Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz en effecten weken niet.  (gelezen 513 keer)

mpfromnl

  • Gast
compiz en effecten weken niet.
« Gepost op: 2008/04/26, 23:33:01 »
hoi allemaal, nieuw op dit forum en redelijk nieuw met ubuntu en heb een vraagje.

heb gisteren ubuntu 8.04 geinstalleerd. schone installatie. heb al keer versie 7 gehad maar die had ik gesloopt :p.

Nu heb ik een vraagje. bij de vorige versie kon ik een restricted driver voor mijn ati grafisch kaart activeren, en daarna de desktop effects inschakelen. Nu is mijn restricted drivers scherm leeg. er staat  niks om te activeren, kan er dus van uitgaan dat ati beter werkt, maar ik kan mijn effecten niet inschakelen, wat heel vervelend is als je wobly windows wilt hebben :p.

is er iets mis gegaan tijdens de installatie of moet ik ergens anders kijken in deze versie?

alvast bedankt,

compiz en effecten weken niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 00:16:23 »
Vreemd dat je geen restricted driver hebt. Je zou eens in Synaptic moeten zoeken op radeon en kijken of de driver voor jouw kaart is geïnstalleerd. Mocht dat het geval zijn, in een terminal ingeven compiz --replace  En heb je ook de compiz-manager geïnstalleerd?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

mpfromnl

  • Gast
compiz en effecten weken niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 01:27:09 »
als ik in synaptic kijk zie ik een radeon tool. built 1.5

en als ik dan in terminal dat comando geef komt er dit te staan:

compiz --replace
Checking for Xgl: not present.
Found laptop using ati driver.
aborting and using fallback: /usr/bin/metacity

geen idee wat het betekent scherm knipperde 1 keer en het werkt nog niet. oh en ja heb compiz manager.