kijks eens in je verborgen ~/.local/share/applications/... map wat er allemaal instaat met extensie .desktop. Of er geen 'dubbelen' er tussen staan.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Dubbele menu's
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/25, 00:13:08 »
Maar in die map staan geen bestanden die over menu's gaan... Ik wil graag af van die menu's in de vensters, zoals het hoort in Unity. Die in het paneel is voldoende. Nu staan ze dus zowel op het paneel als in de vensters en dat is overkill.

Re: Dubbele menu's
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/25, 07:44:31 »
Vistaus,

Alle menu-entree staan standaard in folder: /usr/share/applications/...
Alles wat je zelf aanmaak of aanpas komen in de folder: ~/.local/share/applications/...

Als er in de laatst genoemde leeg is.
Kijk dan in /usr/share/applications/...
De *.desktop bestanden zijn text-bestanden, dus de inhoud is makkelijk te controleren.
Met wat geluk hebben ze bijna gelijke bestandsnaam: App.desktop <> App[1].desktop
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Dubbele menu's
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/25, 07:57:27 »
Daar gaat het niet om Maurice. Vistaus' probleem is dat er zowel een menubalk in het venster, als in het global menu is. Dat werkt niet met .desktops.

Re: Dubbele menu's
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/25, 08:23:04 »
Daar gaat het niet om Maurice. Vistaus' probleem is dat er zowel een menubalk in het venster, als in het global menu is. Dat werkt niet met .desktops.
Timo,

Dan heb ik vanaf het begin verkeer begrepen....
Dan kan je, volgens mij, een paar dingen doen:
- "purgen" van de destbetreffende apps en her-installeren
- Een nieuw account maken. Heeft deze het niet, dan zit de fout in je account-instellingen.

Wordt wel wat zoek werk waar precies deze instelling zit.
In het slechtse geval, de gehele verborgen folder(s) hernoemen.
Je begin wel dan met de standaard instelling van uiterlijk ed


MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Dubbele menu's
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/25, 09:45:44 »
Zelf heb ik er af en toe last van, maar niet structureel want na een herstart is het verdwenen.
Het lijkt ook willekeurig in bepaalde vensters op te treden, dus het lijkt me meer een systeem- dan een applicatie-probleem.

Re: Dubbele menu's
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/25, 10:20:23 »
@Timo: Dank! Dat bedoel ik dus :)
@Maurice: Dat purgen had ik eerder in dit topic al gedaan en dat hielp helaas niet. Ik zal een nieuwe gebruiker eens proberen.
@markba: Ik sluit elke dag mijn PC af en bij elke opstart is het probleem er, dus helaas. Willekeurig is het bij mij niet; alleen in GTK3-programma's.

Re: Dubbele menu's
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/25, 10:56:55 »
En een Unity reset? Lost dat ook niks op?
unity --reset

Re: Dubbele menu's
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/25, 11:15:05 »
Nope.

Re: Dubbele menu's
« Reactie #20 Gepost op: 2012/05/25, 11:32:36 »
Ik ga denk ik maar een herinstallatie doen. Het probleem doet zich namelijk alleen hier op mijn desktop voor die ik al sinds de bèta draai. Op mijn laptop staat een schone installatie die geen enkel probleem heeft. Dus wellicht dat een herinstallatie dit oplost ;)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Dubbele menu's
« Reactie #21 Gepost op: 2012/05/25, 14:12:06 »
Heb je al geprobeerd of het probleem ook op een nieuwe account blijft bestaan?

Re: Dubbele menu's
« Reactie #22 Gepost op: 2012/05/25, 22:32:36 »
Heb dat ook gehad zoals beschreven in een ander topic waar ik beschrijf dat een deel van de knoppen grijs was en andere dubbel.
Bij mij was dat alleen het geval met de verticale balk en de onderste laag kon ik ook niet aanklikken. In de horizontale balk was de meest rechtse knop (menu om o.a. af te melden en af te sluiten) geheel verdwenen en later ook de netwerkmanager en geluidsmenu.
Ook na afmelden en daarna bijv Gnome fallback draaien en daarna weer terug naar Unity bleef het probleem bestaan; zowel in 2D als in 3D. Ook het aanmaken van andere accounts hielp niets.
Na een Unity-reset had ik enkele menuknoppen wel weer terug maar andere niet. De dubbele laag bleef wel bestaan.
Ik heb uiteindelijk besloten Ubuntu te herinstalleren en nu werkt alles toch helemaal naar behoren.
IK heb voor de herinstallatie nog allerlei zaken eruit gesloopt en uiteindelijk dus maar een her-install gedaan.
Ik denk dat bij mij de grafische probleempjes ook minder zijn na de laatste kernel update. Nu wordt mijn Nvidia Geforce9400GT wel herkend en daarvoor niet.

Knap koppig ding die Unity; als het werkt is het allemaal OK, maar O wee als dat niet zo is...!
Dus Vistaus ik vrees dat je maar beter kunt herinstalleren.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Dubbele menu's
« Reactie #23 Gepost op: 2012/05/26, 13:30:15 »
Zo, opnieuw geïnstalleerd en problem solved. Alleen is 12.04 ineens heel erg crasherig en soms traag nu maarja ???

Re: [Opgelost] Dubbele menu's
« Reactie #24 Gepost op: 2012/05/26, 14:31:38 »
Hier is ( bijna) alles na de herinstall juist veel stabieler. Kan zonder problemen Unity 3D draaien en dat kon vorige keer niet.
En mijn configuratie is toch exact hetzelfde gebleven
En raar maar waar:
Heb vandaag een dubbel menu-item in het HPLIP menu (bovenste balk)
Daar staan de HP Device Manager en de Settings plotseling dubbel in.
Maar er werkt er maar een van de twee. Wel een keertje een foutmelding gezien.
Verder ziet het nog goed en stabiel uit.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/26, 14:33:35 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood